søndag den 16. marts 2014

Den der stormende blæst

Jeg duer ikke til blæst. Den gør mig rundtosset og smågnaven. Jeg snakker lidt med mine spirer i vinduet, kigger ud på de urolige træer, trækker i sweateren og foder de vilde fugle- ser surt op på de vilde skyer.
Siger højt til mig selv, at der ikke findes dårligt vejr.
Nå.
Vil trave en lang tur, det kan jeg sagtens, selv om jeg er blæstSur og så tror jeg dagen må bruges til indeliv med strikog sikkert noget sødt og godt. Det er jo Stormende Søndag. Måske blæsten blæser væk og roen indfinder sig ? Hvis det sker- så er jeg derude !

20 kommentarer:

  1. Blæsten er hård og kold i dag. Har det på samme måde, som dig. Jeg bliver rastløs og irritabel. Jeg fryser og drømmer om solens varme stråler :-) Håber du får en dejlig søndag med hygge og sysleri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og i lige måde ! Tja, du kan se, jeg sidder her stadig ! Men NU må jeg ud, for ellers bliver jeg endnu mere gnaven :)

      Slet
  2. Her blæser det også, og det er så irriterende :-) Jeg vil bruge dagen på indendørs sysler som fx at rydde op ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder som om du får det bedste ud af det og det har jeg stor respekt for :)

      Slet
  3. Jeg lader mig også påvirke. Men en tur gennem de sidste 14 dage på din blog gav mig så meget positivt. Krydser fingre for din travetur og samtalerne med dine spirer er healende for dig ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jeg så glad for at læse- tak for dine kommentarer, det er dejligt du er tilbage :)
      Er lige kommet ind efter en cykeltur - udgået for mælk til kaffen !!!
      Nu er jeg blæst igennem :) Men en vandretur i skoven, det skal jeg også- det skal jeg hver eneste dag- her i min sygemeldings periode.

      Slet
  4. Her er det også regn og vind, det blir nok en innedag med brødbaking og litt opprydning i huset:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder fornuftigt ! At bage er godt :) Og det er oprydning jo også :)

      Slet
  5. Ja, blæst kan gå gå en´på nerverne. Her har jeg mine tre yngste sønner hjemme + to kærester, så vi indehygger med kaffe, og strik. Go blæse søndag til dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er fest og glade dage hos dig - nyd det :)

      Slet
  6. Her er det helt stille ute i dag, men solen er bak skydekket.
    Selv skal dagen tilbringes innendørs, med hygge og strikk, og sammen med resten av familien.
    Formen min er mye bedre, men ikke bra, så jeg tar det med ro, og samler krefter til jobb i morgen.
    Og så vil jeg få tak i noen karsefrø som jeg kan så på bomull, og få litt ekstra smak til pålegget.
    God søndag til deg, Miri. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du har det bedre ! Jeg synes du er heldig at du har et arbejde, der gør dig glad og som du glæder dig til at passe. Karse er godt og ren vårglæde lige nu :)

      Slet
  7. Blæst er heller ikke noget for mig. Men jeg har været på søndagsshopping med datter og svigersøn (indendøre), og der indgik morgenmad og rigelig kaffe, så det har ikke været så skidt endda.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyder som en ret dejlig måde t tilbringe en storm Søndag på !
      :)

      Slet
  8. Blæst og jeg er heller ikke venner, men Jens og jeg har været i Århus. Først brunch på cafe smagløs og dernæst Aros. Det hjalp på humøret :-) Nu vil jeg sy.
    Ønsker stille vejr til os imorgen.

    SvarSlet
  9. Blæst er hårdt for følsomme sjæle - ikke så meget blæsten som dens lyde !! Uf .
    Gik i haven en time bare for at vise mig selv at det ikke er umuligt !
    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Stærkt gået, søde Marianne !
      Den skal ikke vinde over os vår elskende mennesker, der bare har en trang til at være ude :)

      Slet
  10. Har brugt denne blæsende søndag på indeliv, rugbrøds-bagning og at lave rucola pesto til pasta-salaten :) - overvejede at gå ud i regnen og blæsten, men blev så i stedet optaget af strikketøj og andre hyggelige inde-sysler.
    Jeg har været taknemmelig over at have varme i min lejlighed i dag, idet mange i København og på Frederiksberg ikke har haft varme, p.g.a. problemer på Amagerværket.
    Håber din søndag har været dejlig, trods blæsevejret :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne, jeg har stor respekt for din leve efter omstændighederne tilgang til denne Søndags blæst ! Du fik virkelig fyldt på af glæder og taknemmelighed. Respekt :)

      Slet