søndag den 27. juli 2014

Liv og glade dage

 I går, da den værste hede var brændt af og jeg kunne trække vejret, kom en gavmild kvinde forbi og forærede mig 4 HønseDamer, fordi hun var sikker på, at de ville få et godt liv her i skoven.
 I morges fik jeg mit første hønseæg ! Jeg har aldrig hente mit eget lune æg. Tror det betyder de Damer er tilfredse med at bo her i Dronningeledet.
 Fanny- gror og bliver mere og mere yndig- hun bliver en smuk graciøs katte Dame.
Castiel så, fangede og åd ! Han er hermed min helt- for jeg ville have 2 musejægere og det har jeg fået.
Liv og glade dage- dyr allevegne, en stor glad forvirring :)

36 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare hyggeligt ud med de hønsedamer!! Er de glade for deres villa? :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

      Slet
  2. Det er jeg ret sikker på :)
    De sov længe !

    SvarSlet
  3. Grattis med enda flere dyr, Miri. Så fint at hun kom forbi med disse Tuppene, så du får egg hver dag. Og de trives allerede, for jeg har hørt at det kan ta litt tid med eggeleggingen når de kommer til et nytt sted.
    Herlige katter også!!! Og det var litt av en diger fangst som Castiel hadde fått tak i.
    Har du foressten fått navn på tuppedamene dine? Noen venner av oss har tupper, og to manglet navn, så jeg fikk lov til å navngi dem.......Sophia og Sylvia heter de :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Fine navne :)
      De venter på deres navne, for i aften kommet yngste datter og hun har meddelt at hun ønsker at navngive dem, så det får hun lov til :)
      Jeg blev så usandsynlig glad for det æg og skal spise det om lidt, mit første æg :)

      Slet
  4. Dyr er bare lige til at blive glad af! Til lykke med de nye høns og fortsat god fornøjelse med dyreholdet!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) ja, for een der ikke har haft andet end en kanin eller 4 , så giver jeg den hele armen :)

      Slet
  5. Veldig fine Bilder om gode sommerdager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har været en sær sommer- fyldt med sorger , men heldigvis en masse glæder og nu også med Hønse Damer :)

      Slet
  6. Vilken lycka! Ett eget morgonägg! Så fina höns och så duktiga små katter du har. Höns och katter är mina favoritdjur - ja, också kor!
    Jag gläds med dig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja er det ikke fantastisk !
      :)
      Hvis og hvis og i mine drømme ...Så havde jeg skam også en ko :) Og en kæmpe køkkenhave og en café og og og :)

      Slet
    2. Tror det ikke, men lidt er bedre end intet :)

      Slet
  7. Hvor ser det hyggeligt ud der i Dronningeledet, TILLYKKE med hønsene og dit første æg, og din" første mus", og godt med en bette herre, blandt alle damerne:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak ! Og har lige fundet nummer 2 æg i et bed :) Ja, Castiel er næsten ene hane, men Franz B , den stolte Fsan kommer heldigvis stadig forbi :)

      Slet
  8. Hvor ser det altså hyggeligt ud. Høns og katte, - det er mine favoritdyr, nyttige og meget hyggelige.

    Godt med et par herrer, som kan puste sig op, knejse og fange mus.

    SvarSlet
  9. Nyttedyr - det er nemlig derfor de skal være her i skoven; til nytte og bestemt også til glæde :)

    SvarSlet
  10. Hvor er det dejligt, at Fanny og Castiel er faldet så godt til, og de fire hønsedamer får et herligt liv hos dig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tænk Madame, jeg nyder dette liv med disse dyr, det havde jeg ikke troet for bare 2 år siden :)

      Slet
  11. Dejligt med liv og glade dyr hos dig i skoven. Og en cafe, ja, hvorfor ikke?

    SvarSlet
    Svar
    1. Man har lov at drømme :) Og nogen drømme har det ok med at forblive drømme :)

      Slet
  12. Hvor er det hyggeligt, at du nu også har fået høns! Jeg er sikker på at de vil stortrives hos dig - og det ser misserne også ud til at gøre... Dygtig musejæger! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Mia, jeg nyder at have alle disse dyr og jeg tror de har det godt- de lægger da æg og spinder- ja, HøneDamerne gør æg og Kattene spinder :)

      Slet
  13. Jag önskar mig hönor. Vore fint med ägg från egna hönor. Men måste sätta mig in i hur mycket jobb det är innan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har altid gerne ville have høns og nu er det endelig en mulighed :) Det kan anbefales !

      Slet
  14. Dine billeder oser af hygge og på-landet-stemning, tænk hvor mange af dine planer og drømme der er på de billeder der:) Du er så god til at få ting til at ske, og til at se det positive i al ting. Vi holder øje med om nogen vil af med et billigt brugt legehus, så dine høns kan få et hus;) Måske andre der følger der på bloggen, også kan holde øje, så skal det nok dukke op, snart:)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg blev helt glad for dine ord om at jeg får ting til at ske, for jeg synes selv jeg står så uendelig stille.
      Jeg glæder mig til at vise dig det hele :)

      Slet
  15. Jeg er sikker på, at alle arter har det skønt hos dig og stortrives i dit selskab :-))) KH L

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh det var pænt af dig at sige :) Tak kæreste Lilly

      Slet
    2. Jeg mener det altså!!!! Dyr der trives er virkelig en god indikator på hvilken type, deres menneske er.... ;-)

      Slet
    3. :) Tak endnu en gang - det der med dyr er ret nyt for mig og jeg forundres vr hvor dejligt jeg synes det er :)

      Slet
  16. Tillykke med katte, høns og æg af egen avl. Tillykke med ingenmusmere og vasketøj i sommervinden. Hvor ser der skønt og livfuldt ud hos dig i skoven.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Her er kommet liv af den gode slags :) Det er dyr der lige som passer her til- gode og nyttige dyr med høj underholdnings værdi :)

      Slet
  17. Det må være en klog kvinde for jeg er også sikker på at de hønsedamer får det godt hos dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. :) jeg synes de virker ganske tilfredse og glade og søger gerne kontakt i håb om en lille godbid :)

      Slet