lørdag den 22. februar 2014

At gå

Jeg holder meget af at gå. Gå derud af på mine 2 fødder. Mærke kroppen jubler, kinderne bliver røde og øjnene bare ser og ser. Jeg går hver eneste dag en lang tur i skoven, fordi jeg slet ikke kan lade være.
At gå i de samme områder i løbet af et år, har den ekstra oplevelse med sig, at jeg kan se, høre og mærke, hvordan ingenting er statisk, at alt er i en udvikling - som jeg selv.
Jeg bor i skoven og har vandet i baghaven- næsten. Så turen går ofte forbi de mange fugle og det lange udsyn. At gå gør mig godt.
Jeg går alene, jeg går med andre. Jeg går lange ture i rask tempo, jeg går stille slentre ture, med plads til snak.Jeg går i smukt vejr, regnvejr og uvejr. Men jeg må ud at gå.
Jeg giver mig altid tid til at tage billeder, stoppe op og følge fuglens flugt eller plukke en blomst. Det at gå er en glæde og skal mærkes rigtigt i mit hjerte. Jeg går som jeg er - ikke noget særligt tøj eller udstyr. Men jeg bor i Danmark, så gummistøvler er ofte det bedste.
Det er ikke min motion, det er mit liv.

24 kommentarer:

  1. God morgen Miri.
    Jeg liker også å gå. Jeg vil ikke på treningstudio, og jeg går også fordi jeg liker å gå. Derfor er det også fint å passe hund av og til, da MÅ jeg gå, mange ganger om dagen.
    Jeg har på det jeg står og går i. Jeg er et bymenneske, så jeg går der det bor folk, og legger merke til det som er rundt meg.
    Dessuten går jeg jo til jobb. Det er starten på en arbeidsdag, som tilbringes innendørs, som gir meg frisk luft og energi.
    Nå vandrer jeg snart på vei til jobb, siden det er min arbeidshelg. Ha en deilig dag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Da jeg skulle skrive dette indlæg tænkte jeg jo på det at gå og min glæde ved det. Og det er netop det, det at gå har så mange forskellige kvaliteter, alt efter hvor vi går henne :)

      Slet
  2. At gå giver plads til tanker, skaber luft mentalt og er helende for sjælen. God weekend til dig :-) Jeg håber at du finder en vej, der passer til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ! Det er nemlig en af de gode effekter ved at gå- at der skabes plads til nye tanker :)

      Slet
  3. Ja, tænk alle de gratis glæder vi har, når man har sans for naturen. Ofte har jeg noget med hjem fra min gåtur, en blomst eller gren der skal undersøges nærmere. Søge viden i naturbøger eller på nettet.
    De bedste ønsker om en rigtig god weekend sendes fra Egtvedpigen Ketty

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det kender jeg :) Altid skal noget med hjem :) For tiden også en fuglestemme, der skal hjem og lyttes til fra CDen med fugle stemmer :)

      Slet
  4. Ja - den "gå ting" er vi jo så ganske enige om. Du beskriver det så poetisk, som kun du har den særlige evne for. Jeg har desværre ikke en dejlig skov lige uden for døren, så mine gåture, kan godt ind i mellem have et lidt motionspræget indhold/formål - dog kombineret med et meget tankerensende/-slippende element!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- jeg føler ordene volder min stress hjerne nogle problemer, så rart at høre, at du synes de har en kvalitet :)

      Slet
  5. Det er kærlighed til dig selv. Du fylder sjælen med glæder, om det regner, sner, blæser, mørke, kulde, lys og varme. Hver tur giver indre ro.

    SvarSlet
  6. Jeg kan godt forstå du er blevet afhængig a' en gåtur i skoven hver dag :) ... Din skov er skøn ...
    jeg er faktisk også blevet ret meget mere glad for at gå hen over vinteren .... Det giver plads til flere tanker og øjnene kan bedre følge med i nataurens gang - end på cyklen .... Men jeg holder stadig a' cykelture ... så nu er er jeg bare lidt længere derude ....
    sender store knus mod skoven og jer der er der :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af at cykle.Og af at løbe , men det at gå har en ganske særlig kvalitet :)

      Slet
  7. Hvor er det smukt skrevet, helt simpelt og fyldt med kærlighed til naturen.
    God aften.

    SvarSlet
  8. Du har også den skønneste natur lige uden for døren :-) Det er godt at gå jeg forstår dig til fulde, men du er helt sikkeret bedre til at komme afsted end jeg :-) Går dog trods alt hverdag.
    Knus til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er en heldig kvinde og det er jeg også klar over- tager intet for givet :)

      Slet
  9. Du bor et dejligste sted til vandreture! Jeg har det som dig og må ud at gå hver eneste dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og du er så godt til at tage dine læsere med på nogle af dine ture :)

      Slet
  10. Jeg har hverken skov eller strand i nærheden, men jeg kan godt lide at gå på de mørke veje og kigge ind i de oplyste huse. Måske lyder det lidt nyfigent, men sådan er det faktisk ikke.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har også boet i byen og holder nemlig også meget af den slags ture :)

      Slet
  11. At gå er ren meditation for mig. Afsted med hundene over marker og ind i skoven - det renser sindet bedre end noget andet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det gør og du når at se og mærke og lytte - og få sjælen med :)

      Slet
  12. Jeg elsker også at gå i naturen. Lufte tanker og bevæge fødderne. Det gør underværker uanset hvor kort eller lang gåturen er. Jeg drømmer om at bo tættere på skov og natur som du gør! Det må være skønt at have sådanne omgivelser i baghaven til at rense krop og sind….

    SvarSlet
    Svar
    1. Du kan også tro at jeg sætter stor pris på at bo midt i det hele :)

      Slet