tirsdag den 1. april 2014

Stille stille ikke gøre støj

Mine højtelskede botaniske tulipaner, Turkestanica, står i en balje ved stalden. Jeg håber, de får lov til at stå i fred for alle de vilde dyr, der bare ser dem som lækkerier af den allerbedste slags.
Havedrømme.. Jeg har mange af dem og mener de er en stor del af det at have en have, havedrømme.
Nogen drømme går i opfyldelse, andre gør ikke og det er ikke altid til at forstå hvorfor og hvorfor ikke.
Og sådan er det nok med drømme generelt. Men drømme, dét skal vi !
.


20 kommentarer:

  1. De er nydelige, dine botaniske tulipaner, som heller minner om linjer, synes jeg.
    Hvis du setter opp en snor med ulltråd rundt, vil de ville dyr holde seg unna, har jeg hørt. Der et kanskje verdt et forsøk?
    Har hatt hodepine i hele dag, så jeg må også ha Stille, stille, ikke gjøre støy!!
    Knus

    SvarSlet
  2. Svar
    1. Tak for tips :) Indtil videre har de ikke prøvet at spise dem:) Håber du har det bedre- hovedpiner er anstrengende....

      Slet
  3. Mit første møde med Turkestanica :-) smukt. Og drømme må vi have, enig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nemlig fin og den kommer år efter år efter år- giver ikke op :)

      Slet
  4. Hvor er de dog smukke. Ja, havedrømme er så fantastiske, tænk hvor meget kreativitet man kan jonglerer med. Som du skriver, noget bliver vækket til live IRL andet bliver levende i drømmene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det med drømme er en balance , for nogen af dem, må man forsøge at få til at gå i opfyldelse :)

      Slet
  5. Have er bare overskud. Der er altid noget, der kommer op, man kan altid undvære noget, man kan altid nyde. Og så er der duftene.....

    SvarSlet
  6. Mega smukke tulipaner - hvor kan de købes?
    Det er fantastisk at have drømme - jeg ved virkelig ikke hvad jeg skulle stille op, hvis ikke drømme fandtes!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg køber dem i de helst almindelige supermarkeder, når de begynder at sælge løg i sen sommeren :)

      Slet
  7. Hvor er de yndige, Miri! Her kan i ikke have tulipaner - rådyrene har taget dem - men jeg håber, du kan have dine i fred. Drømme er nemlig meget vigtige at have og livgivende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja- går også og krydser fingre - for jeg har jo også de glubske væsner :)

      Slet
  8. Smukke små tulipaner:) Og heldigvis går ikke alle havedrømme i opfyldelse, for så er der plads til nogle nye drømme, som måske er endnu bedre end dem der ikke blev;) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt og nye drømme kommer heldigvis til- hele tiden :)

      Slet
  9. Hvor er de smukke.

    Det er fyldt med ♥

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes også meget om dem- de er enkle, råber ikke højt, men så smukke og åbner og lukker sig efter solen :)

      Slet
  10. Vidunderlige billeder, Miri! Du rammer en længsel... en drøm. Og jeg vil rigtig gerne høre dig fortælle om planter. Vil så gerne lære.
    Knus!
    :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov, det var til Skal vi gå en tur?... Ih, altså... Jeg roder rundt... :O)

      Slet
    2. Tak søde Lotte - jeg vil meget gerne fortælle :)

      Slet