torsdag den 3. juli 2014

At leve i nuet og glæde sig til fremtiden

Jeg er meget bevidst om at leve i og med nærvær, at være tilstede i mit liv, at leve i nuet, som det vist kaldes.
 Men jeg glæder mig til at plukke flere bær i min have i fremtiden. Min nye Solbærbusk bærer ikke mange, men jeg plukker lidt hver eneste dag- lidt men godt :) De blanke røde ribs, stod som store buske, da jeg flyttede ind- i år kæmper jeg med Solsorten og Fasanen om at få de røde rubiner på min morgen mad - så igen, lidt men godt :)
 Jeg glæder mig til at plukke en ny buket til mit køkken. Jeg plukker ind af alt hvad haven, skoven og vejsiden tilbyder og nu er det Juli og nye stemninger vil opstå i mine vaser.
 Jeg glæder mig til at låne nye have bøger, fyldt med gode ideer, og nyttige oplysninger. Bøger fyldt med drømme. Denne bog kommer på min Must Have liste :)
Jeg glæder mig til at byde disse 2 velkommen i mit hus ; Castiel og Ghita Nørby vil flytte ind den 18. Juli, på deres 12 ugers fødselsdag .
Jeg prøver at være tilstede, mærke tastaturet under mine fingre, kaffen lette bitterhed på min tunge og Björn Afzelius i min radio - men jeg glæder mig også til om lidt.

29 kommentarer:

  1. kære søde Miri
    har lige læst lidt tilbage i indlæggene :) ... (jeg er jo blevet forfærdelig dårlig til at kigge 'indenfor' - undskyld ) :(
    Det er så dejligt at læse om feriegæster blomster og haven og alt det andet :) og det lyder til at du trives og har det godt :)...
    jeg elsker fuglene i min have - men jeg er gevaldig træt a' at de ikke synes jeg skal smage mine hindbær og blåbær :( .. Jordbær er der ingen a' ... men for pokker hvor de laver nye.. I går gravede jeg én plante op - der dækkede for mine nye små grønne aspargesplanter ... og med sig havde den mindst 20 små nye 'børn' .... nyd din kaffe og musikken ... jeg har lige sat Big Fat Snake på play og må køre en tur med støvsugeren :)
    Savner dig og håber vi snart ses
    knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du kiggede forbi og fortalte lidt om hvad du går og gør i disse dage :)

      Slet
  2. Dejlige billeder og skønne ord.
    God dag.

    SvarSlet
  3. Og jeg glæder mig til flere billeder af dine mislinger :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. I slipper sikkert ikke for lidt billeder, når de kommer hertil :)

      Slet
  4. Dejligt at være i nuet, men også rigtig skønt at glæde sig til om lidt, for så kan man jo gå rundt og glæde sig hele livet til alt det dejlige der skal ske om lidt, altså mens man er i nuet:) Hvor er Ghita Nørby og Castiel dog nuttede, et par små kærlighedstrolde ligner de, og de er vist lige her og nu i nuet;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for kloge ord, dem tager jeg til mig :)

      Slet
  5. Hvor er de kære dine to kommende katte, de er i alle tilfælde altid i nuet, de er dejlige, er vild med katte, uden selv at have en:-) Skønne billeder af hverdagens mange sommerglæder, det ser godt ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg synes også de er ret så nuttet :) Har aldrig haft kat(te) før, så det bliver endnu en ny oplevelse :)

      Slet
  6. Åh, jeg siger som Madame, at jeg glæder mig til flere billeder af killingerne! Det er godt at kunne glæde sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver et helt nyt liv, pludselig at have 2 muse jæger i sit hus og mon ikke et par billeder sniger sig ind :)

      Slet
  7. Åh, vilka underbara små kattungar! De kommer verkligen till ett härligt ställe och kommer att få det så bra hos dig.
    Katter är så fina och roliga och fantastiska djur!

