tirsdag den 22. juli 2014

Franz B

 Her i skoven har vi mange dyr; muldvarper, mosegrise, mus, bænkebidder, ørentviste, edderkopper, myrer, 2 katte og snart 4 høns .... Og så har vi Franz B.
 Franz B kommer et par gange om dagen, vandrer rundt omkring hoveddøren og venter og venter...
Franz B ynder nemlig at blive håndfordret med korn og han kommer når man kalder på ham.
Han er tit lidt forpjusket og havde tabt sine halefjer, men sørme om ikke der er ved at vokse nye fine lange blanke halefjer ud. Måske han så snart finder en kone...
Franz B af Dronnigeledet :)

(Han er opkaldt efter guitaristen fra Gasolin og ikke fodboldspilleren fra Tyskland )

23 kommentarer:

  1. Vilken vacker fågel Franz B är. Honon kan du gott pjåska med tycker jag! :-)

    SvarSlet
  2. Sikke en dejlig ven - tænk at han kommer, når du kalder :-) Vi havde en fasan, der engang kom med sine tre koner på en lang række ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi mangler koner til Franz B - han virker lidt ensom :)

      Slet
  3. Er det en fasan? Jeg bare manglet noen fjær for å få ham komplett , men så sier du jo at han har mistet dem.
    Så fin han er. Og han er vel " din" siden han vanker i din hage? ;)
    Jeg er stor fan av Gasolin, så det passer bra!!! Vi vil sikkert høre mer om ham fremover?
    Får vi se noen av de andre dyrene i din have også?

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja han er fasan - dog med små halefjer :) Det er lidt sjovt med disse dyr, for jeg synes eller ikke jeg er en dyre glad kvinde- de er bare kommet listende :)

      Slet
  4. Hvor er han fin! Det vil sige... måske lidt pjusket, men fin alligevel... ;-) Jeg har også en fasan i mit engelske hus... han er stor og strunk og kommer og praler af sine koner. Jeg håber, at han bliver i min have, når der jages nede i skoven og på marken bagved (men jeg tror, at han er smart og bliver inde hos mig - der bliver ikke skudt på MINE marker) ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er faktisk ret ussel at se på, og han har endda set værre ud :) Jeg hader også den jagt og har tilbudt de vilde dyr husly hos mig, når jagten begynder...Bukke har de skudt efter..

      Slet
  5. Hvor er han da sød, en dejlig ven at have :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - han er lidt sjov og underlig, men skøn at kende :)

      Slet
  6. Nårh, han ser noget forpjusket ud. Godt I er ved at hjælpe ham til hægterne igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nana, på disse billeder er han i bedring- du skulle have set ham for et par uger siden....... Vi håber han snart får en kone eller tre :)

      Slet
  7. Hvor er han fin - det er jo det rene dyreparadis i din have :-) du må lige huske at fortælle killingerne, at Franz også må være der :-)

    SvarSlet
  8. Så hyggeligt med en ven, der hedder Franz B. Jeg håber, han får kræfter til at stifte familie.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige nu har jægerne sat mængder af Fasaner ud i skoven, til opfordring og senere drab, så der er mange "damer" at få, men han skal selvfølgelig ind i indhegningen til dem..

      Slet
  9. Hvor hyggeligt med sådant et besøg der vil håndfodres:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig ret hyggeligt - et lille besøg fra den vilde natur:)

      Slet
  10. Franz B - åh altså, det fedeste navn, Hans er helt ødelagt af grin heroppe:) Og hvor ser han dog forpjusket ud, godt at han har fundet dig:)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Han er meget velkommen hér - her samles alle os som livet har gjort lidt forpjuskede :) Hils din dejlige mand :)

      Slet