mandag den 21. juli 2014

5 glæder fra ugen der gik

Det danske sommerland med gyldne kornmarker og blå blå himmel, jeg synes det er så pænt.
 De store Solsikker på min stengårdsplads- de er som små sole og er så åbenlyst et mirakel- jeg mener, da putter et lille frø i jorden og efter et par måneder, står der en enorm gul blomst.
 2 tomater af egen avl ! Jamen, de smagte så godt så godt og stoltheden og taknemmeligheden gav dem det sidste krydderi.
 Bytur med den godeste veninden. Jeg holder af at komme til byen og mærke dens energi, kigge på fine huse og skønne mennesker, spændende butikker. At så kunne køre hjem til veninden og sidde på altanen og drikke vin, strikke og tale sammen - ja, det er godt at gøre i August.
 At få den lille Fanny ind i mit liv. Hun er en fin lille kat, der pynter under bordet :)
Castiel kan sove trygt og afslappet, som kun en baby kan. De to katte kommer fra samme kuld, de leger med hinanden og sover ofte på hinanden. De er vildt forskellige af sind, men begge er en ny glæde at lære at kende.

22 kommentarer:

  1. Godmorgen, Miri, jeg kan slet ikke stå for billederne af dine små uldtotter :-)
    Dejligt at læse om din bytur og glæderne i dit liv!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Madame - de ser meget yndige og rolige ud, men tro mig, der er gang i dem også - ha ha :)
      Glæder og bekymringer følges ofte ad .

      Slet
  2. Herlige bilder og ord, som vanlig her hos deg, Miri.
    Dine kattepuser er såååå skjønne. Og de er jo som oss mennesker, de er sitt eget individ.
    Å besøke en venninne og nyte livet, ja, det er en berikelse. Jeg elsker det når gode venner deler med seg, av sin hverdag, og det gir en så positivt og energifyllt påfyll.
    Så prøver jeg å gjøre det samme tilbake, når de kommer til meg. Det er faktisk helt gratis, å gi av seg selv.
    Må du ha en herlig dag. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de har faktisk 2 maget forskellige personligheder og det er godt og sjovt. Jeg er meget taknemmelig for de gode mennesker jeg har i mit liv, for det er ikke en selvfølgelighed. Jeg tror du er en god ven Sylvia, en kvinde der vil gøre alt for sine venner. Det vi sender ud, det får vi tilbage :)

      Slet
  3. Ja, der er mange glæder. Og lige nu er der mange sommerglæder :-)
    Jeg kan slet heller ikke stå for killingerne. Åh, hvor er de bare søde!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana , de ER søde og sjove og på sigt skal de blive de bedste musejægere og strejfe rundt derude i naturen :)
      Sommeren er god ved os og vi skal modtage alle dens glæde taknemmelighed :)

      Slet
  4. Flotte billeder. Og kære er dine søde missekatte.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) De har godt nok ændret livet her !

      Slet
  5. Skønne sommer billeder og dejlige glæder, kender godt at stoltheden lige giver det der ekstra "krydder" Sidder her og smiler over at katten pynter under bordet:-) hvor er de begge bare skønne.
    Min bror har også fået tre børn, det kalder han de katte der stod der og manglede en mor, så de er opfostret af ham, med sutteflaske til katte, og jeg elsker at høre på hans historier om "ungerne". Og det rykker altid i mig efter at få en kat, men føler vi bor for tæt på vejen.
    Ha en skøn dag

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de kan virkelig placere sig dekorativt :) Jeg havde aldrig troet jeg skulle få en kat, og nu har jeg 2 ! Respekt for din bror og det store arbejde han har gjort - så må han virkelig have særlige glade følelser for de 3 små :) Katte og veje er ikke gode kombinationer- synes jeg ser en del katte ligge i vejsiden, især da jeg boede i byen...

      Slet
  6. Jeg fik lyst til Pussy Galores legendariske fritter.
    Og til at få kat(te).
    Og til solmodne tomater af egen avl.
    Og til en cykeltur ud over markerne.

    Men ikke til at så solsikker, for de vil virke for dominerende i min lillebitte have.

    Sådan fik du spredt glæder.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du giver mig en glæde ved at skrive og have en blog :)

      Slet
  7. Mmmm, sådan nogle dejlige glæder... Dem kan jeg godt forstå du glædes ved!
    Korngule marker er så skønt! Nyder også mine få svipturer til byen, så længes man lidt, og tænker tingene også kunne være anderledes, men så alligevel ikke, når man lander på matriklen igen og kigger langt ud i horisonten og også kan se stjernerne, når mørket falder på... ;-)
    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Maria, jeg MÅ tilbage til KBH med jævne mellemrum - jeg trænger til det :) Jeg kunne ikke tænker mig at bo der mere, men jeg elsker at komme på besøg :)

      Slet
    2. Jeg tror for mig ikke så meget det handler om KBH, men den summen af liv der kan være i en storby, kombineret med gamle gader og stræder... :-)

      Slet
    3. Jeg forstår hvad du siger, for mig er der en særlig energi i Kbh som tiltrækker mig. Holder nu også af Malmø, men der er energien helt anderledes.

      Slet
    4. Malmø er også fin, men er meget nyere i sin byggestil, så jeg føler ikke den der oprindelige slum-charme som det gamle KBH har... ;-)

      Slet
  8. Dejlige billeder :-) Dansk sommer er så fantastisk - specielt fordi den er flygtig og vi derfor nyder den ekstra, når den så er her!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du har ret - der er så stor forskel på sommer og vinter i dette land, at vi virkelig sætter pris på de forskellige årstider med deres forskellige udfordringer og glæder :)

      Slet
  9. Man skal samle på glæder... og det er du god til, søde Miri... :-)

    SvarSlet
  10. Det gleder meg at du har fått Katter, Miri. Katter er en av livets gleder.

    I går var vi på fest I sommerhuset ved siden av vårt. Klokken elleve kom Puselus over for å hente oss. Da syntes han det var nok. Han ruslet rundt blant gjestene ute på den store verandaen, tok seg en sving inn i huset og så satte han seg demonstrativt til å vente. Hva vi gjorde? Vi tok et hint, selvfølgelig, - og ble med ham hjem: Han foran med høy hale med lykke-krok på, vi bak.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, de har en tydelig og bestemt personlighed, de katte :)

      Slet