fredag den 16. maj 2014

Harmoni, balance, ro eller bare langsom

 Årets første Rosa Rugusa står og dufter ved min vask, v duften vækker minder og sætter tanke spor i gang, tanker om tid, om tingenes tilstand. At være tilstede i mit eget liv, virkelig tilstede, mærke vandet og sæben på min hænder, når de vaskes, der ved vasken. Ikke bare skynde mig at vaske de hænder og så komme videre. Være tilstede lige nu i det jeg gør, virkelig tilstede.
Rød Aroma er kommet til huset, en gave fra de 3 som står mit hjerte aller nærmest- mine børn. Rød Aroma skal stå ved siden af Elstar, det første træ, der blev plantet her ved mit lille hus i skoven - alle har nemlig brug for en ven, både mennesker og træer. Og roser.
Træer tager tid og mennesker bruger tid - tid til at gro og udvikles. Jeg vil roen, jeg vil leve i langsomhed og balancen skal søges og holdes. Glæden mit fokus punkt og mavefornemmelsen min vejviser.


18 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tak :) Mange kloge anker tænkes over en opvask :)

      Slet
  2. Nydelig skrevet om å være tilstede i nuet. Ønsker deg en fin dag og lykke til med planting av Rød Aroma. :) Hilsen Else Britt

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og mit æbletræ står nu glad i haven ved siden af sin ven :)

      Slet
  3. Må du få lov til at leve dit liv netop sådan :-)

    SvarSlet
  4. Dejlige billeder og ord, Miri! Jeg tænkte på, om du ikke kunne tænke dig at holde bier?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :) Bier, dét har jeg faktisk aldrig overvejet. Drømmer om høns :) Men hvis nogen ville have et bihus stående her, er de velkomne :)

      Slet
  5. Å legge merke til de små, dagligdagse ting, det er en gave.
    Må du ha en sanselig weekend.
    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kære Sylvia og god nationaldag i dag !

      Slet
  6. Dit indlæg fik mig til at tænke på "Den lille prins":

    »Du bliver for altid ansvarlig for dét, som du har gjort tamt. Du er ansvarlig for din rose.«

    Jeg håber for dig og dine træer og roser, at I må passe godt på hinanden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Eva :) Og tak for de kloge ord fra den lille men dog så store bog.

      Slet
  7. Al magt til langsomheden, jeg elsker den. Skønne ord og billeder

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja- al magt til den :) Og jeg er så dårlig til det ! Øvelse og øvelse og atter øvelse !

      Slet
  8. Ja tak til ro og balance. Jeg har sjovt nok lige blogget om det modsatte…. måske jeg skal ha et æbletræ:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det lyder som en rigtig god ide, at plante et træ :)

      Slet
  9. Dejlige tanker. Og livsværdier jeg gerne deler med dig.
    Ro er ordet jeg har taget til mig, og er der ro, når jeg det der er vigtigt for mig. Føle, dufte, hører, se og udtrykke de 4 andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ro er livs vigtig for mig..Og dog har jeg i mange perioder SÅ svært ved at skabe den. Tak for dine meninger:)

      Slet