mandag den 7. juli 2014

3 glimt fra en dag i Juli

 Her i haven vandes kun ved vandkandens hjælp og det tager sin tid og giver mulighed for mange tanker om klimaforandringer, brug af dyrebart drikkevand og det at drage omsorg for noget levende.
 Her på kanten , lige ved Kvashegnet, gror den stolte Tidsel. Den får mig til at stoppe op og minde mig om, at det er os mennesker, der har besluttet hvad der er ukrudt og hvad der de rigtige blomster. I min have har jeg bestemt at der er plads og rum for det hele. Den mulighed har jeg nemlig, for min have skal være til glæde og ikke til overlevelse.
Når dagene igen begynder at blive kortere, sniger der et vist vemod ind..Det er højsommer og vi har mange lyse dage foran os, Dild i blomst husker mig intens på at nyde det, for tiden smutter fra mig, hvis jeg ikke jeg er tilstede.

20 kommentarer:

  1. Tak for dine små hverdagsglimt, som minder mig om at nyde i stedet for at fokusere på at jeg nu har brugt to uger af min ferie, hvoraf den første gik meget med praktiske gøremål. God dag til dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, ferier går bare ALT for hurtigt ! Og det kan være svært at opfylde alle sine tanker om dem, hvad man gerne vil have ud af dem af både oplevelser og tid til fordybelse og væren - på bare 3 uger. Hvis jeg kan huske dig på noget som helst, er det mig en stor glæde :)

      Slet
  2. Dejlige billeder :-) Jens rykkede en tidsel op igår, som jeg havde ladet stå :-( siger lidt om forskellig opfattelse. Smukke er de.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha , ja- heldigvis har vi forskellige holdninger og vi må vist samstemme dem, hvis vi er 2 om at have en have :)

      Slet
  3. Hej! Længe siden ... Det er så dejligt at se dine billeder og naturen på nærmeste hold. I savnet på min egen have lever jeg lidt gennem din. Tak :-)

    Spændende med familieforøgelsen lige om lidt!
    Kram

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er det ! Velkommen tilbage :) Jeg er glad for jeg kan give dig lidt af min have :)

      Slet
  4. Det erme eget vanne fra kanne. Jeg gjør det også, selv om jeg kan vanne med slange, men det er ikke det samme.
    Så heldig du er,som har dill i hagen. Det er godt på alt faktisk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dild er godt ! Nu har vi fået lidt regn, så slipper for at vande i et stykke tid - hurra :)

      Slet
  5. Jeg har jo kun en lille plet med have, og jeg vander kun mine få krukker. Resten må klare sig.

    Jeg synes såmænd allerede det kan mærkes, at det går mod mørkere tider. Øv for det.

    SvarSlet
    Svar
    1. Eva, jeg synes også jeg kan mærke det og blev helt forskrækket og synes jeg var for meget ! Men nu er vi 2 :)
      Alt i min have er så ny etableret, så må vande lidt mere end jeg ellers synes er i orden... Og jeg kan se på mine vækster, at jeg slet ikke har vandet nok. Men sådan må det bare være- basta.

      Slet
  6. Skønne billeder, Miri - jeg elsker ukrudt lige som dig og bliver rigeligt belønnet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Jeg holder af ukrudt, men bil faktisk helst bestemme, HVOR det skal gro og det er jo lidt i modstrid med ukrudtets natur :)

      Slet
  7. Ja der skal være plads til det hele;-) tidsler er også smukke, og jeg er simpelthen vild med dild, og dit billede er super.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dild er bare godt ! Den driller ofte mig, gror lystigt for pludselig at visne stille hen...Så jeg sår den mange sære steder i håb om at kan få dild :)

      Slet
  8. Miri Miri Miri - jeg elsker dine tanker og dine glimt :-))))) Tak fordi du deler dem med os <3 KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak kæreste Lilly, jeg er glad for at du er her og gider at skrive - tak :)

      Slet
  9. Tak fordi du lader ukrudt blive - jeg synes også, at de vilde blomster er fine!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) - Jeg lader meget urudt stå, men prøver at begrænse det i mine bede :)

      Slet
  10. Det er jo netop kun ukrudt, når det står i vejen. Der er så mange smukke "ukrudts"blomster :)

    SvarSlet