søndag den 13. april 2014

Søndag

For efterhånden lang tid siden, besluttede jeg, at mine Søndage skulle være 100 % lyststyret. Så vidt som overhovedet muligt. I dag er lysten til langsomhed og laden dagen byde sig frem.
 I år er min påske ganske anderledes - ingen påskefrokoster og ingen trang til at pynte op. En påskehilsen fra YngsteDatter har dog fået plads på husets centrum, den lange hvide bord, hvor der både spises og skrives og syes og læses og snakkes og  strikkes og males og meget mere.
Tror Søndagen vil byde på fornyelser i husets vaser. Naturen er rig på blomster og jeg kan slet ikke lade være med at plukke ind og glædes i uendelig taknemmelighed. Denne vase er fuld af narcisser fra haven, plukket i overflod af ÆldsteDatter. 
Måske Søndag giver rum for at bage en bolle eller ti - eller en kage ?
Måske Søndag vil tilbyde en havevandring og lidt lugning af gårdspladsen ?
Måske Søndag vil tilbyde tid til en støvsugning ? Måske :)
Men en ting vil Søndag tilbyde ; en lang tur i skoven :)
God Søndag !

16 kommentarer:

  1. Din slags söndag låter som den allra bästa min vän! Att låta dagen ta en med..att följa, stanna upp se och uppleva tänker jag mig det. Det allra bästa! Skogen vill jag också besöka idag. Får se om jag får med mig vilda barn (ler) kramar Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Lycka, dagen åbner sig sagte for mig og jeg nyder at kunne fastholde min langsomhed, og ikke mindst mærke efter, hvad jeg egentlig vil lade fylde på denne solrige og blæsende Søndag. Jeg håber du får alle vilde børn med i skoven :)

      Slet
  2. Har været på en kort haverunde, og sidder endnu i sofaen, men.. jeg tror den står på garnoprydning i dag. Det blæser udenfor så jeg udnytter det fine lys, til leg med farver. Det er godt at have en dag til lyst og ikke pligt. Ved du er godt til at passe på dig selv, men det er ekstra vigtigt nu, da du skal ha styr på stress igen. SÅ ALTSÅ... NYD søndagen. Måske med lidt hjemmebag. Kh Henriette :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord, Henriette :)
      Jeg nyder ! Og håber du gør det samme :)

      Slet
  3. God beslutning med at søndag skal være lyststyret . Den tror jeg da lige jeg vil tage til mig :)
    En god tur i naturen efter fyld til vaser, det lyder som en god ide.
    God søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sonnie- jeg har fyldt vaserne :) Og jeg kan virkelig anbefale at være bevidst omkring at lade Søndage været styret af lyst og ikke som forberedelse på næste uge.

      Slet
  4. Kom hviledagen i hu..... Du gør det, som vi alle burde, nemlig holder fri i ordets bedste forstand.
    Jeg holder fri med en hyggelig omgang rengøring og strygning, lydbog og god brunch til pausen.... Bagefter må jeg strikke og drikke kaffe lige til jeg skal i seng!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er bare sej, søde Eva- hun har disciplin og forstår at forkæle dig selv- en rigtig fin balance :)

      Slet
  5. God søndag til dig også, godt at lade søndagen være fridagen. Her holder vi også alle fri og nyder den i bevidstheden om at i aften spredes vi igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kæreste Lene, lyder som om du har en af de allerbedste Søndage :)

      Slet
  6. Dejligt koncept for dine søndage, at de skal være 100 % lyststyret! Jeg har lige været en tur i skoven - hvor er der dog smuk i øjeblikket med anemonetæppe, ramsløg og brombærranker :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Gitte - og der er nemlig ubeskriveligt smukt i skoven netop nu !! Og netop i dag, så jeg bøgen også er sprunget ud i "min" skov :)

      Slet
  7. Jeg kunne godt tænke mig at se mere til hvad du syr, strikker og maler. Bare hvis du mangler blog-inspiration en dag ;-)

    SvarSlet
  8. Det bliver spændende hvad der sker - glæder mig til at læse og se billeder fra det der skete.

    SvarSlet