mandag den 21. april 2014

Det der med glæde

Glæde. Et ord jeg ofte skriver om her på bloggen, jeg tager billeder, der skal vise glæde, jeg prøver at leve mit liv i glæde- på den måde at forstå, at jeg prøver at samle glæde, dele glæde, at være bevidst om glæden.
Jeg vandrer ikke rundt i evig glæde, jeg er da sur eller trist eller i dårligt humør, men jeg forsøger at finde glæden midt i alt det, der ikke gør mig glad.
Jeg vil måle mit liv i glæde- jeg vil have glæde som mit livs motto.
Jeg prøver at se mit liv i øjnene, mærke hvordan de forskellige områder fungerer, hvor megen glæde de skænker mig.. Hvis de ikke giver mig glæde, må jeg finde ud af , hvordan jeg kan ændre dem, så de gør det.
Ikke let eller altid enkelt og det er en lang, ja sikkert evig proces. En bestandig udvikling af mit liv og mig som menneske.
Glæde skal være min vejviser :)

16 kommentarer:

  1. Det är ett bra motto! Ha det fint :-)
    /Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, kære Liv :) Ja, jeg synes faktisk det er et ret godt motto - det er åbent for stadig udvikling :)
      Må du nyde denne forårs dag :)

      Slet
  2. Jeg prøver også som deg, Miri, å finne glede, i det jeg gjør eller det jeg har rundt meg.
    Man har så lett for å drukne sine sorger i negativitet, og føle at det er urettferdig.
    Dessverre er det ikke alt man kan gjøre noe med bestandig, men når man tenker positivt, går det mye bedre. Og GLEDE kan man finne overalt.
    Her dukker solen opp, og det ser ut som en ny, fin dag.
    Klemmer fra meg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sylvia, jeg mærker i dine blogindlæg, at du også passer og gøder dine glæder :)
      Her har solen været hele dagen og en frisk vind - men sikke en fin dag at afslutte påske med !

      Slet
  3. Smukt skrevet - og GLÆDE er vigtigt at mærke og se. At tage ind og dyrke. Som du skriver så er glæden der ikke altid automatisk - men man kan godt søge den selv. Se den midt i det triste - og der er den vel aller stærkest?

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, glæden må nogen gange ledes efter..Men når den er fundet, så skal der passes på den og den skal plejes og gødes. Jeg tænker, at hvis man er depressiv, så er det en meget stor opgave, men jeg ved det kan lade sig gøre. Tror vi alle kan have glæde af :) at have fokus på glæde i vores liv !

      Slet
  4. Jeg synes det er meget skønt, at du fylder livet med glæde på den måde - som et bevidst valg. Jeg håber jeg kan lære det positive fokus og få mere glæde end grå skyer og triste dage!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du arbejder så enormt hårdt og inspirerende med din egen udvikling, at jeg slet ikke er i tvivl om det lykkes for dig. Jeg har hørt, at det kræver 2 positive tanker at erstatte en negativ..Det er er ikke let- men jeg tror på at bevidstheden er første skridt ! Pøj pøj :)

      Slet
  5. Så fint skrevet - ja, glæde skal være vores vejviser, og vi skal rette vores indre kikkert mod den og lade oplevelsen fylde godt op i vores liv ...

    SvarSlet
  6. Dejlige tanker og fantastisk forklaret.

    ♥♡

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Synes budskabet er så vigtigt at dele med alle, der gider læse om det !

      Slet
  7. Jeg synes glæde er en dejlig indstilling :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja ! På en eller anden måde, er det bare sandt.

      Slet
  8. Den bedste vejviser EVER :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. JA ! Og det er jo så enkelt, så sandt - kræver "bare" en enorm bevidsthed og tillid :)

      Slet