mandag den 17. marts 2014

At gå og kigge ned ad

Jeg går lange ture i skoven og rundture i min have og blikket er konstant ved jorden. Jeg kigger efter vårtegn, efter hvor langt diverse vækster er kommet og om de kommer.
I skoven har jeg længe søgt tegn på Anemone, den smukke hvide af slagsen, den er over alt i skoven nu :)
Nu søger mit blik efter Ramsløg- jamen her må da være Ramsløg- skoven er jo oplagt til det, løvskov ved vand.
 I går, blandt urolige træer og hylende blæst, faldt forrevne solstråler på noget i skovbunden..
Jeps ! Den blå Anemone i frihed ! Jeg har den i min have og nu har jeg den også i skoven.
Glæde af den hjertehoppene slags - men Ramsløg..........

19 kommentarer:

  1. Dejlige billeder, fyldt med varme og liv :-) skønt på en blæsende mørk mandag morgen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - hvor godt du kan mærke og se noget positivt her på denne BLÆSENDE dag - sig mig en gang, hvornår holder det op ?!
      Nå- den skal ikke vinde, så nu går jeg en tur- basta !
      Ha en rigtig god Mandag :)

      Slet
  2. Hvor er det dejligt ,at du fandt blå anemoner! Små mirakler der lyser op :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var en skøn gave :) SØgte en ting , men fandt noget andet :)

      Slet
  3. Godmorgen Haveven, skønne blå anemoner, som jeg god gad se her også. Jeg kigger også ned konstant hihi. Det er hver dag som en lille gave, at se hvor langt alt nu er nået.

    Rigtig god dag derude og pas nu godt på dig selv ik..
    Knus :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I dag , da jeg gik min tur, prøvede jeg virkelig at hæve blikket :)
      Tak og i lige måde !

      Slet
  4. Når jeg leser slike innlegg blir det veldig tydelig hvor langt det er mellom Danmark og Nord-Norge. Nyt våren din, Miri, i fulle drag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja , vi er langt fremme :) Men vi har også haft en meget meget mild vinter.

      Slet
  5. De er bare intet, intet som en skov! Jeg deler din kærlighed til den og de smukke vårtegn. Og skal da også have fat i ramsløg, når de titter frem. Uhmmmm en god pesto...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Ramsløg er virkelig en superlækker urt- og jeg leder stadig :)

      Slet
  6. åh ja de kære anemoner :) ....
    og mon ikke ramsløgene ligger liiiige under overfladen og venter :)
    Jeg vil ihvertfald lige cykle forbi og tjekke i morgen - der hvor 'mine' plejer at gro :)
    knus til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Jov, jeg staser og håber på at de gemmer sig i de visne blade og lige pludselig står de der og jeg kan slet ikke forstå at jeg tvivlede :)

      Slet
  7. Deres blåanemoner heter Blåveis her hjemme, og er et sikkert vårtegn. Jeg har ikke sett dem enda, men jeg er sikker på at noen har dukket opp i skogen, ved veikanten.
    Og like etter kommer de hvite, som vi kaller hvitveis.........da blir det hvite tepper i skogbunnen.
    Den som leter den finner, så snart der du nok ramsløken, Miri.
    Ha en fin kveld.

    SvarSlet
    Svar
    1. Er det ikke dejligt, at vi går og ser efter vores vår tegn :)
      Vi ved hvor vi skal kigge og hvad vi kigger efter :)
      HA det godt søde Sylvia

      Slet
  8. Ramsløg er der råd for, - blå anemoner er så sjældne, at jeg fuldt ud kan sætte mig ind i, at hjertet hoppede, da du opdagede den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og ved du hvad Eva, der var flere !! Mange , eller en del, af de Blå på det , nu hemmelige sted :)

      Slet
  9. Held og lykke med ramsløgene! Jeg så til min glæde igår, at nogen af dem jeg fik forærende sidste år er på vej op... Og har undgået hønsenes næb... :-) Man kan købe dem med løg i Super Brugsen for tiden! :-)
    KH Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Hvor fedt at dine er på vej op og , endnu, kan være i fred for høns og andre vilde dyr :) Jeg så dem også i Netto i dag ! Men , nej, de må altså findes her i min skov !

      Slet
  10. En dejlig tur og tak fordi vi må deltage i din søgen efter ramsløg.
    Den blå anemone er vidunderlig ♥
    Fyldt med ღlige tanker - takker jeg for vidunderlige billeder.

    SvarSlet