lørdag den 29. marts 2014

Lidt fra Skoven

 Jeg bor i skoven og bruger skoven hver eneste dag, lange ture , korte ture, løbeture, sanseture , ting finder ture, snakke ture, alene ture og meget meget mere.
Milturt er en af de nyere planter for mig, den vokser mange steder her i denne skov og jeg synes den er så fin med sin syrlige farve.
 Og se nu her ! Sørme så ! En lille dusk ramsløg er fundet i min skov ! Særlig glæde og tilfredshed.
 Hvad er dette !? Det ligger, som I kan se, under 2 stykker træ i skovbunden..
Et æg. Hvem har mon lagt et æg, sådan skødeløst direkte på den kolde jord?
Skoven er min glæde.

16 kommentarer:

  1. Smukke billeder :-) blomsten kender jeg ikke, men dens blade minder lidt om engkabbelejens, som gror på våde steder. Gør denne også det?
    Hvis du finder ud af hvem som har lagt æg, hører jeg gerne fortsættelsen.
    God dag til søde Miri.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den gror på fugtig jord :) Har engang hørt at den er sjælden i Jylland, men ved ikke om det passer...
      Jeg tjekker til ægget hver eneste dag !

      Slet
  2. Milt urt var ny for mig....men hvor er den sød der i skovbunden.....og hjertelig tillykke med fundet af guld. Miri - ramsløg i "baghaven" af den økologiske slags er ikke at kimse ad ;0) Vi fik ramsløgpesto i aftes til en god steak......mmmmm ;0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ramsløg er virkelig en gevinst :) Og endelig lykkes det at finde den !!
      Jeg er faktisk lidt små forelsket i den milturt-:)

      Slet
  3. Hvor er du heldig med ramsløg.
    Måske er det er lille drageæg....., kan man ikke forestille sig den sødeste lille drageunge, der prikker hul på skallen?

    SvarSlet
    Svar
    1. Joo- det kunne jeg sagtens forestille mig ! Og det er en vældig sød og fin og modig drage, der er blevet jaget væk af de store onde drager og nu må bo her i min skov og passe på sin unge og samle kræfter til at vende tilbage og slås for sin ret.
      Tak :)

      Slet
  4. Du finner så gull i skogen din, Miri.
    Og det egget........det må du følge med på, og se hvem som " eier" det, og hva som vil komme ut av det.
    Ha en deilig helg. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Sylvia jeg holder af min skov og min have- det gør mit liv så meget bedre :)

      Slet
  5. Må være skønt at bo i skoven og kan se at du også får det bedste ud af det! SMå skatte du har fundet! God weekend Miri♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Tina, jeg holder uendelig meget af at have mit liv i skoven, at kunne gå 5-7 minutter så har jeg vandet.

      Slet
  6. Så længe lyset kan komme til skovbunden er der masser af dejligt liv, om kort tid skal vi kigge op, da det hurtigt bliver dækket af vidunderlige blade på trækronen ♥ ja, jeg elsker foråret og den rolige udvikling af farverne. Og tusind tak for dine vidunderlig billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak og tak for dine altid smukke ord :)

      Slet
  7. Skønt med skoven ligeved - og dejligt at du bruger den. At du nyder den - oplever dens glæder, forandring. At du forhåbentligt finder roen...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg bruger det og nyder nemlig at følge med i naturens gang- årstidernes forskellighed. Jeg søger roen og nogen gange lykkes det :)

      Slet
  8. Skønne, skønne billeder. Du er så god til at finde de enkelte skatte, der løfter vores energi på magisk vis :-)

    SvarSlet