søndag den 16. februar 2014

Det præcise anslag

 Jeg sad og hæklede dimser til mit sjal og det føltes som en uendelig langsommelig affære, da der skal mange dimser til det sjal. Da slog det mig, at jeg skulle sætte mit fokus på den ene dims, der lige nu og her, sad på hæklenålen- ikke se længere end den ene dims, fordi det at se ud i fremtiden, gjorde jeg mistede overblikket og glæden ved det der var lige nu og her- dimsen på hæklenålen.

Og ja, jeg står et øv sted i mit liv,stress ramt og alt er usikkert. Men vintergækkerne byder foråret velkommen. Jeg ved ikke, hvad fremtiden vil bringe og det vidste jeg jo rent faktisk heller ikke før mit stress nedbrud. Fremtiden er jo uvis for os alle. Vi kan drømme om den og planlægge den, men vi aner faktisk ikke hvordan den bliver, hvad der rammer os, hvad der kan komme i vejen for den plan vi havde lagt.. Derfor må vi vælge at være tilstede i vores liv lige her og nu- ikke se langt , men mærke livet som det er, lige nu og lige her. Det er i hvert tilfælde det jeg vil. Jeg synes, altid jeg har haft en fin fornemmelse for at være tilstede i nuet, men dette stress nedbrud, har slået mig noget ud af kurs og skabt fine forhold for at lade bekymringer om fremtiden få alt for meget plads og mulighed for at slå rod.Så nu ranker jeg ryggen og trække den skarpe Februar luft helt ned i maven og går ud og snuser til en Vintergæk og hilser på en Bogfinke.Og begynder at blogge fra mit liv her og nu. Ikke et tjekket liv, men MIT liv og lige meget hvad det liv kaster i favnen på mig, så elsker jeg LIVET med alt det fører med sig. Livet er en gave, som jeg takker ydmygt for at have fået og gør mig den største umage for at leve i sandhed, skønhed, godhed, kærlighed og takemmelighed.

20 kommentarer:

  1. Kære Miri, du er så god til at fokusere på de små glæder, som alt for mange slet ikke ser.
    'Er du dus med himlens fugle' hedder en dejlig sang, som lige poppede op i mit hoved ...
    Håber, du har solskin, lige som vi har her.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte - det er også den fineste blå himmel på det billede :) Her har været været meget afvekslende- sol og regn og blæst og sol igen- herligt !

      Slet
  2. Hej Miri.
    Der er nu heller ikke noget ved, at læse om det ene tjekket liv efter det andet, for vi alle ved, at det ikke er sandheden.
    Godt du har fokus på her og nu, det er det vigtigste.
    Nyd de smukke vintergækker

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord :) Og du kan tro jeg rånyder mine Vintergækker ! Her er så mange, de er over alt og der hvor de ikke er, der sætter jeg nogle :)

      Slet
  3. Det er netpop det, der er så dejligt ved at komme på besøg her. Livet her og nu. Det synes jeg er tjekket!

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Eva - tak :)
      Og jeg holder meget af dine besøg !

      Slet
  4. Sådan skal det bare være, Miri! :) Livet her og nu er nu det aller bedste og ja, det eneste vi har.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er så simpelt og dog så utroligt kompliceret ! Tak :)

      Slet
  5. Kære Miri!
    Kloge ord. Nyd dine vintergækker og nuet.
    Dejligt du er tilbage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Du kan tro jeg nyder min Gækker- de vælter op overalt og de er elsket :)

      Slet
  6. Kjære Miri
    Velkommen tilbake, til den første dagen i resten av ditt liv......er det noen som sier. Og det er jo sant.
    Da jeg leste om de dimser som du hekler til ditt sjal, kom jeg til å tenke på Vivian Høxbro, som jeg var til strikkekursus hos da jeg var på Fanø Strikkefestival, for første gang.
    Hun sa som deg, at vi må nyte strikketøyet vi holder på med, her og nå, og ikke haste for å bli ferdig. For å strikke, er endel av den prosessen av å skape, være kreativ, mot et ferdig, håndlaget plagg.

    Jeg tar meg selv i det, noen ganger, å se lenger frem enn til å være i nuet. Takk for påminnelsen , Miri.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sylvia :) Jeg holder meget af dine kommentarer- de er som en lille samtale, du og jeg har og det er jeg så glad for :)

      Slet
  7. Så gav du mig gåsehud igen.
    Du rammer plet med dine kloge ord.
    Jeg tror at vi hver dag må tage en bevidst beslutning om at være tilstede i nuet og forsøge at lade bekymrings halløjet ligge. At tror, at vi hver dag må minde os selv om, at alt det vi render rundt med i hovedet er TANKER, som vi også bevidst kan forsøge at styre. Og så huske på, at vi alle er født med en sund kerne - "Vi er lavet af glad"
    Jeg tænker at du om nogen, formår at leve i sandhed, skønhed, godhed, kærlighed og takemmelighed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde du- tak for dine ord, som jeg tager til mig- de føles som et varmt knus og det havde jeg brug for. Tak :)

      Slet
  8. Min oplevelse er, at der altid er meget mere glæde i at gentage den ene lille dims efter den anden, når jeg ikke kigger frem og tænker på de mange næste, men i stedet den ene.

    Det er ikke altid lige let :)

    SvarSlet
  9. Mit hjerte blødte, vendte heldigvis tilbage til stor kærlighed for det du skrev til sidst.
    Vi skal være os selv, ikke være som naboen, kollegaen, veninden, søsteren.
    Det billed af din vintergække er fantastisk. For mig viser den vejen, stille og roligt. Den bestemmer farten, hverken du eller jeg.
    Masser af ❤lige tanker til din rejse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og varme knus og kærlige tanker fra mig til dig :)

      Slet