fredag den 13. juni 2014

Dagens Buket

 Ja, nu får I blomster igen igen igen, men jeg kan ikke lade være, Juni pynter sig jo med de smukkeste blomster i alle farver og former og jeg kan ikke lade være med at plukke af dem.
 Langs vejen står disse lilla kugler- de ligner et langt græsstrå med den der lilla kugle foroven, under jorden er der et lille løg. Jeg har ikke fundet ud af hvad de hedder, men skønne er de og har fået plads i min buket sammen med Skvalderkål.
 Lidt Stjerneskærm fra haven måtte også være med, jeg er ret forelsket i den blomst.
Matrem er den sidste blomst i buketten. Holder af den høje buskagtige plante med disse Kamille/Marguerite lignende blomster. Matrem kan også bruges som lægeplante. Men her står hun bare og ser lækker ud sammen med de andre fine blomster i min buket.

19 kommentarer:

  1. Smuk og masser af smuk.
    Det er vidunderligt at give sig selv en masse glæder. Når det er at tage en markbuket, eller en buket fra haven ind i stuen/køkkenet, så er det præcis det der skal ske.
    Ønsker dig en dejlig fredag og en vidunderlig weekend.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er helt enig med dig; det gælder om at finde ud af, hvad der gør dig glad og så samle så mange af disse små glæder i dit liv. Jeg håber du nyder din ferie :)

      Slet
  2. Sikke en fornem buket! Og smuk vase. Jeg vil også ud og samle mig en fin buket nu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Er det ikke skønt, at vi bare lige kan gå ud at plukke en buket - elsker sommer :)

      Slet
  3. Nu har du åbnet mine øjne for Stjerneskærm, den er da helt vidunderlig, og jeg har den også:) Du er en rigtig øjenåbner Miri, for alt det smukke og det nære, tak for det, det er en stor gave at kende dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du har Stjerneskærm for den er bare et meget godt bekendskab :) Tak for dine smukke ord - jeg er taknemmelig for at kende dig :)

      Slet
  4. Juni er fuld af blomster, dejligt. Du er rigtig god til at plukke ind, jeg nænner det ikke altid :-) Idag blev det til roser og jasmin til min mor og en blandet buket til min fars grav, jeg selv fik to små buketter i drivhus 1.
    Fredagsknus til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg plukker skamløst ind, for jeg vil have det hele :)
      Dejligt du deler dine blomster med dem du holder af :)

      Slet
  5. I blomster bliver man rig af at fråse.

    SvarSlet
  6. Det er så fint med de vilde blomster , - og lidt fra haven ind imellem.
    Det giver lækre billeder med dit hyggelige hjem i baggrunden.

    SvarSlet
  7. .....og skønnere bliver en buket ikke :0)

    Rigtig god weekend Miri
    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Håber du har den dejligste weekend i din smukke have.

      Slet
  8. Skøn vild buket. Det kan jeg godt lide....
    Kh Christina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af disse tilfældige buketter :)

      Slet
  9. Wow, vilken fantastisk vacker bukett. Jag gjorde med en bukett idag, av hundkäx och rött gräs som jag inte vet namnet på. Hemmet känns så mycket mer ombonat med en bukett.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af disse tilfældige buketter, der "bare" plukkes fordi blomsterne snakker godt sammen :)

      Slet
  10. Dejlig buket. Jeg plukker også løs - og kan heller ikke lade være med at vise billeder (dog på Instagram). Den ukendte er en art allium, men jeg har også set den beskrevet som vild purløg.

    SvarSlet