onsdag den 27. august 2014

Et lille smut i haven

 Ved døren står denne fine plante, der er en spinkel udgave af Sct. Hansurten. Jeg er ret glad for de fine bitte små stjerneblomster.
 Astrid Lindgren har masser af blomster og kan vist godt lide at stå i lige der i solen, blandt alverdens stauder.
 Det skæve sted foran køkkenvinduet- en gammelpalle og lidt krukker og dims. Og en Høne Dame - Ragnhildur.
 Køkkenhaven er under ombygning. Den er blevet lidt større og jeg samler træde sten til bed afgrænsning og stier.
 Pluk salat i blomst.
 Nordhaven - her sker ikke så meget, endnu. Og høns. De er jo alle vegne og de er velkomne. Ragnhildur og Rollo Ofelia.

Rucola i blomst - det er den vilde slags, hvor bladende virkelig er skarpe i smagen og den kommer igen og igen, hvis den får lov. Det gør den her.
Tak fordi I gad at gå med :)

18 kommentarer:

  1. Jeg er vild med din have - skøn idé at bruge en gammel palle til krukker og pynt :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det sted, hvor pallen står er så skævt- det hælder helt vildt og når det regner dannes en lille sø. Så jeg har ikke helt fundet ud af , hvad den plads skal bruges til- så det skifter hele tiden :)

      Slet
  2. Takk for morgentur i din hage, Miri.
    Dine planter er like fine som i sommer. Og du er som min mann, som " sparer på " sten, til å bruke i haven. Vi skal utvide neste år, og murstein og skifer ligger klar, som han har samlet på. Det blir så flott til slutt.
    Og dine tupptupptupper........skjønne er de!
    Klem :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var hyggeligt du ville gå med :) Jeg kan huske de billede du har vist af jeres terrasse - der var allerede skønne belægninger- du er heldig du har en mand med sans for at lægge sten- det er virkelig havens gulv og det betyder meget for hele indtrykket.

      Slet
  3. Vilka fina bilder! Du har gjort det riktigt fint i din trädgård! Och alla hönsen är ju pricken över i:et! Jag älskar deras namn!

    SvarSlet
    Svar
    1. De høns er meget fine at have til at gå rundt og klukke i min have:)

      Slet
  4. og tak fordi jeg måtte blive med!:) det var lidt som at gå med dig dér. tak miri:) jeg fik lyst til at smage på dine gulerødder, eller er det mon dild? og alle de skønne navne der er i din have. sct.hans urten kan jeg li´. og så er rucolablomsten da helt fantastisk. det er ligesom den hilser på én på dit foto.
    sensommer. skønhed. og alle farverne som bor hos dig.
    jeg ønsker dig en rigtig dejlig dag! fra laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var SÅ hyggeligt at have dig med :) Det er dild, jeg har ikke haft gulerødder i år. Jeg nyder min have, den hjælper mig virkelig i mit liv, uden den, ville jeg mangle noget af mig selv. Den er ikke fin og langt langt fra perfekt- men den er MIN :)

      Slet
  5. Tusind tak for have vandring og en fornøjelse at se diverse mindre kendte blomster, her tænker jeg på rucola og pluksalat, det sker jo ikke lige her på altanen, eller i grønt afdelingen hos min grønsagspusher.

    Dejligt du har fået kameraet/mobil og blog til at samarbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg er så heldig at have en IT ansvarlig- jeg har ikke evnerne til at få teknikken til at virke :) Det er så hyggeligt at lade grønsagerne springe i blomst- helt nye indtryk opstår og smage.

      Slet
  6. Svar
    1. Tak :) Jeg tager utrolig mange billeder af min have og må virkelig begrænse mængden i mine indlæg :)

      Slet
  7. En hyggelig havevandring. Du har sans for detaljerne og for at dele ud af glæderne.

    SvarSlet
  8. Bliver damerne i haven, eller går de også på opdagelse i skoven? Dejlige billeder :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. De går på opdagelse :) Men vender heldigvis tilbage :)

      Slet
  9. Tak for tur rundt i haven mellem hønepiger og planter... det ser så hyggeligt ud, og jeg er sikker på, at hønsene stortrives... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Her er rart at være og det var hyggeligt at have dig med :)

      Slet