torsdag den 27. marts 2014

Langt mellem snapsene

Jeg er kommet lidt ud af mit blogFlow , men forsøger at komme tilbage, da jeg ren faktisk er ret afhængig af at færdes i og være en del af det mangfoldige BlogLand. Jeg vil forsøge at træde ind i flowet med at anbefale en blog.
En af de blogger jeg altid har læst med glæde og nysgerrighed, er Lotte. Lotte lever blandt flere blogge, men lige meget hvorhen hun går, så følger jeg hende, for hun har en ægthed, en kærlighed, en søgen, en ydmyghed og en stor livsglæde, som er smittende og inspirerende.
Det sidste indlæg, på en af hendes blogge, lister 6 punkter op- 6 hurtige - til et enkelt liv.Intet er jo enkelt eller hurtigt, hvis vi taler om varige forandringer, men på trods af, at det sande ofte er enkelt er det dog så svært.. Hvis vi virkelig vil forandre os og dermed vores liv, så kræver det mange overvejelser, mange valg og alle valg har konsekvenser.Men først og fremmest kræver det handling- NU og ikke på mandag eller når børnene er større. Livet er lige nu og her og ingen af os ved, hvor længe vi får lov til at leve det, så skulle vi ikke give os selv den (op)gave , at gøre vores liv så godt, så sandt som vi kan.
At gøre sig umage - det er en vigtig livs regel . Jeg har gjort mig umage med min mellem måltider bolle ; god hjemmebagt bolle med peanut butter og banan og æble :)

16 kommentarer:

  1. Tak for link til Lotte, jeg havde netop spurgt mig selv om "hvor fine Lotte mon var blevet af".

    Jeg er enig i dig med handling. Og dog. For det handler om en fin balance mellem gøren og væren. Og det at kunne være i øjeblikket og være øjeblikket, det er en gave. Lige dér kan forandringen finde sted, kimen til handling. Det har jeg lavet et lille vers om på min side i dag. ;)

    Og nu vil jeg drage videre og besøge Lotte. Ha' en smuk dag, kære Miri. Tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lotte kommer og går - det gælder om at finde hendes spor :)
      Tak og håber din dag har været fin :)

      Slet
  2. Så smukt at læse - jeg er helt enig. Lottes seks råd er guld værd!

    SvarSlet
  3. Takk for linken til Lotte. Det er så flott at noen virkelig gjør det mange snakker om, men ikke gjør alikevel.
    Vi har nå hatt en uke uten bil, og det går utrulig fint! Ikke visste jeg at det gikk buss så ofte. Faktisk har jeg reist mer den siste uken, enn de siste mnd!!!
    Din lunch ser god ut. For meg er det Kanelknekkebrød som gjelder, for tiden.
    Ha en fin dag Miri. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er rigtig dejligt at høre, at du trives uden bil :)
      Håber du har haft en dejlig dag med tid til strik og kanelknækbrød :)
      Nyd besøget hos Lotte !

      Slet
  4. Tak for link og inspiration til mellemåltid. Det hele gør mig glad.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, søde Lis- det er bare dejligt jeg kunne glæde dig :)

      Slet
  5. Ih, Miri... TAK!!! :-) Hjerte! :-)

    SvarSlet
  6. smiler a' den fine mad :) og den smukke tekst er så rigtig ...
    hopper lige over til Lotte - som jeg ikke 'har mødt' før :)
    knus til skoven fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Så har du mange gode timer til gode, for man keder sig aldrig inde hos Lotte :)

      Slet
  7. Dagens smil kom fra den mad, så skøn og tak for inspiration til Lotte

    SvarSlet
  8. Smukt og masser af varme.
    Det vi vælger at gøre lige nu, er det der får os til at være den vi er, det vi udsætter, er det fordi vi ikke tør,

    Alle 6 punkter er fantastiske. Punkt 3 har lige været omkring mig i min hverdag, og fik derfor en reaktion natten til fredag, så jeg valgte at lukke af fredag. Og fik en dejlig ro i hele kroppen. Låner de kloge ord.
    Tusind tak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord og egne erfaringer. Det er ikke nemt at være menneske, men hold nu op, hvor er det spændende.
      Knus

      Slet