mandag den 14. april 2014

5 glæder fra ugen der gik

 At Bøgen er sprunget ud ! Nu også i "min" skov . At gå i skoven på denne årstid er intenst og meget meget smukt.
 At plukke Skovsyre i 3 forskellige farver.
 At tage til Hovedstaden med sine døtre. Trave rundt i de gamle gader, se på mennesker og mærke storbyens liv.
 At være til 70 års fødselsdag hos gode venner og nyde en velfortjent is på rejsen hjem til Udkanten af Danmark.
At mærke April - hvor sol og regn og blæst skiftes til at bestemme.

30 kommentarer:

  1. Godmorgen Miri :-)
    Naturen er ovenud smuk og jeg er ligesom dig taknemmelig for at bo lige midt i den. Vores bøge endnu ikke sprunget ud, men snart sker det. Fin cykel du har fotograferet.
    Ønsker dig en dejlig mandag.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Margith og må din Tirsdag være mild ved dig :)

      Slet
  2. Dejlige billeder, Miri - tænk at bøgen er sprunget ud nede hos dig! Det var den ikke i Holte, hvor jeg gik tur i går.
    Det er en stor glæde at bo midt ude i naturen, som både du og jeg gør :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, søde Gitte - det er nemlig en stor glæde :)

      Slet
  3. Her på Lolland er bøgen også sprunget ud, og skovsyren er spiseklar. Sikke en fin musselmalet cykel :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Pia, er synes den cykel er skøn !

      Slet
  4. Sikke skønne billeder, og tænk at bøgen er sprunget ud. Heroppe i det svenske er vi håbløst bagud, men april mærker vi, med blæst, regn og sol, henover en dag, helt vildt:) Køkkenet fikses, men meget langsomt, for vi trænger mere til gode bøger, gåture og snakke. Er i gang med Brombærvin, som du skrev om, den er helt vindunderlig;) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes I griber ferien helt rigtig an :) Dejligt, du også kan lide den bog, jeg holder jo ret meget af den :) Nyd ferien !!

      Slet
  5. Vilka lyckor kära du!! Glädjor..önskar vara där i grönskan..godnattkram till dig..

    ~Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Våren er på vej også helt op til dig , søde Lycke :)

      Slet
  6. Jeg skal love for, at april er.....april.
    Sådan en musselmalet cykel ville jeg elske at eje.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg ville også elsker at cykle på den :) Og Eva, det er vildt meget April - og det har sin helt særlige charme :)

      Slet
  7. Du är också en smuk kvinna! Klem och kram!

    SvarSlet
  8. sikke fine glæder. Lykke i små glimt og bidder. Sej sætning med at sol og regn og blæst skiftes til at bestemme…. giver stof til eftertanke. Tak for det!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak ! Jeg er glad, når du skriver hos mig- du får mig til at tænke en ekstra gang :)

      Slet
  9. Skønne billeder, jeg må tilslutte mig jubii koret til cyklen :-) En nyudsprungen Bøg er så smuk, farven er så unik...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, den cykel er bare skøn :) Jeg synes denne årstid er den bedste, hver dag er der sket noget nyt i naturen.

      Slet
  10. Visst finns det mycket att glädjas åt så här års! Jag älskar också tiden när träden börjar knoppas, allting är så vackert. Ha det så gott/ Titti

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis jeg bare måtte vælge een årstid, så blev det våren:)

      Slet
  11. Önskar dig en underbar påsk *+*+***

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, kæreste Lycke og må du få det samme :)

      Slet
  12. Jeg holder meget af dine glæder :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor dejligt , for jeg holder af at dele med :)

      Slet
  13. Som Ibsen sa, Jeg velger meg April.
    Herlige hverdagsblikk i bilder du har her.
    Jeghåper du nyter påsken like mye som det jeg gjør.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Han sagde mange kloge ting :)
      Jeg stor nyder påsken- tak, søde Sylvia :)

      Slet
  14. Det er så dejligt, når bladene åbner sig og der langsomt bliver mere og mere grønt. Tak fordi du gør naturen så nærværende både med billeder og ord!
    Kram :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder så meget af denne årstid- jeg elsker den faktisk :) Og hvert eneste år, bliver jeg het lykkelig, fordi jeg faktisk havde glemt, HVOR vidunderlig den er :)
      Det er mig en stor fornøjelse at dele og jeg bliver glad, når I skriver hos mig, så jeg takker igen.

      Slet
  15. En fornøjelse at følge dine 5 glæder fra ugen der gik. Altid så varme og livsbekræftende ♥♡

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - det er jeg rigtig glad for du synes og ikke mindst glad og taknemmelig for, at du fortæller mig det :)

      Slet