    SvarSlet
  8. Jag glömde säga att jag döpt en poncho efter dig. Jag hoppas att det är OK!
    http://www.storartat.se/dam/klader/ponchos/miri

    SvarSlet
    Svar
    1. De ser nemlig vildt søde ud og de er så glade for hinanden- så jeg nænnede ikke at skille dem ad og tilbød dem begge et hjem her, hvor de forhåbentlig bliver de største musejæger :)
      Du har opkaldt et design efter mig ! - jeg er da beæret Ann og vil straks se den :)

      Slet
  9. Så heldig, - to kønne katte med skønne navne.
    Det der med nuet er jeg ikke vildt god til. Bør nok øve mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. De passer SÅ godt til deres navne :) Jeg øver mig konstant ! Og siger til mig selv, at øvelse gør mester :)

      Slet
  10. Gled deg til få katter i hus. Det gjør at du gleder deg til åkomme hjem hvis du har vært borte en stund......og de gir en god ro i huset. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er spændt på et liv med katte- har aldrig haft andre dyr end kaniner og fugle, så det er nyt. Ro er en god ting :)

      Slet
  11. Dejligt med to nye liv i huset :-) ang havebøger, så kan jeg varmt anbefale Isabellas store bog om køkkenhaven. Den er fantastisk god inspiration :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nu må vi se, men jeg håber virkelig det bliver så godt og fint, som jeg håber og tror :) Det skal være ude katte, store muse og muldvarpe jægere :) Tak for anbefalingen- jeg skriver mig straks op til den på biblioteket !

      Slet
  12. Det er så dejligt at fornemme dig igennem din blog. Dit liv, din have, dine tanker, dine killinger - altsammen er så genkendeligt :) for mig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er glad for du kan fornemme mig - jeg er vist også ret tydelig og ikke særlig god til at lade som om, jeg er en anden end den jeg er.. Mine killinger...Ej, hvor sært at læse det ! Jeg har aldrig nogensinde troet jeg skulle have en kat :)

      Slet
  13. Åh søde Mira - hvor er Castiel og Ghita Nørby bare heldige, at du meget snart skal være deres menneske :-)))))) Og hvor er jeg glad for, at du øver dig i at være....i nuet...du ved jo, at jeg selv er på en nogenlunde ditto 'mission'. Det er hårdt arbejde. Men jeg er sikker på. at det lønner sig.... Jeg elsker dine 'glimt'; du ser ud til at bo skønt og omgive dig med skønne ting og sager (især også de spiselige af slagsen) :-)))) KH L

    SvarSlet
  14. MIRI ... argh, jeg skriver dette uden mine briller hahahaha!!! Jeg kan ikke husek, hvor jeg har lagt dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Lily, åh hvor er du sød og herlig :) - godt du fandt dine briller !
      Jeg tror de fleste mennesker skal øve sig på det hele livet- nogen mennesker ( især børn) er bare i nuet og dem må vi lære af. Tak for dine ord om mit hjem - jeg bor med mange ting og sager og slet ikke smart og trendy - men jeg holder af det :)

      Slet
    2. Tak, selv-søde menneske <3 Jeg er enig - vi har også et dejligt hjem med mange sager, der fortæller en historie og har sentimental værdi for os. Der er INTET absolut INTET smart og trendy over vores hjem...eller os. Og det er helt bevidst. Den slags siger os intet ;-)))) Jeg tror, du ved, hvad jeg mener uden at skulle gå i detaljer...
      Og ja, jeg ser det jo tydeligt i Bettefisen - hans umiddelbare glæde og begejstring ved de fleste ting....og den totale væren i nuet. Jeg misunder børn den egenskab...og det er synd, at den bliver 'pillet fra dem' i løbet af livet, men ak, sådan er det jo....

      Slet
    3. Den egenskab har mange af os mistet og vi skal finde den igen- for jeg mener den er en af byggestenene til et godt liv :)

      Slet