torsdag den 29. maj 2014

Det er bare for sjov

Jeg strikker hver dag - for tiden helst foran tv...Det er ikke indviklede sager, der strikker der, strikkeriet er med til at få mig til at slappe helt af. Andre nørklerier sker på andre tidspunkter. Jeg lånte en berømt bog af Arne og Carlos og strikkede denne lille unødvendige blomst;

Tæmdstiksæsken agerer model, så I får en fornemmelse af hvor tyl den lille fede blomst er. Og hvad skal den så bruges til ? Tja, nålepude..Til at sætte den varme thekande på... Det var for sjov og der skal være plads til sjov.
Det er også sjovt at sy små armbånd og det er noget jeg har gjort siden jeg var barn- altså ikke konstant, men med mellemrum gennem årene.
 En af de søde mennesker, der læser med her hos mig, nemlig Lilly ville gerne sy sådanne små perleglæder og bad om en vejledning;
Alt behøver ikke at have en fornuftig årsag eller begrundelse - det kan godt være for sjov og ren glæde ved det skønne, det fjollede eller måske endda det smukke.


22 kommentarer:

  1. En skøn lille unødvendige blomst! Åh ja, det er nemlig vigtigt at lave noget bare for sjov - vigtigt for sjælen :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig sjælepleje - selvom den blomst næsten var for fjollet for mig :) Så heller armbånd !

      Slet
  2. Sikken et flashback jeg lige fik der! Min far lavede perlehalskæder til min mor og jeg, da jeg var barn og lavede dem med de blomster, som du har en illustrering af.
    Glæden ved at lave selv er en skøn følelse, selvom det er simple enkle kreationer, for det er selvskabt :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tror min syvejledening er fra 70´erne :) Herlig det var din far, der syede dem og ikke dig selv - hvor var han flink :)

      Slet
  3. Svar
    1. Hej Thea, det er godt nok lang tid siden - dejligt at høre fra dig :)

      Slet
  4. Det var en søt liten blomst du har strikket.
    Det man lager behøver nødvendigvis ikke å være til noe nyttig bestandig. Men nå fant du jo ut hva den kunne brukes til.
    I dag baker jeg igjen. Jeg kan altså ikke la være.......
    Ha en deilig dag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Den blomst var bare , næsten, som at strikke sådan nogle betræk til wcpapir eller lignede....
      Du bliver glad af at bage, så derfor skal du bare så ofte du kan !
      Og en dag for jeg det måske at smage :)

      Slet
  5. Svar
    1. Det gælder så om at finde al det sjov du kan :)

      Slet
  6. Hej finaste! Jag kikar in nu efter soligaste och varmaste dagen hittills. Så mycket som springer här, och jag försöker hinna med. Sommaren har kommit även till oss och jag försöker skriva en bok. Men jag pysslar också. jag stickar..tänkte hålla igång det så jag inte glömmer igen! Stickar sjalar nu..lovar visa när någon är klar och bra (ler) Tycker också så mycket om det där att bara göra något med händerna. Tycker om din lilla blomma, nåldyna! Som muminmamman sa: "Allt som är gott är bra för magen" kramar i sommaren, Lycke

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er det godt at høre fra dig :) Og endnu bedre at du trives og har det godt og nyder sommeren og alt det gode i dit liv- gør mig glad at vide :)

      Slet
  7. Søde Miri - TAKKER stort og varmt! Du er simpelthen (selv) en blomst! Jeg glæder mig til at afprøve din fremgangsmåde og bringe blomstrende armbånd med mig på min vej :-)))) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme , det var så lidt, men en stor glæde :) OG tak :)

      Slet
  8. Hvor er den fin, for en strikkeanalfabet som mig, ser det dog rimelig komplekst ud :-) Ren glæde og sjov er da livet, så hurra for ufornuftigheden :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er nu meget enkel, bare retstrikket strimler der syes sammen :) Jeg må ha lidt mere spas og ikke mindst ufornuft ind i mit liv :)

      Slet
  9. Lige præcis den bog af Arne og Carlos er jeg ret vild med :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kender ikke meget til deres bøger, nok mere deres ry - men denne bog er bare fuld af glæde og farver - og det kan jeg lide :)

      Slet
  10. Dejligt at være kreativ for sjov - I Love It.

    SvarSlet
    Svar
    1. Måske vi alle , os alvorlige voksne, skulle skabe lidt mere sjov i vores liv :)

      Slet