tirsdag den 13. maj 2014

Åben, enkel og tydelig

 Det er en meget underlig oplevelse at være sygemeldt. Dels må jeg jo arbejde meget med mig selv og mine tanker.
 Dels skal jeg stå til regnskab og rådighed for, hvad systemet nu synes jeg skal gøre og deltage i.
Jeg er den jeg er og det I ser, er det I får. Her arbejdes ikke med facader eller skjulte dagsordner. Hverken i mig eller omkring mig .Mit hjem og min have, mit liv- åbent og enkelt og uden nogen parader, jeg kan lige som ikke gøre det anderledes. Det er vist ret tydeligt :)

22 kommentarer:

  1. Det er nemlig lige præcis det du er, et rigtigt menneske, som man bare må holde af:) Det kræver sin kvinde at være i det system, som vi her i Danmark byder sygemeldte mennesker, men du er dig, og det kan de ikke rokke ved, heldigvis. knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for søde ord og en enorm opbakning. Jeg kunne slet ikke dette uden dig. Eller jov, det måtte jeg jo, men hold da helt ferie, hvor er jeg taknemmelig og glad for at du er dér. Tak :)

      Slet
  2. Skønne billeder, Miri. Ja, det kræver stor styrke at være sygemeldt. Godt du har dit skønne landsted ved skoven!

    SvarSlet
    Svar
    1. Eneklthed præger min have og det kan jeg godt lide- har jeg opdaget:)

      Slet
  3. Det kræver sin kvinde, at skulle møde og samarbejde med "systemet". Jeg har desværre selv lige haft brug for systemet, og jeg er ikke imponeret.
    Jeg er ked af, at du stadig er sygemeldt, men heldigvis at du er dig! For du har styrke og mod. Og du kommer igennem og overvinder systemet. Det ved jeg.
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord og din tillid til mig :) Jeg ved godt jeg kommer igennem dette og bliver styrket derved- rejsen bliver bare gjort vanskeligere af mangt og meget, jeg ikke burde udsættes for. Synes jeg :)

      Slet
    2. Det har jeg forståelse for, og jeg er helt enig med dig :)

      Slet
  4. kære Miri
    Jeg er glad for at du er dig ...og det ER præcis det jeg holder så meget a' :)
    - at være sygemeldt og 'slås' med systemet er ikke for tøsedrenge... Du er sej og modig og skal nok klare det
    kram fra mig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marianne, ja- jeg er mig og kan slet ikke finde ud af at være anderledes- du ved tjekket eller smart og klog- men jeg er ret godt til at være mig :)

      Slet
  5. Skønne billeder Miri, og dejligt at du er dig! Kender også at det ikke er for "tøsedrenge" at være sygemeldt, alt godt til dig! Mange venlige hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annette for dine gode ord :) Haven er forrygende lige nu :)

      Slet
  6. Kære Miri, det kræver bestemt sin kvinde at være syg i Dagens Dk, Jeg håber du kommer hel igennem og får tiden du skal bruge til at blive rask.

    Skøn akeleje, ved du at den er en af Brumbassernes yndlingsblomster ? Så du gør noget godt for naturen ved at have den blomst i haven.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lis - jeg gør mit bedste og håber på det bedste.
      Jeg er meget glad for at dele mine aleleijer med brumbassen :)

      Slet
  7. Hej Miri.

    Jeg har ikke fulgt godt nok med på din blog til at vide hvorfor du er sygemeldt, men jeg håber at du finder en måde at være i din sygemelding på, og at du snart kan melde dig rask igen :-)

    Du har da i hvert fald evnen til at glæde dig over de fine ting i din have, og der er så meget smukt i haven lige nu.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg nyder naturen og min have og finder ro i at være i det hele- noget der hjælper mig i min vej til at blive rask- jeg er sygemeldt med stress.
      Tak :)

      Slet
  8. Jeg kan godt lide at besøge din enkle verden uden filter.

    Og håber, at du kommer godt igennem din sygeperiode, - også selvom su skal udsættes for det offentliges "hjælp".

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder meget af dine besøg, søde Eva :)

      Slet
  9. Det är en svår situation. Har också erfarenhet från systemet som inte var särskilt hjälpsamt.
    Fina bilder och gräsöken sbilden tycker jag särskilt mycket om.

    Kram
    /Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for dine ord- tak :)
      Jeg holder meget af det billede - og af purløg :)

      Slet
    2. Tak for dine ord :)
      Jeg holder også af det billede, som viser en højt elsket lille urt og hos mig også bliver brugt som prydplante :)

      Slet
  10. Elsker personlighed.

    Sorry jeg har været væk så længe. Travlheden tog over, og pludselig var der så mange indlæg jeg ikke havde læst og kommenteret. Nu er du og 2 bloggere mere tilbage på listen. Håber ikke jeg har mistet, så bær over med mig hvis jeg spørger til noget du har skrevet om.

    SvarSlet