fredag den 8. august 2014

At være en Høne Dame

De har det godt, de 4 Høne Damer af Dronningeledet. De spiser og sover og skider og klukker og skraber og skændes og - heldigvis ; lægger de små bitte solgyldne æg.
 Carsten Mgala Mandela og Rollo Ofelia lægger hvert et æg i den dertil indrettede redekasse i Hønsebo.



4 Hønse Damer - 4 redekasser, men Carsten og Rollo bruger den samme. Dem om det.

 Ghita Aurora Nørby er anderledes privat - hun tripper langsomt, men målbevidst mod skoven, hver eneste dag.
 Under de store bøge, lige i skovbrynet har hun fundet sit sted- det samme sted hver eneste dag.
 Og heldigvis ved vi godt hvor det er, så vi hilser hende, når hun tripper tilbage og siger tak og så går vi i skoven efter hendes æg.
Det er godt at have høns.

14 kommentarer:

  1. Det er fantastik med høns det vil jeg give dig - og dine lever jo som dronninger og baronesser der under egetræerne.....og sikke nogle smukke navne ;0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. De passer bare til livet her og de har alle betingelser for et godt liv :) Navnene...... Tja YngsteDatter må slæbe rundt med dem på sine skuldre :)

      Slet
  2. Jeg elsker høns! Jeg har haft dem som barn, når jeg var hos min landlige familie - og jeg har haft dem til låns af og til, når jeg lejede huse i England. De er så hyggelige - og jeg hygger mig med dem. Én af de ting, jeg glæder mig til... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hygge er nok ret beskrivende for det at være i selskab med høns :) jeg er glad for jeg endelig sprang ud i det !

      Slet
  3. Du er ikke alene i skogen, Miri.
    Du har jo alle disse hønsedamene rundt deg, med sine forskjellige personligheter. Og de takker deg, for at de kan bo hos deg, med egg. Så fantastisk!
    Ha en deilig helg. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, alene det er jeg ikke - Høns og katte sætter liv fut i fejemøget :)

      Slet
  4. Åh man skulle være en høne i Dronningeleddet, så enkelt et liv;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja- de har et enkelt liv- god mad, masser af plads og meget beundring :)

      Slet
  5. De høns har det som blommen i et æg ;-)

    SvarSlet
  6. Det er et must,når mulighederne er der.
    Nydelse når det er bedst.
    Når jeg lukker øjnene kan jeg smage det vidunderlige æg ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ville ønske du lge kunne komme forbi og smage :)

      Slet