torsdag den 6. marts 2014

Billeder

At tage billeder, er noget at hænge hukommelsen op på. At tage billeder er noget, jeg ikke kan lade være med. At tage billeder er en glæde af de store. Jeg tager billeder hver eneste dag- "bare" med min telefon, den er mit kamera og jeg elsker den- altså min telefon.
Jeg holder af at kigge tilbage i mine billeder, de viser mit liv, min hverdag, hvad jeg så, opdagede, gjorde fyldte mit liv med.
 2. Januar. Der fik jeg orden i min kalender, fundet ny notes bog til det nye år og læst i bøger, der giver sjælenæring.
 2. Februar. Der holdt jeg Kyndelmisse med mine døtre og vi fik blandt andet kakao med skumfidusser.
2. Marts. Var jeg på National museet og så blandt andet en fin lille udstilling om navajo indianernes vævede tæpper.
Gennem mange år har jeg haft mit eget foto projekt, 365, hvor jeg tager et billede hver dag. Bare et billede af hvad der nu lige falder mig ind. Det skaber fokus på det jeg ser, den verden jeg er en del af. Det øger min opmærksomhed på mine omgivelser. Det gør mig glad.

18 kommentarer:

  1. Jeg har det præcis som dig, Miri - det gør nemlig glad at tage billeder og skabe fokus :)

    SvarSlet
  2. Og man kan slet ikke lade være :) !

    SvarSlet
  3. God idé med dette projekt 365. At skulle tage et billede hver dag af noget, der fanger opmærksomheden, kan virkelig være med til at give nærvær. Og dermed bliver det noget meditativt på en meget tilgængelig og "dagligdags" måde. Bærbar meditation!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, nærvær og virkelig være tilstede- det er 365 rigtig god til at understøtte :)

      Slet
  4. Intressant att ta en bild varje dag, man glömmer ofta de där vardagsbilderna. Men bilder är de bästa minnena av hur livet har varit. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har også udvidet min horisont for hvad jeg kan tage billeder af - nemlig ALT :)

      Slet
  5. Billeder er fantastiske, især dem der emmer af hverdagen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har været en ord kvinde, men kan mærke er mere og mere bliver en billede kvinde :)

      Slet
  6. Og d. 6. marts delte du nogen af dine hyggelige billeder med os :)

    SvarSlet
  7. Skumfiduser i kakao er en totalt overset nydelse! :-)
    Har du altid en notesbog på dig? Hvad bruger du den til (udover det indlysende)... :-)
    Smukke, smukke tæpper....

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er syndigt godt :)
      Jeg har en notes bog liggende i min taske, for der er tit noget jeg lige må skrive ned; gode ideer, en bogtitel, kloge tanker eller smukke ord :)
      Jeg var meget betaget af den lille udstilling, den livs holdning, der ligger bag alt hvad de mannesker gør !

      Slet
  8. God ide... Jeg bruger tit min iphones notesbog til den slags, men der er noget særligt i en håndskrevet notesblok

    SvarSlet
    Svar
    1. Og jeg gemmer de gamle notes bøger- virkelig hyggelige at se tilbage i :)

      Slet
  9. Det er dejligt at 'fange' øjeblikket og være til stede i det, men også at kunne bladre tilbage i det der var øjeblikket engang og 'fange' det øjeblik igen... Kh. JM

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ved godt at mange siger, at du ikke er tilstede, hvis du ser alting gennem din linse. Men sådan har jeg det ikke ! Jeg tager et billede og er så meget tilstede :)

      Slet
  10. Det er skønt at tage billeder, og vidunderligt at give sig tid til tilbageblik.
    Nyder det selv. ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ikke så "god" til at se tilbage- lever nok meget lige nu og her eller i morgen... Så der er mulighed for forbedring :)

      Slet