tirsdag den 20. maj 2014

Blomster

Maj måned styrer for vildt !!!
Naturen og haven bugner af blomster og det er svært ikke at plukke dem ind. Og hvorfor skulle vi lade være- det er skønt at bade sig i skønhed, både inde og ude. Jeg gik en lille tur og tog billeder af de blomster vi faktisk har plukket ind i det lille hus.
 På spisebordet står en velduftende yndig lille buket af Rosa Rugusa, vild Kørvel og Skovmæke. Så yndig at det kræver en grov og rå vase :)
 På brændeovnen står en overdreven enorm buket af Lupiner. Det var det perfekte sted at stille en så overdådig buket, så nu må vi bare tage en ekstra uldtrøje på :)
 På biblioteks bøgerne, står en Rosa Rugusa og en lækker blank gul sag, som jeg bare kalder Smørblomst.
Lækre farver sammen og elsker den lille kop.
 Hvid med hvid og hvidt. En buket af bare hvide skov blomster.
 Den står på stuebordet og ÆldsteDatter mener der er mindst 11 forskellige hvide blomster i !
 I soveværelset dufter en lille buket af Skovmærker og  vild Kørvel. Lidt men godt.
 På komoden står Syrener i al enkelhed.
 En lille knækket Syren står i al sin yndighed på badeværelset.
Ved køkkenvasken står en lille fyr, som jeg har fundet i min have, jeg ved ikke hvad den hedder, men fin -  dét er den.
Blomster alle vegne. Der ud over, er huset så også fyldt med potteplanter. Samt planter til udplantning, agurker og sommerblomster - jo, her er fyldt i det lille hus :)

20 kommentarer:

  1. Vidunderlige billeder - jeg var også ude og plukke vilde blomster i går, og man bliver jo helt overvældet over maj måneds frodighed. Du bor så smukt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg må indrømme at jeg har lidt svært ved at styre mig :) Der er så mange buketter derude !
      Tak, kære Gitte :)

      Slet
  2. Så mange fine buketter du har hjemme, Miri.
    Jeg plukket en søt bukett på vei hjem fra jobb, dagen før vår nasjonaldag, for å pynte litt opp. Jeg fant nemlig ikke noen jeg likte i blomsterbutikken, det måtte være noe som vokste villt.
    En kveld dufte det så av blomster, da jeg slapp katten inn for natten. Jeg tror det var syriner, som står i full blomstring overalt nå. Mai er en herlig mnd.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu kan vi også finde blomster alle vegne, selv i byen :) Maj dufter ! Og dufter godt :) Jeg kørte i tog og var ude på et uhumsk toilet, men der duftede så vidunderligt at syren, så opdagede jeg at vinduet var åbent og vi må have kørt forbi et hegn af syrener langs banen :)

      Slet
  3. I har mange smukke buketter! Jeg plukker også på livet løs. Og jeg har også plakaten fra Palmehuset som man kan skimte det nederste af på et af dine billeder. Jeg købte den tilbage i 1982, og den har fulgt mig siden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er skøn, den plakat- jeg har også haft den uendelig mange år og jeg bliver af en eller anden grund, bare ikke træt af den :)

      Slet
  4. Hvor er I bare gode til at få plukket naturen ind i huset. Jeg har den sidste hvide blomst uden for mit vindue, i mange år troede jeg det var ukrudt og fjernede den. Det gør jeg ikke mere :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kan slet ikke lade være med at indtage den der natur :) Den hvide blomst er nemlig så fin og ikke ukrudt- vi må finde ud af dens navn.. Ukrudt er vel også bare vækster, der gror steder vi ikke synes om...Ha ha Nej pjat med mig, det siger man vel ikke til en landmands kone :)

      Slet
  5. Det er overdådighedens måned og ja den styrer for vildt. Skønne blomster du har fundet rundt om i skov og grøfter. Det pynter så dejligt og man får smil på læberne over al den skønhed samlet lige mit i ens stue.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder nemlig alt denne overdådige overflod - sanse glæder af aller bedste slags :)

      Slet
  6. Dejlige og bekræftende billeder. Som altid.
    Findes du mon også på instagram?
    /Line

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Line , mange tak :) Og nej, jeg er ikke på instagram... Jeg er nemlig bange for jeg aldrig ville finde ud igen :)

      Slet
  7. Såååå smukke buketter i dit lille hus. Dejligt du viser dem. Maj er en pragtfuld måned på alle måder - naturen er så smuk og gavmild. Din hvide buket er sart og fin, lupiner er en af minde yndlings blomster - vi havde dem i store mængder på Tåsinge, så de minder mig om mit børne familie liv, og roser og syrener er jo slet ikke til at stå for.

    SvarSlet
    Svar
    1. TAk :) Blomster er også bærer af minder for mig :)
      Lupiner er en mærkelig blomst, som bare er fantastisk i al sin strunkhed og farveglæde, men ved ikke om jeg rigtig synes den er fin.. Men ind skal den !

      Slet
  8. Hvor er de skønne, alle dine mange plukkede blomster :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Her er rimlig mange blomster, der skal nusses om- men pyt, det er da en overflod og luksus glæde !

      Slet
  9. Skønne billeder af naturens overflod. Jeg elsker lupiner og har lige sået en bunke, må bare have dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kan simpelthen ikke få lupiner til at gro i min nærhed...Har prøvet så mange gange.

      Slet
  10. Vidunderlige blomster/billeder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Begrænsningens kunst kan være svær at mestre :)

      Slet