tirsdag den 27. maj 2014

5 glæder fra ugen der gik

 At ugen bød på sommervejr med masser af sol og varme. Jeg er dog en SkyggeTante og søger ly under de store træer. At sidde dér, drikke lidt kaffe, læse havebøger og skriver lidt tanker og overvejelser ned....Det er en glæde.
 At mødes med de bedste veninder og blive forkælet med god frokost og cafe besøg, det er en glæde jeg ikke tager for givet, jeg er dybt taknemmelig for at have dem i mit liv. Dette fine skilt i cafeens baggård er  ikke til at stå for.
 At mærke lysten til lidt nørklerier , som perleleg og papirfoldning- det vargodt at mærke den lyst komme igen og en glæde at følge den.
 At have en have igen- det er en glæde af de store. Se bare denne skønhed, en Akeleje af de fineste.
At bruge hvad jeg har, det kan være en udfordring, her var det en glæde, da en tørreplads til karklude, viskestykker og vaskeklude skulle skabes lige i nærheden af døren. Ren Christiania idyl- synes jeg og dét giver mig en glæde og gør at jeg føler, at jeg sætter mit præg på Udkants Danmark- bare i det små.

23 kommentarer:

  1. Stemningsbilleder af den fineste slags:) Smukkeste armbånd der blinker og smiler til sin ejer;)

    SvarSlet
    Svar
    1. :)
      Mange kærlige tanker og varme knus

      Slet
  2. Du skønne kreative menneske, tak for hverdagsglæderne :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak søde Lene - det er mig en inderlig glæde at dele :)

      Slet
  3. Altså Mira, jeg glædes så oprigtigt over din glæder - og det faktum at du gladelig deler dem med os. SKØNT parkeringsskilt på caféen - det fik jeg helt glædeskuldegysninger over <3 Nååårrrh!
    Og herligt blomsterarmbånd igen (som på dit tidligere indlæg) - de er søde! Mon du deler en fremgangsmåde/opskrift på disse armbånd med os andre? :-) (ingen tvang, og ingen fornærmede miner hvis du vil beholde den for dig selv). KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg deler mine glæder med jer og glædes over at du også bliver glad af dem :)
      Det betyder meget at du skriver og fortæller mig det. Jeg deler gerne fremgangsmåde- det skriver jeg lige ned og poster et indlæg snarest.

      Slet
    2. Med al DISrespekt for Janteloven (heheheh!!!), så er jeg faktisk rigtig god til at glæde mig OPRIGTIGT på andres vegne - det er dejligt :-))))
      HERLIGT at du vil dele din armbåndsopskrift - det glæder jeg mig meget til (men intet hastværk - når du har tid, energi og overskud). KH og god dag til dig! Her blæser det en halv pelikan i dag med højt solskin! Skønt.

      Slet
  4. Det glæder mig utrolig meget på dine vegne, at du har fået en have igen - det giver så mange glæder året rundt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte - ja, den specielle følelse, haveglæden, er heldigvis en del af vores liv hele året rundt :)

      Slet
  5. Du er så god til at samle på glæder! Og til at dele ud af dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg bliver så glad når I også kan føle lidt glæde ved at læse om det der giver mig glæde.

      Slet
  6. Jeg er da vild med den tørreplads :)

    Tak for glæder. De ryger lige ud gennem skærmen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Klondike kan have sin helt egen charme :) Skønt du kan mærke glæde !

      Slet
  7. Hej Miri!
    Dejligt at føle lysten igen, og tak for at dele din uges glæder, elsker også den slags tørrepladser, har selv en, bundet ud mellem et par stammer, og nydelsen ved at hænge tøjet op og at se på det, er en sådan nede på jorden agtig følelse, for mig!
    Hilsen Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Anette, jeg har også noget med tørresnore- de giver bare en helt anden følelse end et metal tørrestativ :) Jeg er den lykkelige ejer af et par tørresnore (og 2 tørrestativer i metal :) ) - dog ikke en så fin een som dig, der hænger mellem træer :)

      Slet
  8. Att ha en have är verkligen vardagsglädje, vi har haft underbart väder länge nu och jag njuter av blomningen. Ha en fin helg! /Liv

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Liv, ja- det er en enorm glæde og jeg er så taknemmelig over at få lov til at opleve den igen. Havde lige 2-3 år uden have, det var svært :)

      Slet
  9. Jeg kan godt forstå, at du er en Skyggetante (dog ikke på Matador-måden). Skygge er dejligt og helt uundværligt, når det er varmt..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - :) Nej, "bare" på at jeg ikke kan holde ud at være i direkte sol :)

      Slet
  10. Ti hi, jeg er en skyggetante på samme måde, Miri. Jeg kan heller ikke sidde i solen ret længe, men trækker mig ind under en parasol eller et træ. Åh ja, det er vidunderligt at sidde her med en bog eller strikketøjet og bare lytte til fuglene :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror vi er flere, især kvinder i en vis alder, der ynder lidt skygge :)
      Jeg elsker sol, men behøver ikke at stege i den :)

      Slet
  11. Svar
    1. :) Ja, og dem samler jeg jo ret intensivt på :)

      Slet