fredag den 18. juli 2014

I mit hoved

1. Min gårdsplads er belagt med løse småsten, i et alt for tyndt lag, så ukrudtet gror op lige så hurtigt som jeg får det fjernet- jeg bruger enorme mængder af tid på at luge en stenmark. Min udlejer ønsker, at den skal holdes fin og ren....

2. Jeg skal finde et nyt arbejde, da jeg er blevet opsagt.

3. Jeg har i dag fået de 2 fine katte hjem og nu ser det ud til at ÆldsteDatter åbenbart er vild allergisk overfor  netop katte.

4. Jeg er så træt af, at jeg har meget få mennesker i mit liv, det gør mig sårbar. Jeg er træt af at føle mig sårbar.

5. Jeg tror, jeg er ved at komme i overgangsalderen - jeg rammes af umotiverede hedeture. Ofte.

6. Jeg skal have høns, jeg skal indrette deres bolig og finde et sted at købe større mængder af halm.

7. Det er varmt og tørt - åh så tørt og jeg bliver træt i ryggen af at vande med vandekande- August måneds budget må give plads til en have slange af de lange.

8. Jeg synes det er vildt hyggeligt med de 2 katte - Fanny og Castiel. Vi troede, hun var en Ghita Nørby, men hun er en Fanny. Castiel ER en Castiel.

9. Jeg glæder mig til at få høns, synes det er så sandt at have dem her i skoven. Håber bare de ikke løber væk.

10. Jeg tænker for meget og burde istedet løbe en tur, men det er ALT for hedt til at løbe.

11. Jeg tror, jeg snart er fri for at være stress ramt, føler mig stærkere.

12. Jeg tænker på roser og buske og hegn , hestebønner og feldsalat og hvidløg- tænker have drømme, drømmer have tanker , tænker og drømmer og kan ikke lade være.

13. Jeg planlægger smukke sweatre,skønne sokker,sjaler med huller i mønstre, sarte stjerne tæpper i patchwork, velsiddende nederdele med lynlås og for og det hele..... Men sætter mig foran Tour de France og hækler og spiser lidt for meget kage.

14. Jeg har nydt at se VM i fodbold og synes det er vildt "syndigt" og frydefuldt at krybe i ly for solen og se Tour de France midt på den fineste sommerdag.

15. Jeg er mig og det er godt nok. Basta !













18 kommentarer:

  1. Alle disse regler som skal følges......
    Jeg synes du skal følge det du selv føler og ønsker.
    Jeg kjente meg igjen på det med lite grus, og ugress, der eier vil at det skal se pent ut......jeg hadde det samme problemet der vi leide sist. Kjøp inn eddik, bland det med litt vann, og ta det over ugresset, da dør det.
    Jeg har alltid dårlig samvittighet hvis jeg ser for mye tv, men " what the hell!" Gjør det man har lyst til.
    God helg, Miri. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord :) Jeg har prøvet din "gift" en blanding af salt, eddike og lidt sulfo - det virker ikke godt nok, synes jeg- det er en meget stor gårdsplads. Men tak sødeste Sylvia :)

      Slet
  2. Godt og skidt.....skidt og godt. Jeg kender alt for godt det med alle planerne og dagene, der bare løber med noget helt andet (som f. eks. Tour de France...). MEN, - så længe man laver planer, lever man. Det er mit motto for i dag.

    Det er en rigtig god ide at vande med en hel kande vand og en halv flaske eddikesyre på dine småsten. Hvis du gør det jævnligt, skulle det kunne holde skidtet væk, - og uden den helt store forurening.

    God dag i skoven med en af de store etaper i bjergene.

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt motto ! Det tager jeg til mig :)
      Gårdspladsen er stor, meget stor og har prøvet at sprøjte eddike/salt blanding og det virker ikke godt nok. Jeg burde have 4 løs sten kørt på, at sten laget var tykkere. Tak for dine ord :) Og nyd din dag !

      Slet
  3. Det var et meget dejligt indlæg, der er så meget håb og glæde i dine ord, selv dem som måske ikke umiddelbart synes sådan. Jeg bor i Århus og her har du mig. Hvis du føler dig sårbar over mængden af mennesker i dit liv, så tænk på at du altid må komme her og få lidt by og hund. Vi har masser af plads. Og det er ikke noget jeg bare siger, det er noget jeg mener. Gad vide hvor mange mennesker du egentligt har rundt omkring uden at vide det? Knus til dig og din dag og stort tillykke med de to små, håber det ordner sig med din datter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Anja, jeg bliver berørt af dine ord og din omsorg - tak :)

