mandag den 18. august 2014

5 glæder fra ugen der gik

 Haven, At høste mad fra egen køkkenhave. Den nye låge, skabt af ÆldsteDatter, der tilfører min have sin egen poesi og et strejf af magi.
 Min cykel. Frihed til at komme ud i landskabet, ud i verden.
 Toget. At sidde på Nordhavns station og mærke forventnings glæden prikke i maven - gensyn med de 2 bedste veninder, samlet omkring skøn mad og snak og strik og omsorg.
 De små glæder. Landevejens små boder med salg af høstens overflod.
De små ting. Når den store verden flår mig, husker jeg at livet består af en perlerække af små glæder, det gælder bare om at gribe dem og mærke dem og takke for dem. En lang kjole, bare ben og en lille kat på et fint kludetæppe.

28 kommentarer:

  1. Skønne billeder med poesi og magi! Din nye låge er bare så flot - og mislingen kan jeg slet ikke stå for :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte :) Min ældste datter kan virkelig skabe noget smukt ud af gamle grene og en skruemaskine :)

      Slet
  2. Blogning er godt når man samler på hverdagsglæder. Man lægger bedre mærke til glæderne og husker dem bedre, synes jeg, når man fortæller om dem :-) Det er gode glæder du viser! Må der blive ligeså mange i denne, nye uge!

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Nana, at fortælle om sine glæder, gør dem tydeligere for een selv og måske kan de inspirerer andre til selv at samle deres små glæder :)

      Slet
  3. Det er stillhet og ro over bildene dine, Miri.
    Og den flotte PORT som vi sier i Norge, til LÅGE, den er et kunstverk.
    Den passer perfekt i din skjønne hage.
    Nå er jeg klar for jobb, etter nesten fire ukers ferie..........
    Ha en fin uke. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Hendes låge er så fin og jeg er så glad og taknemmelig for alle de fantastiske ting hun skaber i haven :) God fornøjelse med hverdagen, som jeg ved du heldigvis holder rigtig meget af :)

      Slet
  4. Der ser så hyggeligt ud hos dig, Miri. Og du har fået katte!? :) Har ikke fulgt så meget med på det sidste, men jeg har faktisk tænkt på dig og om du måske har lyst til at lille besøg i nærmeste fremtid. Det er lang tid siden! :)

    Ønsker dig en god uge med nye glæder. Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og jo,her er både katte og høns :) Du er altid velkommen kære Lene .

      Slet
  5. Åh, vad jag tycker om din grind!! Och kissen är bara så vinunderligt söt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Port på norsk, grind på svensk og låge på dansk - åh hvor er det bare dejligt at blogge og kende til så mange skønne mennesker fra hele norden :) Tak Ann, min datter kan virkelig skabe noget smukt og brugbart:) - og tro mig, katten er meget meget sød :)

      Slet
  6. Sikke dog nogle skønne billeder, jeg bliver så glad i låget af dine glæder :) Og kæmpe, stor ros til skaberen af lågen, den er SÅ smuk, og jeg bliver endnu en gang inspireret til at forsøge med noget lignende :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det er mig en inderlig stor glæde at dele :)
      Du må komme forbi og se alt det hun har skabt !

      Slet
  7. Dejlige billeder, Miri. Jeg får lyst til at lægge vejen forbi og banke på din dør.

    SvarSlet
    Svar
    1. Du vil være så velkommen og hvis du ringer først, kan jeg nå at bage en kage :)

      Slet
  8. Ja, glæderne er mange, hvis man formår at have øjne for dem. Små ting: Store glæder! Sådan er det heldigvis :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Små ting- store glæder - genialt ! Tak for de ord, som skal skrives ned :)

      Slet
  9. fine, dejlige billeder, miri. og så rolige. tiden må være ret lykkelig dér hos dig i de øjeblikke.
    og hvor er den urtehavelåge dog skøn. ja, den er fantastisk. din datter er dygtig. har hun mon nogensinde lavet landart? og ja - elsker katte. bliver helt blød af at se din. som jo også er helt sin egen!
    klem, laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Laila - og ja, du har faktisk ret- tiden ER ret lykkelig i de nedslag- punkter af lykke :)
      Nej, hun er bare god til at skabe :)

      Slet
  10. Tak for deling af dine glæder - der er så megen nærvær og ro i dine billeder og ord. En dygtig og kreativ datter du har<3 - hun har vist slægtet moren på! Og tusind tak for frø, som kom ind af min "låge" i dag - nu er der endnu en grund til at glæde sig til næste sæson!

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Og ja, det er det skønne ved at have en have, der er altid noget at se frem til :)

      Slet
  11. Tak for glæde, hygge, inspiration og skønhed. Hils ældste og kattene :-)
    Knus fra mig til dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. Selv tak :) Og jeg har hilst dem alle fra dig :)

      Slet
  12. Det var skønt at blive mindet om de små glæder. Lige nu kan jeg overhovedet ikke huske, hvad jeg lavede en uge tilbage. Det går vist for stærkt. Jeg vil øve mig i at stoppe op en gang imellem. Eller fem.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er også startet lige på og hårdt med en , tror jeg, meget forandret hverdag, hvor I først skal til at finde ud af, hvordan det hele skal foregår.

      Slet
  13. 5 fantastiske glæder fra uge 33/2014. Og vidunderlige billeder der beskriver glæden med al sin tydelighed.
    Ønsker dig en dejlig uge 34/2014, og denne fyldt op med 5 andre fantastiske glæder (mindst).

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og jeg håber du også må få en dejlig uge med glæder og tid til at mærke dem :)

      Slet
  14. Jeg kan godt misunder dig din evne til at se det små i det store.
    Og hvor er lågen skøn :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tja, den evne har jeg og det er måske på bekostning af evnen til det store overblik :)

      Slet