lørdag den 31. maj 2014

Ja tak

Gud, giv mig sindsro, til at acceptere de ting jeg ikke kan ændre, mod til at ændre de ting jeg kan og visdom til at se forskellen.....Løsrevne sætninger fra Bønnen om sindsro.
Jeg underskriver den - synes nemlig omverden har hevet og flået i mig , mennesker har vist sig uærlige og mærkelige hændelser uden fornuft eller rimelighed har mast sig ind på mig. En streg er slået og jeg må simpelthen have noget ro nu, fred til at finde tilbage og ind til min kerne af balance, ligevægt og inderlig tro på det gode, det smukke og det sande. Min tillid og mit håb. Jeg vil gerne kunne sidde dér på en trappesten, i skyggen og kigge ud i solen og ind i skoven og bare være til, være glad og ikke mindst blive siddende indtil jeg skal hente en ny kop varm kaffe.
Men som sagt, en streg er blevet slået, punktummer er blevet sat og oplevelser sat i de der til indrettede kasser og rum, så det går den rette vej - igen. Farvel Maj og velkommen Juni :)

20 kommentarer:

  1. Kjære Miri
    Så leit å høre at noen du hadde tillit til, har brytet den.
    Mange klarer ikke se lenge enn sin egen nesetipp, og de tror at alle har det som dem.
    Vær stolt av deg selv, tro på deg selv, og vit at du er ikke som dem.
    Håper du får en deilig helg.
    Varm klem fra meg.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil ikke sige jeg havde specielt meget tillid til dem, regner jo bare med at mennesker er anstændige og overholder de regler og love vi nu engang har vedtaget. Men tak for dine ord , og jeg vil finde min stolthed og tro på mig selv frem igen- tak for altid dejlige ord og opbakning :)

      Slet
  2. Kære Miri, vi skal huske at passe på os selv og mærke, hvor grænserne går ... Glæder mig til at se dig snart.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er vi nød til og det kan være svært og
      langt fra altid muligt.Nogen gange må du finde dig i så uendelig meget før det er muligt at ændre kurs eller sige stop. Men balance må skal være der. Basta :) !
      Det kunne være så hyggeligt !

      Slet
  3. Godt at du mærkede efter og satte grænsen lige der hvor du vil have den. God weekend til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene :) Jeg har nu hele tiden vidst hvor den var, men det var ikke muligt at få det til at fungere eller lade den være intakt. Det kan der arbejdes på nu- heldigvis. Må din weekend blive mild:)

      Slet
  4. Tja...., der er så meget skidt i denne verden. Men en trappesten og tilgængelig kaffe er et godt udgangspunkt. Jeg ønsker dig det bedste.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nemlig !
      Og hvis du så bliver siddende dér er du allerede langt - tak kære Eva :)

      Slet
  5. Kære Miri!
    Ønsker DIG alt det BEDSTE!
    Kram fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Anette :) Jeg er sikker på at alt er godt og bare kan blive endnu bedre :)

      Slet
  6. Kære Miri. Teksten du starter indlægget med, fik jeg af en kær veninde, da jeg som ganske nyskilt, ikke anede hvilket ben jeg skulle stå på, eller om jeg overhovedet kunne stå........Teksten giver håb og lyst - streger kan slåes, tanker tænkes, evnen til skelnen, renhed og oprydning. Håber du ud over at trække streger også har fået ytret din mening/holdning til dem der har opført sig uanstændigt over for dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt at høre at de ord har hjulpet dig. Det betyder så meget at vi deler vores erfaringer.

      Slet
  7. Jeg elsker den bøn og bruger den jævnligt :-) Jeg hepper og hujer på dig Miri og godt du mærker efter og siger stop!

    SvarSlet
  8. Det er mange år siden jeg stiftede bekendtskab med sindsrobønnen. Den har altid stået for mig som noget vigtigt :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret, den er vigtig.. Det er vigtigt at kunne se hvor man skal ligge sin energi og kræfter.

      Slet
  9. Ønsker dig en vidunderlig rejse - Den eneste der kan tage vare på dig, er dig selv <3

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret, jeg er den eneste..Og det er sgu hårdt og ensomt nogle gange :)
      Tak:)

      Slet
    2. Ja, det er både hårdt og ensomt, kender desværre selv rejsen, den er langt fra fuldendt, om jeg er nået midtvejs vides ikke, håber bare det snart sker. Kan se lyset, det der dejligt, og det er det jeg stræber efter.
      Jeg har søgt hjælp, og det fra flere, der hver især har en måde til at nå målet, så er det bare med at sortere i de givne værktøjer, flertallet er ubrugelige for mig. Heldigvis er der da brugbare redskaber, og de er klar til at komme under huden, de befinder sig stadig udenpå tøjet, har ikke fået dem fasttømret.
      Vi får få mdr. til at finde en vej, alt skal gå så stærkt i dag. Alt med 180 km i timen eller helst stærkere, der er jeg ikke skabt til, det kan jeg ikke. Jeg er til små skridt.

      Slet
    3. Tak. Det betyder meget for mig, at du deler dine erfaringer, tanker og overvejelser - så føles det ikke så underligt, mærkeligt, ensomt og umuligt. Tak :)

      Slet