onsdag den 28. maj 2014

At frådse i grønt

 Jeg frådser i Karse, der gror i haven. Når Karse gror i jord, bliver det en helt anden urt, end når den gror på vat i vores vindueskarm.
 At plukke gavmilde håndfulde af Rucola, Bredbladet Persille, Karse og Koriander , bare lige vende det hele med lidt citronsaft og olivenolie, salt og peber- måske et drys sojaristede solsikkekerner- Mere skal der ikke til, for at få en smagsoplevelse af de helt store. Jeg vendte så lige en smørblød røræg og fik nemt og enkelt skabt en skøn frokost.
 Har sikkert nævnt det før, men rist dine kerner og nødder - det vækker dem og frigiver deres smag mangedobbelt.
Dårligt billede af en skøn salat ; Dampede bønner, tyk og stærk dressing med sennep og hvidløg, rødløg i super tynde skiver, sesamfrø og masser af nyhøstet dild.
Åh alt det grønne vi bare kan frådse i  !

16 kommentarer:

  1. Dine salater er så lækre og enkle - og altid inspirerende :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Min mad er generelt bare enkel og uden en masse fint og fancy halløj :)

      Slet
  2. Naturens skønne gaver - det er mad efter mit hjerte også :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er nemlig gaver ! Og jeg takker så inderligt for dem :)

      Slet
  3. Det er da også skønt at frådse i grønt! :-)
    Anede ikke at karse ser sådan ud, når den bliver plantet i jord. Smager det ligesom når det har groet på vat?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er ! Bare vælte håndfulde af urter i og på ALT :)
      Nej, det smager bedre, synes jeg, knapt så karset, sådan mere forfinet og kompleks.

      Slet
  4. Sikke et lækkert indlæg - elsker også at man lige ude i hegnet kan finde lækre ting der kan spises. :) - har kigget en tur rundt på dine indlæg for den sidste tid - glemmer nemlig at kigge blogs for tiden, og sikke en masse fine blomster og billeder du har vist :)
    Jeg må helt sikkert have sået noget karse i haven . Tak for dine dejlige ord og billeder

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kiggede forbi :) Og tak for alle de skønne ord !

      Slet
  5. Mmmmm...det høres og sees helt aldeles deilig ut, Miri.
    Åkunne bruke av det man finner i haven, må være en berikelse.
    Først må du skrive en bok om din mat, og siden starte et spisested, eller omvendt..........har du tenkt på det? Eller kanskje du kan holde kurs????
    Fremtiden ligger foran dine føtter, Miri.
    Ha en deilig helg. Klem

    SvarSlet
  6. Det ser så lækkert og indbydende ud. Sundt og billigt. Hvad er der ikke at elske?

    SvarSlet
  7. Hvor ser det lækkert ud, dejlig inspiration som altid :-) Den karse ser da så skøn ud, det må prøves!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og du må straks kaste noget karse på jorden, for det er altså godt :)

      Slet
  8. Det er en nydelse bare at kunne gå ud, og så er der bare så meget lækkert til maven, øjet og livet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg føler mig rig ! Og enormt taknemmelig :)

      Slet