onsdag den 5. marts 2014

At skabe traditioner

Da jeg flyttede her ned i det lille hus i skoven, besluttede jeg mig for at skabe mig nogle nye traditioner eller forvandle de gamle, så de føltes rigtige for mig. Jeg mener traditionerne er vores skelet, de rammer vores liv udfolder sig i og derfor er de vigtige. Men traditioner skal udvikle sig sammen med os, for vi forandres og det skal traditionerne afspejle. Synes jeg.
 Pandekagensdag. Traditioner, hvor til der hører mad, har en stor plads i mit hjerte :) Pandekagensdag blev fejret i går med ganske almindelige pandekager og det var godt.
Vi kunne have gået linjen ud og spist madpandekager til aftensmad..Men det gjorde vi ikke, istedet kom der nyhøstet skvalderkål i omeletten og det var godt.

14 kommentarer:

  1. Pandekagens dag - sikke en skøn tradition! Og en rigtig god idé at samle skvalderkål i 'Vorherres køkkenhave' :) Du har vist også den dejlige bog med denne titel ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ejer nemlig også denne skønne bog , du har virkelig en beundringsværdig hukommelse søde Gitte :)

      Slet
  2. Pandekagens dag :-) Den kunne vi vist godt indføre her, på daglig basis, hvis det var op til drengene. ;-)
    Godmorgen til dig, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - de smager altså også godt ! Og så kan de jo varieres i al uendelighed og faktisk også gøres ganske sunde og nyttige, hvis det er det man ønsker. Det var så ikke det jeg ønskede i går :)

      Slet
  3. Dejligt billed af pandekagespisning på "Pandekagedagen".
    Skønne refleksioner omkring traditioner. Du er en viis kvinde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak :) Det var dejligt at spise pandekager på pandekagensdag :)

      Slet
  4. Sikke en dejlig tradition :) - men omelet med kål er da heller ikke dårligt :)
    knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt en skøn tradition :)
      Jeg er ret glafd for omelet:)

      Slet
  5. Pannekaker kan også brukes til middag, vet du, som feks en wrap.
    Har du middagsrester, så rull dem inn , og strø litt ost på toppen, før du setter inn i ovnen, til osten er smeltet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Pandekager er smart mad :)
      Den ret du deler var meget populær da jeg var helt ung- det er hyggelig mad, tak for at dele :)

      Slet
  6. Traditioner med mad er også yndlings her.
    Jeg får for få pandekager. Helt bestemt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør jeg faktisk også - får for få pandekager :) Det må der rådes bod på !

      Slet
  7. Fantastisk ide med denne tradition ♥

    Der er mange dage gennem året med fastlagte traditioner, de er ofte så opsatte, og stresser os med det kvindelige gen vi vil selv og kan det hele uden hjælp. Hvorimod den du har valgt der, her bestemmer du selv, skal det være alle måltiderne, eller er det bare til eftermiddagskaffen ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja :) Og det er også vigtigt at de siger mig noget, enten bare ren forkælelse eller at de betyder noget åndligt fx

      Slet