søndag den 2. marts 2014

At dele sine glæder

"Bedstemor sagde at jeg havde gjort det rigtige, for når man opdager noget godt, så skal man lige med det samme gå hen og vise det til nogen andre; på den måde spreder man det gode omkring sig og der er ingen ende på hvor langt det kan nå. Hvad der er rigtig nok. "

- Forest Carter: Little Tree -

Derfor deler jeg mine glæder med jer. Jeg kan slet ikke lade være. Jeg mærker min glæde vokser, når jeg deler den. Glæden skal passes og plejes, have opmærksomhed for at gro og trives. Som alt andet.
I er gode mennesker, der skriver til mig, at I holder af at jeg deler mine glæder med jer, at det skærper jeres fokus på netop de såkaldte små glæder i jeres liv. Det gør mig glad :)

24 kommentarer:

  1. God morgen Miri
    Dine gleder er store gleder. Det er mange som ikke får med seg de små nyansene, for de har ikke tid til å se seg rundt. Da går de også glipp av noe fint.
    Jeg ser på blomsten som et kunstverk. Siden jeg maler, kan jeg se det maleriske i blomsten.
    Her er det grått og trist og vått ute i dag. Da er det enda bedre å være innendørs og hygge, med tente lys, strikketøy, varm kaffe, og hyggelig selskap.
    Ha en deilig søndag. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror i virkeligheden livet består af små øjeblikke, små glæder efter hinanden , som perler på en snor :)
      Jeg kan godt forestille mig, at du som maler, virkelig SER. OG den lille blomst er da også et kunstværk :)

      Slet
  2. Det er sandt - det er så skønt, at du deler dine glæder med os. Du er god til at få øje på de små glæder. Hvis vi omgiver os med smukke ting, bevæger os i smuk natur, taler smukt, har smukke relationer osv. smitter det! Din blomst er smuk!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak- og ja- mere skønhed og glæde ! Det har vi alle brug for :)

      Slet
  3. Det er dog et skønt citat, du indleder med. Tak for det. Også.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af det citat , der er en inderlig fin visdom i det. Bogen er god også :)

      Slet
  4. Det er så rigtigt og vigtigt ... At kunne se de små glæder og dele dem :)
    Så fine kanter du har sat i krukker :)
    Et dejligt 'tegn ' p forår
    Knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Forår er her altså og det kan være svært at styre sin glæde og lyst til at plante over alt :)

      Slet
  5. Det var klokt, det din Bedstemor sa. Man ska sprida glädje så får man det tillbaks :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig sande, kloge og smukke ord :) - sagt af en bedstemor, dog ikke min, men skidt med det. Bogen er faktisk god og fyldt med visdom

      Slet
  6. Skønne ord, selvfølgelig skal vi dele vores glæder, og du gør det så gavmildt og med hjertet - og jeg får øje på endnu flere glæder i mit eget liv. Tak for det søde Miri:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg glad for at høre ! Tak for at fortælle mig det :)

      Slet
  7. Det er nemlig så dejligt at dele sin glæde med andre og lade den spredes som ringe i vandet :) Hvor er det yndigt med din stedmoderblomst eller hornviol!

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er ofte så enkle tiltag vi skal gribe til, som at smile til et andet menneske :)

      Slet
  8. Så smukt og sandt udtrykt. Det er det bedste, man kan gøre: At sprede lys.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ! Og det er faktisk ikke så svært, når vi først kommer i gang :)

      Slet
  9. Skønt citat.
    Stod selv med hænderne i jord og plantede stedmoderblomster og var top lykkelig. Lige netop den fine forårsbebuder lover lysere dage:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror virkelig der ligger lykke gemt i jorden :)

      Slet
  10. Din blog er uvurderlig, Miri - en ægte Glædes-blog, som altid løfter mig op og gør mig enten i godt humør eller i endnu bedre humør, end jeg var i forvejen :) - Tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ej, hvor det var fine ord ! 1000 tak - de gjorde mig glad :)

      Slet
  11. Det er virkelig dejligt, at du spreder sådan en glæde. Det er en fin positiv booster at klikke forbi din blog. TAK!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke flotte ord ! Mange mange tak, de gjorde mig glad og giver mig lyst til at fortsætte mit bloggeri :)

      Slet