fredag den 25. april 2014

Dagens Buket

Det er måske lidt af en tilsnigelse at kalde 3 forskellige blomster i en vase, for en buket. Disse 3 blomster, plukket langs landevejen og sat i en syrlig grøngul vase, er forår for mig. Den gule Raps, den blålilla Judaspenge og den hvide Løgkarse i den syrlige vase; gul, blå, hvid og grøn - vårens farver.
Jeg holder af blomster og samler dem gerne i mit hus, mine buketter er yderst enkle, men jeg holder skam også af de "rigtige" buketter, hvor form og farve spiller en vigtig rolle, som de buketter denne mand skaber eller de fantastiske overskuds buketter denne mand binder.
Blomster er fantastiske - både i al enkelthed og og i frodig blanding.

22 kommentarer:

  1. God morgen Miri
    Så deilig bukett du har plukket, som minner om vår.
    Her blomstrer det ikke som hos deg, så jeg må kjøpe mine blomsterbuketter.
    Men blomster gir farger og glede, så de er et MUST!
    Ha en riktig god helg!!!! Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. God eftermiddag , søde Sylvia - foråret er også tidligt i Danmark , især i år og jeg n y d e r det :)
      Jeg har det også sådan- et godt liv må indeholde friske blomster :)

      Slet
  2. Jeg synes det er en dejlig lille buket. Netop sådan at samle lidt blomster på dagens gåtur høre også til blandt mine yndlingsbuketer.

    Rigtig god weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder også disse samle ture - samle spiselige urter, men især blomster :) Jeg har meget svært ved at gå en tur uden at komme hjem med en buket !
      Nyd din weekend !

      Slet
  3. Den här buketten är magisk... ofta tycker jag allra bäst om enkla buketter som den här för den känns liksom så nära naturen... Kram och klem*

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Sara, du er så fantastisk til at få mig til at huske på naturens magi og kræfter og det er jeg dig så taknemmelig for :)

      Slet
  4. Det er en rigtig forårs, sol og varme bebuder, så jow det er en buket.
    God fredag til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. En spinkel med kraftfuld vår buket :) Tak, søde Lis

      Slet
  5. Dine buketter er altid noget særligt, de afspejler nemlig din blomsterglæde :) her i Berlin har vi haft 30 gr i dag, og alt blomstrer og dufter;) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. 30 grader ! det kan vi ikke prale af - men solen har skinnet og hvis du fandt en lækrog - det gjorde jeg- så har det været et vindunderligt vejr :)
      Nyd Berlin - byen jeg glæder mig til at opleve :)

      Slet
  6. Jeg kan også godt lide de store voluminøse buketter. Men dine er altid så enkle, personlige og meget mere menneskelige :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, det var fine ord:) tak søde Pernille :)

      Slet
  7. Så tycker jag med! :) Blommor är lika fina i all enkelhet som i avancerade buketter. Härliga färger du fångat, underbart! Kram /Carolin

    SvarSlet
  8. Der er bare noget med blomster :)
    Folk spørger ofte hvilken blomst er din ynglings blomst ? Det er et umuligt valg, jeg ikke kan tage :)

    SvarSlet
  9. Jeg kan aller bedst lide små, enkle buketter. Og de må gerne være selvpluk.
    God weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv pluk er en stor glæde og de blomster du sætter i dine vaser er i pagt med åstiden- det kan jeg godt lide:)
      Tak Eva og i lige måde

      Slet
  10. Hejsa Miri!
    Holder også usigeligt af buketter om der er en eller flere stilke i, og sådan en fra grøften er skøn, og giver også stor nydelse her! Lavede engang en brudebuket bestående af ene af vilde blomster, og jeg var virkelig i mit es:-) (parret jeg lavede den til havde luret mig;-)
    Ha en dejlig aften
    Hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Det må have været en smuk buket ! Dels er blomsterne bare de smukkeste og du bandt den med glæde og inspiration :)

      Slet
  11. Sikke en fin blog du linkede til, tak :-)
    Knus.

    SvarSlet
  12. Enkelt og smukt, og oooh. Duften af raps, love it.

    SvarSlet
    Svar
    1. AT cykle ved sådan en GUL gul gul mark mens lærken jubler i den blå blå himmel - åh så er mit hjerte i hoppene glæde :)

      Slet