mandag den 7. april 2014

Rytmer og vaner og det har vi prøvet før

Alt i livet har en rytme, mærk bare vores åndedræt og hjerteslag.
Naturen har sin rytme, sol står op og sol går ned, årstiderne skifter.
Gentagelser, rytme - vi kan kalde det hvad vi vil, men er er underlagt dem, er en del af dem og vi skaber også vores helt egne, mere eller mindre bevidst. Kriser siges ofte at være første skridt i en forandring, forvandlings proces. Kriser kommer og går, kriser bliver (forhåbentlig) gennem levet, for jeg tror, at hvis vi ikke arbejder os gennem vores krise, bare går uden om den, så vil vi møde den igen og igen og igen.
Jeg har en blog krise. Men jeg har også denne smukke stedmoderblomst. Jeg ved, jeg kommer gennem min blogkrise, for jeg er blogger af hele mit hjerte.
Og jeg kan nyde min smukke blomst imens :)

20 kommentarer:

  1. Jeg håber sandelig du kommer gennem din blogkrise - jeg nyder meget at kigge med. Hver dag. Du tager dejlige billeder og skriver tankevækkende. Jeg får lyst til at besøge dig og dit lille hus i skoven. Det virker rart og varmt. Kh Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak kære Line :) dejligt du skrev et par ord. Jeg er sikker på jeg kommer igennem den, har haft den før. Mange gange. Jeg skal vist bare finde ud af hvad jeg vil og hvordan og hvorfor - det lyder jo enkelt- ha ha :)

      Slet
  2. Engang imellem trænger hjertet måske bare til lidt stilhed, for i stilhed kommer svarene:-)
    Dejligt billede.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Malene - tja, jeg ved sørme ikke rigtig hvad der skal til.. :)
      Men noget skal der ske !

      Slet
  3. Jeg venter gerne på dig og dine blogindlæg:) Tag den tid du skal bruge, rytmen finder dig igen, når der er stille nok. knus

    SvarSlet
  4. Jeg nyder at kigge med - at følge dine og årets rytmer og få inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Og det er så dejligt du kigger med og skriver lidt hos mig :)

      Slet
  5. Jeg må give dig ret i at kriser skal løses i nuet for ellers kommer de igen. Jeg tror og ved, at du nok skal få løst også denne krise.

    KH. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er heller ikke i tvivl, måtte bare skrive det. Måske som forklaring på ændret blogge hyppighed, anderledes indlæg eller hvad det nu måtte være.

      Slet
  6. Jeg nyder, at du i øjeblikket har dine små, jævnlige hverdagsindlæg, - mens jeg selv har tæt på ingen aktivitet....
    Jeg har en fornemmelse af, at du arbejder dig igennem det meste. Ikke uden problemer, men igennem...

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Eva :) Jeg holder også selv af at følge blogge, der skriver ofte. Jeg venter bare på du kommer igang igen :)
      Jo, jeg tror jeg er en der ser problemerne i øjnene og forsøger at gå igennem dem og ikke løbe uden om eller hoppe over.. Tak.

      Slet
  7. Det där med att livet går upp och ner...utan svackorna så skulle vi inte förstå när det är som bäst. Bara att försöka flyta med och hoppas att kriserna ska vara av sådan art att vi kan gå stärkta ur dom.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kloge ord, Maria - dem tager jeg til mig med stor tak :)

      Slet
  8. Allt har sin tid. Och under tiden kan vi njuta av härliga blommor :-)

    SvarSlet
  9. Käre dig..känner så mycket igen! Och man går igenom..jag har gått igenom denna vinter också..i etapper, men framåt har det gått. Nu är jag här igen. Men det är så tyst. Men också skönt det. och att bara kunna vara i det som är! Går man igenom och möter det som kommer så är man på rätt väg, det tror jag. Annars börjar kropp och själ att trilskas..värka och annat. det tror jag. Du är på rätt väg. njut blommorna min vän.......

    kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lycke - tak for dine ord, som jeg svøber mig i og får en god fornemmelse af, at alt er som det skal være. Tak :)

      Slet
  10. Vi har alle vore kriser. De giver sig til kende på forskellig vis.

    Jeg har været fraværende hos andre bloggere i ca. 3. uger, har savnet det, måtte bare gennem en krise, fysikken ville ikke som psyken.

    Du kommer om på den anden side, med nye og dejlige "rutiner" og du vil elske dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, livet er jo fyldt med udfordringer, de er jo med til at udvikle os og vi må bestandigt forholde os til dem, og skabe vores liv- finde den måde at leve på, som gør os glade.

      Slet