mandag den 26. maj 2014

At være kreativ

Kreativitet er for mig at skabe, det kan være at skabe en have, der får din sjæl til at juble, eller strikke en sweater, der holder dig varm og smuk. Du udfolder din kreativitet, når du bevidst tager nogle valg og prøver at skabe dit liv, så det bliver DIT liv.At skabe sit liv, så det gør een glad - det er for mig det ypperste udtryk for kreativitet.Kreativitet har mange udtryk- uendelig mange og det at "fejle" er en af de oplevelser, et skabende menneske vil komme udfor. Når du træder nye stier, vil du gå vild, eller tage en omvej, det er med i pakken kreativitet. Efter min ringe mening :)


17 kommentarer:

  1. Så enig :-) Der findes ingen fejl, kun måder at afprøve sin kreativitet på og dermed lære hvad der duer og hvad der ikke duer, om det så er med strikketøjet eller livet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig :) Og så prøve at lade være med at bruge al for megen energi på at begræde alt det, der ikke duede ..... :)

      Slet
  2. Altså Miri, du er sgu klog! (undskyld jeg bander) ;-) Sådan har jeg aldrig tænkt over begrebet 'kreativitet' før - det har du da fuldstændig ret i. Det er ikke 'kun' at kunne tegne, sy, male, svejse, etc. - det er da som du skriver også at aktiv skabelse og prægning af eget liv :-)

    K
    R
    E
    A
    T
    I
    VI
    T
    E
    T

    på et helt nyt niveau! Jeg er vild med det, og det skal afprøves :-) Hav en skøn uge og tak for dine kommentarer (jeg fik også stemt). KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Hov - v og i kom til at stå sammen...meget pudsigt! 'Vi' :-)

      Slet
    2. Faktisk lidt fedt, det der "VI" - jeg kunne lægge så meget i den skrivefejl :) For vi er et kraftfuldt ord og vi har alle brug for hinanden også i den kreative proces.
      Tak, kæreste Lilly :)

      Slet
  3. Åh ja, du har ret, Miri - dejligt billede af blomsterkransen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg holder så megen af disse Rosa Rugusa :)

      Slet
  4. Du ER et klogt og smukt menneske i tanke og handling, og udtrykker dig så poetisk. At skabe, er ofte større end selve produktet. En diskussion, vi ofte havde på billedkunstlinjen på lære seminariet. Vi handler og "fejler", korrigerer og handler og ...........

    SvarSlet
    Svar
    1. Sikke smukke ord du hæfter på mig, jeg takker ydmygt :)
      Det er spændende at tale om kreativitet- at skabe, at fejle, er vejen vigtigere end målet osv.

      Slet
  5. Jeg er helt enig Miri.
    Og bildet av kransen, er coveret på din bok. Noe så flott!!!! Så flink du er.

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Sylvia, du er bare så flink og fuld af opbakning :) Tak

      Slet
  6. Du er en vis kvinde, Miri! :)
    Jeg har selv haft tendens til at tænke at kreativitet er noget, der skal "komme flyvende til en", men jeg har efterhånden lært hvor vigtigt det er selv at skabe rammerne. At afsætte tiden og energien og bevidst træffe valg om at ville det kreative liv, hvor muligheder åbner sig.
    Tak for de kloge ord og god dag til dig:-)
    Kh Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak for de ord - føler mig sjældent særlig vis, bare en halvgammel kone med en del erfaringer under huden :)
      Det er en svær balance, synes jeg, for ja, sæt tid af og hold fokus, men samtidig nytter det ikke at det bliver til burde og bør... Ikke for mig, i hvert tilfælde. Tak og må din dag også blive god :)

      Slet
  7. Vilket klokt och insiktsfullt inlägg. Tack för att du delar med dig av dina tankar.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg holder af at dele det der optager mig.

      Slet
  8. Alle kan skabe hvis viljen er der. Tålmodigheden er en dyd, det er den der ofte stopper det kreative initiativ. Det du har skabt er så smukt og enkelt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror du er inde på noget meget vigtigt, nemlig VILJEN. Vi skal ville det.. Tak :)

      Slet