mandag den 3. februar 2014

Midvinter tysthed

Lyset vinder over mørket og det mærkes her i Februar - jeg holder så meget af denne tid, kan mærke foråret er på vej- også selv om vi kun er midtvejs gennem vinteren.Jorden vågner og væksterne rører på sig, fuglene øver deres forårs sang med rustne stemmer - og lyset er her, dagene bliver bare længere og længere.
Jeg holder nogle dages pause fra Bloggen , ville bare fortælle det, for jeg ved at der er mennesker derude i Bloglandet, der ellers ville blive lidt bekymret over manglende ord fra Dronningeledet . Pauser er gode at have og jeg øver mig jo i at holde dem :)
Nyd nu Februar !

25 kommentarer:

  1. Søde Miri, hvor er det dog nogle smukke billeder du begaver os med her på bloggen. Kender ikke nogen som dig, der forstår at sætte pris på det enkle og nære. Februar er den sidste vintermåned, det kan vi godt glæde os over, hos mig synger fuglene også og der er lys på himlen når morgenturen med Lunte skal gåes :) Nyd din pause, den er dig vel undt ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak min kære Helle- jeg ved sørme ikke hvordan jeg skulle klare det hele uden dig.

      :)

      Slet
  2. Ønsker dig god pause, kære Miri. Tak for du deler disse øjeblikke fra dit liv. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak.
      Jeg læste engang, at sorger bliver mindre når vi deler dem og glæderne større - smukt og sandt- i hvert tilfælde for mig :)

      Slet
  3. Vi går nå lysere tider i møte. Det håper jeg du også gjør.
    Ta deg en pause med god samvittighet, og nyt det. Tenk på deg selv.
    Varm klem fra meg.

    SvarSlet
  4. God pause, du kloge kvinde. Og det er en smuk og fin tid, nu, lyset vokser.

    SvarSlet
  5. Pause är bra kära vän. Du är klok när du lyssnar när det kallar. Och visst känner vi ljuset komma. Som en vacker dröm.. Kramar lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak sødeste Lycke- Februar og Maj - de 2 måneder har en særlig plads i mit hjerte- de er så smukke !

      Slet
  6. Kære Miri, god pause i dit skønne Dronningeled.

    SvarSlet
  7. God pause og nyd du har tid :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- synes dog det er svært at nyde, når der er så megen uro omkring det hele. Men jeg bruger min tid til at hele mig selv- blive mig selv igen.

      Slet
  8. Jeg ønsker dig en god pause med gryende forår. Som det da kan mærkes at dagene længes.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva :) Jeg bliver så uendelig glad to gange om dagen, når jeg virkelig mærker hvor tidligt det bliver " morgen" og hvor sent det bliver "aften" :)

      Slet
  9. Dage med masser af lys - sol er vidunderlige. Der kommer energi ind i kroppen. Og dette energi skal ikke brændes af, det må gerne lagres, så følelsen er langvarig.

    Husk du skal ikke please andre. Du skal passe på dig selv, gøre det der giver dig glæde og energi,

    Sender dig varme og kærlige tanker

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ALTID kloge, optimistiske, opmuntrende ord :)

      Slet
  10. Jeg håber din pause gør dig underværker. Det er fint med pauser - og jeg har kun respekt for mennesker, der selv kan mærke hvornår en pause fra noget er nødvendigt. Jeg øver mig på den slags. Med små, bitte museskridt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord. Pausen er ikke som jeg troede. Men det kan kun være sådan, så meget ved jeg.

      Slet
  11. Kære Miri, tillykke med fødselsdagen - håber du bliver grundigt forkælet af dine kære :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej 1000 tak, søde Gitte !
      Tænk du kan huske min fødselsdag :)
      Og jeg er i midten af omsorg og forkælelse :)

      Slet
    2. Det glæder mig meget, at du er i midten af omsorg og forkælelse :)

      Slet
  12. Er bare innom for å ønske deg til lykke med dagen i går.
    Min datter har i dag, og vi har på ny vært i Oslo .
    Sender en varm klem, med ønske om en fin weekend. Klem, klem....

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak søde Sylvia og tillykke med datteren din :) Det er godt at have fødselsdag i skønne Februar :)

      Slet