tirsdag den 29. april 2014

Ord

"Et helligt menneske er et almindeligt menneske, der elsker det almindelige liv. At hugge brænde, bære vand fra brønden og lave mad - alt, hvad han rører, bliver helligt. Han udfører ikke store ting, men alt, hvad han gør, gør han på en stor måde ".

- Kreativitet af Osho -

Vi har i vores del af verden en enorm frihed til at vælge. De mange valg kan skabe en usikkerhed og frygt for at vælge. Jeg har valgt en vej gennem livet ud fra de muligheder jeg nu engang havde og har. Det er ikke nemt, for alle valg har konsekvenser.Det gælder for mig om, at se mit liv i øjnene og leve med det og i det, så godt jeg overhovedet magter. Det gode liv er for mig et liv med glæde. Et enkelt liv med gennemsigtighed og overskuelighed. Jeg går forsigtigt frem ad og tror jeg er på rette vej. Det kan føles meget ensomt, men jeg har truffet mine valg og alle valg har konsekvenser, som skal gribes og bruges. Jeg holder af mit liv, jeg tænker meget over mit liv og hvad jeg vil have det skal indeholde og hvordan jeg skal få det til at ske. Det er en langsommelig proces, som vil vare hele mit liv.
 Det er spændende og fyldt med usikkerhed - det er livet :)

20 kommentarer:

  1. Svar
    1. Mine eller hans :)
      Ej, pjat -kloge ord skal deles- vi er mange der har brug for dem.
      Tak kære Ann

      Slet
  2. Det så smukke ord, og dine ord får også mig til at tænke over mit liv. Tak fordi du deler dine tanker og stærkt at du tager ansvar for at leve dit liv med glæde, du er et rigtigt menneske:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Helle- jeg bliver rørt, når I kan bruge min blog til noget som helst, for jeg vil netop så gerne denne udveksling af tanker og ideer og synspunkter og liv.
      Tak :)

      Slet
  3. Å ta valg for resten av sitt liv, det er tøft. Alle har vi valg å ta, noen fler en andre.
    Og så er det valg man tar, enten med hjertet eller hjernen. Jeg tar flest valg med hjertet faktisk, fordi det er slik jeg er.
    Har du sett filmen " Sliding door"? Der tar hun valg, og i filmen viser de også hva som KUNNE ha skjedd, om hun tok et annet valg. Noe å tenke over etter at man har sett filmen.

    Enda en fantastisk dag.....i morgen er det meldt kaldt. Det er best å nyte den mens man kan.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan faktisk ikke huske om jeg har set den film...Det må jeg lige undersøge, men tak for anbefalingen :)
      Valg tages jo hele tiden og tit tager vi de såkaldt forkerte valg, men vi gør jo det bedste vi kan under og med de forudsætninger vi nu engang har.
      Vi er jo bare mennesker - tak Sylvia for dine or d:)

      Slet
  4. Takk for disse ordene, akkurat i dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - jeg havde brug for disse ord selv- det kan være gode at huske på, oikke sandt :)

      Slet
  5. Smukke ord, der resonerer så fint i mig. Dybest set må vi vælge det gode liv og kun os selv kan definere det gode liv for os selv ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige præcist ! Vi kan nemlig kun selv definerer det ! Og det gode liv - det forandres jo også alt efter hvor vi står i vores liv- Tak for dine ord :)

      Slet
  6. Lige nu sidder jeg midt i kollegial uro - mine nærmeste kollegaer er uenige om måden at gøre sit arbejde på og i dag resulterede det i et kæmpe skænderi. Det handler ikke om mig, men alligevel gør det, fordi jeg er en del af personalegruppen og denne enkelte gruppe. Indtil nu har jeg været i tvivl, om hvorvidt jeg skulle blande mig - sagen er ved lederen nu - men nu er jeg ikke i tvivl. Hvis jeg kan gøre en forskel ved at blande mig og give min version og ikke bare råbe med som en i koret, så er meget vundet. Ikke mindst for den svage i denne uenighed, som jeg har det rigtig godt med.

    Tak for dine ord om at træffe valg! Nu har jeg truffet mit!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er anstrengende og yderst svært at navigere i sådanne konflikter..Jeg er glad for at mine ord, kunne hjælpe dig med at blive bevidst om dit valg og de konsekvenser det vil få. Det er en lettelse når man har taget sin beslutning :)

      Slet
  7. Du skriver dejligt, personligt, ærligt og klogt. At tage ansvar for eget liv er en stor, og af og til vanskelig opgave. At træffe de "rigtige" valg livet igennem kræver kvindemod. Nogle gange skal der overvejes grundigt, og til andre tider komme valget/retningen ligesom af sig selv med lethed.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Ord jeg vil tage til mig med stolthed og ydmyghed- jeg har brug for dem i dag.
      Ja, valg er ikke altid lette, men selv når vi vælger IKKE at tage et valg, så har vi jo faktisk tage det..Ja- taget valget ikke at vælge, men det er nok mere ubevidst :)

      Slet
  8. Kloge ord.
    De fleste har forstået, at de skal vælge, men ikke at valg har konsekvenser og at der ikke altid er frit valg.

    Det er dejligt at få dine kloge ord med ud i dagen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og jeg er glad for du nævner det frie valg, for det er vigtigt at tænke lidt over, hvor frie vores valg egentlig er. Tak for det og nyd den smukke dag :)

      Slet
  9. Hvor er det smukt at læse, Miri - ja, du har ret: et liv med glæde er så vigtigt, og det er et valg, vi selv kan tage.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror på at vi har valg. Det er ikke nemt for at vælge betyder også at tage ansvar. Men det er livet :)

      Slet
  10. Så smukt skrevet... Tak Miri. :-)

    SvarSlet