onsdag den 16. juli 2014

Have glimt

 Mine Hosta er begyndt at sende sine bleg lilla spyd mod himlen - de står så fint dér langs huset ene side. Som en grøn blød dyne.
 Mine 2 små køkkenhaver, hegnet ind, så Hare og Fasan ikke har adgang - men gerne mennesker, der vil plukke en ært eller snakke lidt med en stangbønne.
 Persille leg - i det spæde forår anlagde jeg en kruspersille hæk rundt om mine Stjerneskærm - der skal være plads til at lege i min have.
 Fremtiden lover godt ! Mine tomater rødmer.
Ingen have uden de gladeste sommerblomster - Morgenfruer , de er bare fuld af livsglæde og spas, stikker ud med deres skrappe farver og er også gode i køkkenet.
Små bitte glimt og udsnit af min have, i Juli og der er så meget I slet ikke har set endnu.

29 kommentarer:

  1. Persillehæk....., det kunne man godt skrive et lille digt over.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis du gør det, vil jeg gerne læse det :)

      Slet
  2. Din have er fortryllende dejlig - elsker din kruspersillehæk og det fine hegn i gammel stil :-) Her i entreen står min tomatplante også så fint og når helt op til loftet :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Gitte :) Jeg synes det er så skønt med jeres Entre - den må være den skønneste velkomst :)

      Slet
  3. Din hage er helt fantastisk, Miri.
    Det må være avslappende å vandre rundt der, og bare dufte og smake på det som finnes.
    Du vet vel, at det er DEN veien du skal gå videre..........
    Ha en fin sommerdag. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Søde Sylvia, du er vist et af de mennesker, der har størst tiltro til mine evner og har en mening om den vej, der er min - tak :)

      Slet
  4. Din have er simpelthen så fin og frodig. Så mange små finurlige detaljer! Håber tomaterne kommer til at smage fantastisk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak Christina, jeg har mange drømme og ideer - det kan kun blive bedre :)

      Slet
  5. Tak for haveturen, jeg bliver glad :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak ! Det er jeg rigtig glad for at høre !

      Slet
  6. Din have ser skøn ud - fuld af gode ideer og fine detaljer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg holder af den og har så mange planer :) !

      Slet
  7. Det er en dejlig have, du har. Naturlig og skøn og fyldt med oplevelser... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mia- ja, den er MEGET naturlig og det kan jeg lide :) Den ville nok se lidt anderledes ud, hvis jeg havde flere penge, men ånden , sjælen ville være det samme.

      Slet
  8. Hvorfor ikke anlægge en have, som både kan beundres og spises. Persillehæk er da genialt.
    Dejlige billeder :0)

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Det gælder om at forene skønhed og nytte :)

      Slet
  9. Hvor skønne billeder og ja morgenfruer, de er fantastiske, glade og gavmilde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. tak :) Jeg er lidt pjattet med dem - har bla et bed, hvor i der ikke skulle bo de skrappe farver, men der trives Morgenfru og jeg nænner da ikke hive sådan livsglæder op :)

      Slet
  10. Hej Miri!
    Dejligt med en sjov og god ide som din persillehæk, dejligt med dejlige morgenfruer, dejligt med tomater, dejligt med hosta, og dejligt med kvashegn, dit er bare utrolig flot, et stort ønske som en dag må blive virkelighed her:-)
    Sender dig en dejlig hilsen med ønsket om en dejlig dag:-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er min datter, der kan bygge de mest fortryllende hegn af hvad vi finder i skoven og haven :)

      Slet
  11. Sikke en masse skønne ting der gror hos dig, og som kan spises, hvor er det inspirerende at se dine billeder:) Morgenfruer er et stort ønske, men sneglene heroppe elsker dem lige så højt. Nyd den skønne, varme sommer dernede på kanten af det smukkeste Danmark:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Syv ni tretten, er jeg forskånet for dræbersnegle her i Dronningeledet , men åh hvor jeg kender til den sorg og raseri når de har spist alle ens blomster og slimet på salaten !

      Slet
  12. Sikke en dejlig have - oase - fristed du har og du er så god til at nyde det lyder det til :) have er ren terapi😍

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - jeg nyder at have en have så utroligt meget efter nogle år uden :)

      Slet
  13. En persillehæk..... hvor skønt, det har jeg aldrig tænkt på... nu ser jeg purløgshække, cirtronmelissehække og og og for mig.... tak for en skøn ide. God dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak - en purløgs hæk har jeg overvejet rundt om en af mine roser, der ser lidt ensom ud :)

      Slet