fredag den 27. juni 2014

Guld Valmue

I knop, i blomst og i frø - Guld Valmuen er skøn i alle stadier. Den er god at plukke ind, står i mange dage og spreder sin gyldne charme og indbyder til du forsigtigt aer dens fløjlsbløde blade.
Den sår sig selv med henrykt overskud. Den var i et brev med blandende sommerblomster, jeg såede på en plet jord sidste sommer og denne sommer har den lille udsatte plet, været orange af Guld Valmuen - bare sådan uden nogen indsats fra min side - uventet glæde.
Jeg vil anbefale Guld Valmuen til en hver have - måske den også kunne gro i en krukke ? Det må prøves.

20 kommentarer:

  1. Valmuer er en av mine favorittsommerblomster. Denne var i en nydelig orange farge.
    Da jeg var i Danmark nylig, nøt jeg synet av alle valmuene langs veien. Herlig.
    Så var det helg igjen.....og godt for meg, for det er min frihelg.
    God helg, kjære Miri.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg holder også af vores vejkanter med valmuer og nogen steder også den blå cikorie samt den hvide kamille - åh, så er det sommer i Danmark :)
      Nyd din weekend med god vin, lidt godt brød og strik :)

      Slet
  2. Hvor er den smuk men sin varme orange farve og det fløjlsbløde look - den kendte jeg slet ikke :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er slet ikke valmue agtig- men hedder den altså :) Vil prøve at høste frø af den, hvis det lykkes, kan du få nogen.

      Slet
  3. Den gror fint i krukke - har jeg i min have(krukker) hvert år :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak -så fik vi det opklaret - kan forestille mig at den ser skøn ud i krukke :)

      Slet
  4. Du tar så vackra bilder, Miri!

    SvarSlet
  5. Hej Miri!
    Hvor dejligt med uventet glæde, og smukt billede!
    Hvor er din blog blevet flot, holder af den enkelhed designet har, smugkiggede lidt på din gamle blog, uhmmm, mange lækkerier, og så flotte 12 taller, på din uddannelse, forsinkede tillykker:-) ikke sært at du disker op med alle de lækkerier:-P Min datter vil også arbejde med ernæring, og bruger tjener uddannelsen som springbræt, og er i gang med eksamens opgaven i disse dage, hendes tema er æblet!
    Ha en dejlig fredag aften
    Mange hilsner Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor hyggeligt at du kigget forbi den gamle blog :) Tak -- for dine ord :) Jeg lavede nu ikke den slags mad på skolen, det var mere sovs og kød og mad til syge og småt spisende og kalorietæt osv osv :)
      Et spændende emne - æblet - ! Og kan godt forstå hun gerne vil noget med ernæring, hvis jeg var 30 år yngre, tror jeg jeg ville have læst en bachelor i sundhed og ernæring ..
      Nyd din Fredag og tak for dine altid skønne ord:)

      Slet
  6. Wow den er godt nok fin - elsker valmuer - og meget gerne de enkle :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes det er så utroligt vidunderligt hvor stor og forskellig valmue familien er :)

      Slet
  7. Det er en helt vild smuk farve, elsker valmuer.
    God lørdag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Og den er så lækker i sin stoflighed og så at den holder i vaser :)

      Slet
  8. Vilken otroligt vacker vallmo. Jag trodde det bara fanns röda.

    SvarSlet
    Svar
    1. Der findes så mange valmuer at det er en fornøjelse at begive sig ud i deres familie - så mange nye bekendtskaber :)

      Slet
  9. Tænk at gøre noget "med henrykt overskud". Herligt udtryk.

    SvarSlet
  10. Så smukt et billede - wow :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er altså også en smuk blomst.

      Slet