onsdag den 4. juni 2014

At plukke skønhed og samle glæder

 Det er svært at lade være med at plukke blomster.
 At lege med farver og former.
 At blande de vilde med de såkaldte haveblomster.
 Skvalderkål, Stjerneskærm og Akeleje - i skønne rosa og sart grønne nuancer.
Jeg glædes, jeg fotograferer og tænker at dem der læser min blog sørme skal se den fine lille Juni buket.
Straks dukker tanker om min blog op, hvorfor jeg blogger er klargjort for både mig og dem der læser med; jeg blogger fordi jeg får så meget igen, jeg holder af at dele det der optager mig og komme i dialog med dem der læser med. Jeg lærer nye mennesker og deres blogge at kende og søde mennesker, der gerne skriver en hilsen uden at have deres egen blog. Det gør mig glad at blogge. Jeg havde store planer med og meninger om denne nye blog; "Vandre blandt ege", da jeg oprettede den for snart et år siden. Men den er ikke blevet som jeg troede, men på den anden siden, er der intet i mit liv, der er blevet som jeg troede, og i det udsagn ligger der intet andet end sandheden. Jeg siger ikke det er skidt eller godt, jeg fortælle bare, at sådan er det. Jeg er glad for mit liv og jeg er glad for at blogge. Juni er blevet den måned, hvor jeg bare ikke orker at tænke og planlægge og forandre og gøde og være opsøgende og plejende  - jeg trækker mig lidt fra det hele, går er par skridt væk  og ser hvad der sker- også med bloggen. Sommer er lysets tid og glæderne bare danser omkring , så det er bare om at åbne sit hjerte og huske at spise masser af jordbær :)

19 kommentarer:

  1. Hvor er det dog smukke billeder! Der er en stor rosa-grøn blomst på det næstsidste billede lidt til højre for midten, ved du hvad den hedder?

    SvarSlet
  2. Skærmblomsten er Skvalderkål, den med der er som en en stjerne er en fin flad Akeleje og så er der Stjerneskærm tilbage.. Har jeg ramt rigtigt ? Men smukke, det er de :)

    SvarSlet
  3. Åh en stjerneskærm - tusind tak!

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er ikke sprunget helt ud endnu- så ændre den jo sit udseende :)

      Slet
  4. :-) Miri, nogle gange skal man bare have lov til at skrue tempoet ned, være sig selv, orke ikke at orke og vide at det er OK - og hvem siger i øvrigt, at man kun kan gå i 'vinterhi'? 'Sommerhi' er da lige så fint :-)))) Forstår dig udmærket, men glæder mig alligevel til at dine indlæg dukker op (igen), hvis og når du orker det :-) I mellemtiden ved jeg jo så, at du plukker blomster, spiser jordbær og har skruet tempoet helt ned ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord kære Lilly :) Jeg er jo sygemeldt og er ned i gear skulle man tro..Men det er jeg åbenbart slet ikke- mit hoved kører 110 der ud af :) Tror jeg mener jeg vil være mere afventende..Ej, har svært ved at forklare det ! Men tak :)

      Slet
    2. Ciao Miri! Har ikke været så flittig i Blogland den seneste uges tid....ja, nogle gange ville det være vidunderligt, hvis man bare lige kunne tømme sit hoved som en trillebør! Jeg kender det - nøøj, hvor jeg kender det! Håber dog at du snart får 'lettet' trykket/slappet af/kommet ned i gear/reflekteret/accepteret og hvad der nu ellers skal til for at komme videre.... i et langsomt og behageligt tempo :) Kram og gode ønsker herfra

      Slet
  5. Utroligt lækre billeder Miri, smukkeste buket! Ha det rigtig godt med dine hverdagssysler, og tilbagetrækningstiden! Hilsen fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak , søde Anette - ja, tænk 3 små blomster kan skabe en sådan følelse af buket og skønhed :)

      Slet
  6. Den fineste buket du der har sat sammen. Det er godt at lade dagen gribe dig, og se hvor den fører dig hen, at lytte og være stille, og bare være. Glæder mig til du kommer tilbage med dine skønne, inspirerende indlæg:) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forsøger Helle, åh hvor jeg forsøger.. Og tak for dine ord, du hepper altid og dét gør mig glad og taknemmelig :)

      Slet
  7. Smukke smukke blomster - så sarte fine og feminine og så smukt fotograferet.
    Vil så gerne have et par frø af din akeleje - hvis du vil? Og stjerneskærmen (kendte den ikke), er også så utrolig smuk - kan den sås?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev lidt lykkelig, da jeg plukkede dem og det måtte I tage del af :) Jeg sender dig frø af Akelejen, når den tid kommer :) I princippet kan Stjerneskærm sås- jeg havde i hvert tilfælde et brev med frø, men det er noget med ind og ud af køleskab/fryser og andet indviklet, så jeg har ikke haft heldet med mig..

      Slet
  8. Så smukt. Jeg elsker din blog og netop følge med i "flowet" i bare at være til, glædes over skønne buketter, natur, yngel og hvad der ellers byder sig til. Også når det er dage med ro og tilbagetrækning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord Malene, det var lige sådanne ord jeg trængte til :) Føler lidt jeg har mistet min tæft for at blogge. Så tak :)

      Slet
  9. Jeg holder så meget af at komme på besøg i dit poetiske univers. Din blog er langsom og smuk, og det giver et lille gib i mig, når jeg ser, at der er et nyt indlæg fra dig.
    Nyd dine jordbær.

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak søde Eva - det var nogle skønne ord fra dig til mig :) Og det suger jeg til mig og luner mig ved- tak :)

      Slet
  10. Dejligt med liv farver og glæder.

    Hvad er det nu den hedder og ser ud, den grøftekants blomst der ikke skal ind i stuen, da den lugter så forfærdeligt.?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er en god til for alle os, der bare må plukke blomster :) Mht blomsten...Så kan jeg ikke komme med et svar.

      Slet