mandag den 10. marts 2014

Glæder fra ugen der gik

Uge 10 vil huskes, af mig, som den uge hvor våren kom. Det var ugens aller største glæde. Men glæderne står i kø;

 De første små marcipanæg blev nydt. De har været i butikkerne længe, men vi har været standhaftige og har ventet til rette anledning, og det blev så vårens komme.


 Udflugt. At tage sin cykel og køre langt væk og se nye steder, få nye indtryk - dét er en glæde.
Her et sted i en anden skov. Den lysning i skoven har en svensk energi - jeg ville ikke blive overrasket over at se Elg og Bjørn. Og dog :)
 Glæden er at finde årets første - her Følfod, men ugen har også budt på Martsviol og Vorterod. 2 blanke stære på en græsplænen og 7 viber i en flok.
 ÆldsteDatter bygger hegn. Udfra det dogme, at materialerne skal være her, intet bliver indkøbt. Jeg er vild med hendes hegn. Op ad dette hegn, der skaber et rum ved komposten, skal der nok gro en Ærteblomst eller 2. Måske. Jeg kan nemlig ret godt lide at jeg kan se det fine hegn. Vi får se hvad der sker. Og hun bygger flere hegn med helt andre udtryk - jeg glædes.
At så i vindueskarmen. Forspire alverdens vækster- det var også en af ugens glæder. Her putter jeg nænsomt Lathyrus frø i jord. Jeg har lagt de hårde frø i vand natten over, så er det lettere at få dem til at spire.
Uge 10 - ugen hvor våren kom og slog sig ned.

16 kommentarer:

  1. Kære Miri
    Hvor er det altså skønt og livsbekræftenðe at læse hos dig, jeg bliver at glad i låget.
    Du har en fantastisk evne til at se alle livets små glæder.
    Håber det også betyder at det går godt hos dig, ældste.
    Mange knus fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det dejligt at min glæde kan gøre dig glad ! Så er det godt at have en blog :)
      StressMonster er her stadig og fylder og kræver sit, men jeg prøver at finde en hverdag med Hende.. Hun skal ikke vinde !

      Slet
  2. Så dejligt at læse - tænk at du har set følfod, martsviol og vorterod - og hegnet er bare så smukt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det vælter frem med vårtegn ! I dag så jeg anemoner i blomst !
      Lykke :)

      Slet
  3. Nydelige vårtegn gjennom dine ord og bilder:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg holder så meget af denne tid, det helt tidlige forår :)

      Slet
  4. Smukt hegn, det ville også gøre sig i en svensk have:) Og alle de glæder med at så og planlægge og være, og se frem til, dem nyder jeg også, det er det bedste ved foråret.

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne tid, det helt tidlige forår, hvor alting vågner og Solsorten øver sig- den tid elsker jeg !
      Du skal bare se det andet hegn hun bygger- det er endnu mere "svensk" :)

      Slet
  5. Vårtecken <3<3<3 Här börjar de komma också. I stor,fart! inte mig emot ***

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Næ nej, vi skal bare være taknemmelige for sol og varme og lys :)

      Slet
  6. Dejlige billeder af foråret der bryder frem. Utroligt at mælkebøtten allerede er på banen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg betages virkelig af at det gror om ørene på os, bare vi kigger væk, er der groet en lille Martsviol frem :)

      Slet
  7. Sikke en smuk uge du har haft og skønt, skønt hegn :-)

    SvarSlet
  8. Forårs kuller - det kan mærkes af undertegnede ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Hi hi- ja, du har ret- jeg var hårdt ramt :)

      Slet