      Slet
  4. Åh kender godt alle de tanker, der dukker op (kender også det med at spise for meget kage... ;-) 1. Jeg har også en stor indkørsel i Hollmount med alt for få sten på. Jeg vil ikke bruge gift i min have, så jeg kæmper lidt med den - på et tidspunkt købte jeg noget organisk ukrudsbekæmpelsesmiddel (kan ikke huske navnet), og det virkede da så nogenlunde. Hvis jeg har en kedel kogende vand bruger jeg den på nogle planter - og ellers overvejer jeg faktisk sådan en afbrænder-dims. Den koster kun et par hundrede kroner, og jeg TROR, at den er nem at bruge... men jeg har stor respekt for noget med ild. I England bor vi langt fra alt, og en brand ville være fatal. Men brugt med omtanke og ikke på tørkedage kunne det måske være en idé?? 4. Jeg tror, ligesom Anja skriver, at du har flere mennesker i dit liv end du tror. Det er en god tanke at varme sig ved, ikke?! :-) 5. Prøv at ignorere hedeturene - det virkede for mig. Glæd dig over dem, når de kommer om vinteren, hvor man har brug for lidt ekstra varme... ti hi... 8. Det ER da vildt hyggeligt med katte; jeg ville gerne have nogle, men indtil videre låner jeg min mors. 9. Det er superhyggeligt med høns, men man skal nok have en god indhegning med nedgravet hegn, så ræven ikke snupper dem. Det ER jo fristende, når man er en sulten rævskræv... Hvis du kommer lidt nordpå på et tidspunkt i august, kunne jeg tage dig med op til et hyggeligt sted, jeg kender. Der er høns i fine indhegninger, og man kan få kaffe og kage i haven... :-) Jeg drømmer også om alt muligt, søde Miri. Drømme skal der til; jeg tror faktisk, at det er sådan, det skal være... Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Den der afbrænder dims overvejede jeg også, men tør ikke, da jeg har stråtag.. Jeg må vist bare kæmpe videre, det føles bare som spild af tid og kræfter ! Angående mennesker i mit liv, så synes jeg dine ord er fyldt med omsorg, og det takker jeg for :) Hedeturene er godt nok en spøjs oplevelse og kan sagtens magte dem pt- jeg er endnu ikke så hårdt ramt at jeg må skifte tøj osv :) Kattene er så søde :) Og glæder mig til jeg kan lukke dem ud og de kan fange nogle af mine mange mus ! Hønsene må i begyndelsen gå frit om dagen og blive lukket ind om natten...Jeg ville synes det var så hyggeligt at komme på tur med dig - og kage og høns - det er da bare perfekt :) Drømme det må vi have, det har du ret i- det er vel det der er vort livs brændstof. Tak for alle dine ord :)

      Slet
  5. Kommer du nordpå en dag, er du så meget velkommen, ved du nok!
    Drømme og planer er vigtige - tænk hvis man ikke havde nogen af dem mere ...
    Jeg håber, vi må se dine små pelsdyr her på bloggen:-) Må lige fortælle dig, at U er allergisk over for katte ...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg vil meget gerne besøge dig og din dyre venlige have :) Jeg kan godt huske han var allergisk- tager medicin for det ? I slipper nok ikke for billeder - de er jo ret søde disse små vildbasser :)

      Slet
    2. Du er så velkommen, Miri! Ja, han bruger en inhalator hver dag, for mislingerne kan han ikke undvære :) Glæder mig til masser af billeder af dine skønne killinger!

      Slet
    3. Tak :) Vi må snart lave en aftale ! Stakkel mand, men hvis det er sådan, må man jo gøre hvad man kan. Hun tager lige et smut om lægen og får taget en test og så tager vi den derfra.

      Slet
  6. Søde Miri, jeg har også få, men rigtig gode mennesker i mit liv:) Du er stærk, du klarer alting selv:) Når du finder det rigtige job, vil der være mennesker der:) Og hønsene kan bo i stalden om natten:) Og du kan sagtens bruge en ukrudtsbrænder selvom du har stråtag, du holder jo flammen nede ved jorden:) Dejligt at du føler dig mere stressfri:) Og skønt med dine planer og drømme, og dine to skønne killinger:) Øv med katteallergien, måske lægen kan hjælpe! Du er en af de få skønne mennesker i mit liv, og jeg glæder mig SÅ meget til at se dig igen:) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Skønne Helle, du har en empati og omsorg og en skøn handlekraft - jeg er heldig at have dig i mit liv :)

      Slet
  7. Åh du er skøn... Det er du altså... Hvis du er på vej i overgangsalder, så få fat i den bog, jeg anbefaler på bloggen igår "New menopausal years" af Susun Weed, du kan få den på amazon. Hendes råd er guld værd (har jeg hørt fra 2. side, jeg har endnu nogle år til jeg rammer den fase ;-)...
    Pas på ræven i skoven! ;-)
    KH Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, søde Maria :) Bogen er skrevet ned !
      Ræven ja, i begyndelse må hønesne løbe fra den for jeg har ikke en gård. Vil dog lukke dem inde om natten.
      Har faktisk ikke set ræven her, men den må jo være der..Selv om der er megen jagt i skoven.

      Slet
  8. Du må lave en aftale med ræven. Det kan man åbenbart godt nogle gange ;-) Nyd nu din sommer. se tv, spis kage og være doven UDEN dårlig samvittighed. kan det mon hjælpe at rive gårdspladsen, hvor det er allerværst? Så ukrudtet ikke kan få fat...

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er der nogen der kan og jeg synes det er fantastisk !
      Jeg har også hørt om folk der kan få dræbersnegle og muldvarper til at forlade deres haver. Tro mig, jeg har prøvet alt på den gårdsplads - på nær gift og den der brænder dims... Jeg har mange diskutioner med mit hoved :)

      Slet