søndag den 13. juli 2014

Tak

"Det stærkeste mantra, der findes, er nok ordet TAK. Mange ved ikke, hvordan de skal bede, men det at sige TAK kan være meget bedre end en bøn. Måske fordi vi viser oprigtig taknemmelighed for det, der faktisk bliver os skænket. Ofte har vi allerede det, vi beder om. Det ser måske bare lidt anderledes ud, end vi havde forventet. "

Majbritte Ulrikkeholm; Gudindens genkomst.
 Jeg genlæser denne bog, det er nemlig ikke en nem bog. Den provokerer mig, der er meget jeg slet ikke kan forstå og en masse jeg synes er vildt underligt. Når sådanne føler kommer op i mig, ved jeg den bog har noget at fortælle mig, jeg er bare ikke parat til at modtage det. Derfor må den genlæses igen og igen og jeg tager bare det til mig, jeg kan forholde mig til lige nu og lader resten ligge til en anden tid.
Bogen handler om det kvindelige som kvalitet og praktiske øvelser, fortællinger, fantasirejser og cases, der kan hjælpe os til at forstå og finde en vej til at forbinde det kraftfulde og det feminine.
God bog- kan anbefales.

Tak.

19 kommentarer:

  1. Den bog må jeg have fingrene i. Sådan noget med kvindecirkler og løbe rundt i bare røv mens man hylder sine medguddinder, naturen og chanter mantraer på mærkelig sprog er lige mig !
    Og ja, tak er yderst kraftfuldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - dét har den også :) Afsted med dig, ud og få fat på den !

      Slet
  2. Tak for anbefalingen, Miri - den har jeg ikke læst, men det lyder meget spændende! Majbritte Ulrikkeholm skriver fantastisk :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Jeg er ret vild med hende - hun er en klog kvinde, der skriver fantastisk - både hendes skønlitterære værker og hendes "selvhjælps"bøger. Ja- noget af hendes musik holder jeg også meget af.Hun maler også - så hun er en alsidig kvinde :)

      Slet
  3. Tak til dig Miri, den vil jeg glæde mig til at læse!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak og nu kan jeg se du har blog og alt !

      Slet
  4. Ej hvor pudsigt! Læste den bog igår aftes! :-) Fantastisk bog, som helt sikkert skal genlæses en dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Dét var da sjovt ! Den vil helt sikkert give dig noget helt andet næsten gang du læser den :)

      Slet
  5. Dejligt at blive klogere på sig selv :-)

    SvarSlet
  6. Den bog lyder interessant. Den må vist også på listen..... Tak for tippet.

    SvarSlet
    Svar
    1. Synes helt sikkert den fortjener en plads på din liste :) Skønt du også skriver bøger jeg må læse liste :)

      Slet
  7. Og Miri, 1000 tak fordi du deler lidt af hvert:-) For en lille stund tilbage var vi til fødselsdag, en lille fest, og at give hende gaverne, og at se hende modtage, fra os der var indbudte var så rørende, kvinden blev 60, og glædes grinet, rørtheden og tårerne flød i en lind strøm, den fine lille fest blev til en rigtig stor fest med alt hvad der til hører, vi lo en hel masse, "diskuterede" herligt som kvinder kan gøre.......

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak, søde Anette - jeg kan godt forstå og mærke den stemning jeres fødselsdags fest blev afholdt i- der er ofte en skøn stemning når kvinder er sammen :)

      Slet
  8. Tusind TAK for din anbefaling. Jeg kender ikke Majbritte Ulrikkeholm andet end af navn, så det må udforskes nærmere... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak Mia - hvis du slet ikke har læst noget af hende, har du mange oplevelser til gode - rigtig god fornøjelse :)

      Slet
  9. Det høres ut som en spennende og interresant bok, hvor man kan ta til seg akurat det man trenger, og som passer en selv.
    Jeg har en nesten lignende bok, som har gode ord på veien, hver dag. Den har jeg lånt bort til gode venninner, som trenger det nettopp da. Nå har den vært borte noen år, så kanskje jeg kan be om å ha den litt selv igjen. Jeg elsker den bok, men lige meget å låne den bort til andre, for den virker.
    Og ang. ordet Takk, så er det et fint ord, som ikke kan brukes for mye.

    SvarSlet
    Svar
    1. .....jeg glemte å kommentere bokomslaget, som er nydelig.
      Og " gudinnen" der er fra et av Gustav Klimt sine malerier. Jeg elsker hans kunst. :)

      Slet
    2. Klimt er en spændende kunstner, det er jeg enig med dig i ! Jeg synes det er smukt at du låner din bog ud til dine veninder- at du deler på denne måde, spreder det smukke og sande og lever i tillid til den ( og det) kommer tilbage til dig :)

      Slet