tirsdag den 26. august 2014

At være tilstede

I morges så jeg regnbuen. Faktisk endte den lige på den anden side af marken og det vil sige guldet jo var i min nærhed....Alligevel blev jeg stående og bare så på den...Måske det var dumt.
 Fanny er altid tilstede i det hun gør.
Lige så Castiel, den store musedræber.
Nej, jeg kan ikke lære at dem, for jeg ved det godt. Jeg ved det hele handler om at være tilstede,at gøre noget, at være tilfreds, at føle sig elsket og aller vigtigst -  at elske.
Blomster fra haven. Lathyrus, Stolt Kavaler og Stjerneskærm. Yndighed. Tirsdags tanker.

15 kommentarer:

  1. Dyrene er bare så meget bedre til at være til stede i nuet, end vi er. Det er én af grundene til at jeg nyder at være sammen med mine hunde og katte. Deres umiddelbarhed er så fascinerende.

    Yndig buket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De er som de er og det er godt :)
      Tak - meget yndig, men det kan være godt også :)

      Slet
  2. Smukke billeder, og tænk at du bor der hvor regnbuen ender. At være tilstede er godt, at være lidt i fremtiden er også godt, for så er der da mad i køleskabet når man bliver sulten om aftenen, og alting har lukket:) Man kan også have godt af at være lidt i Helsingør, selvom man faktisk er i København, det kan der være en del glæde ved;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja ! Den endte lige her ! Jeg har lige læst - og typisk mig glemt det halv også hvor jeg læste det- at drømme skulle være som fyrtårne vi lagde vores kurs efter- de ville stå der og vise den "rette" vej også når vi kom lidt ud af kurs. Klogt !
      :)

      Slet
  3. Jeg har alltid undret meg over hvem som bor der regnbuen ender. Nå vet jeg det ;)
    Dine skjønne kattepuser er så ulike, slik som oss mennesker.
    Og det må være deilig å kunne plukke en så fin bukett fra sin hage, når det måtte passe.
    Tirsdagsklem

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha ha - ja, sødeste Sylvia det er mig :) ! Jeg synes det er ret interessant at de 7 dyr, jeg nu deler mit liv med, er virkelig 7 forskellige personligheder. Jeg er så taknemmelig over at have en have, der giver mig noget at spise og noget at kigge på- at høste buketter og samle ind til aftensmad- stor stor glæde :)

      Slet
  4. Hæ hæ Miri, måske du skulle have gået vældig langt for at komme dertil hvor regnbuen ender, har forsøgt, men opgav for den var hele tiden længere væk;-) så kan godt forstå du fandt dit kamera, og blev stående! Det er dejligt at kunne fascineres og begejstres af vores dyrevenner, det ville ikke kunne lade sig gøre hvis vi ikke var tilstede i nuet. Utroligt dejlige billeder, en fornøjelse at se på dem!

    SvarSlet
    Svar
    1. :) Måske har du ret Anette :) Der er meget i livet, der kan overraske os :) Tak- jeg holder jo af at dele mine glæder med jer :)

      Slet
  5. En yndig buket. Mon ikke du har fundet din krukke guld i den lille zoologiske have, du har samlet omkring dig.

    SvarSlet
    Svar
    1. De kravl skaber i hvert tilfælde en del glæde og dét siges jo at være guld værd :)

      Slet
  6. Det finns inget sötare än kattungar och inget finare än regnbågen! Båda är mycket speciella.

    SvarSlet
    Svar
    1. Regnbuer er magiske ! - det var virkelige som om den endte lige der for enden af marken, som om den virkelig var inde for min rækkevidde :)

      Slet
  7. Man bliver så klog af at omgive sig med dyr. De forstår vist mange ting bedre end vi i virkeligheden... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er ikke så meget pjat med dyr- ren instinkt og behov tilfredsstillelse - og det er da til at forstå :)

      Slet
  8. Jeg har min ugentlige Fanny og Castiel dag, det er onsdag og fridag. Nyder lige at se dine billeder, de matcher min formiddag i dag :-)

    SvarSlet