fredag den 29. august 2014

Slut for i år

 En af de store glæde i mit nye haveliv har været at dyrke agurker- havde ikke prøvet det før, men det skal gøre igen til næste år. Hvilken mængder jeg har høstet af velsmagende agurker. Meldug havde hærget planterne de sidste par uger og nu kunne jeg ikke klare at se på det mere- synes det er grimt !
 De allersidste agurker blev nydt i en tzatziki med masser af mynte og dild.
Hver eneste gang solen kigger forbi, kaster jeg mig ud med kaffe og mad og bøger- for jeg vil ikke give slip på det dovne udeliv. Endnu.

12 kommentarer:

  1. Niks, vi går ikke ind endnu ;-) Og jeg har hørt at det skal blive sommervejr igen i næste uge!
    God weekend, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg ville blive svært glad for lidt efter sommer!
      Tak Nana og i lige måde:)

      Slet
  2. Jeg satt ute i nesten hele går. Strikket og leste ferdig en bok.
    Vi må nyte den siste rest av sommeren, og glede oss over høsten, som snart sprer sine farger og sin spesielle duft.
    Jeg elsker høst!!
    God helg Miri. Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Godt du nyder sommeren til det sidste :) og ja - høsten har sine helt egne kvaliteter:) jeg er glad for at bo i et land med skiftende årstider. God weekend :)

      Slet
  3. Det er så skønt, at udelivet kan nydes så længe. Jeg synes, at vi har været heldig med sommeren i år, og jeg har ikke lyst til at slippe den endnu :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi har haft en god sommer og den er svær at slippe :)

      Slet
  4. Udelivet i disse smukke omgivelser kan da umuligt stoppe, vejret er da ingen hindring, gummirøjser og sydvest så er du klar :-)

    Bliver lækkersulten efter en god hjemmegjort tzatziki, din er mere smagfuld end min, da din er fremstillet af egen avl, men.... jeg drømmer mig bare til det :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Bestemt- udelivet vil fortsætte, det ændre bare karakter og der i er ikke lagt at noget er bedre end andet- bare forskelligt :)
      Jeg er blevet overrasket over hvor meget smag der er i de hjemmeavlede agurker- en succes historie :)

      Slet
  5. Tror også vi, måske, høstede den sidste agurk i går, vores havde fået spind, og jeg klippede alle bladene af heller ikke særlig kønt, men nu kommer der fine nye blade, så den får lige lidt mere tid, sammen med tomaterne;-) Hvor er det en dejlig plet du bor på:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøvede at fjerne blade og der var også fine nye gule blomster..Men de så så usle ud med al den meldug op ad min facade ved siden af de smukke tomater- så jeg gjorde kort process :)

      Slet
  6. Temperaturen er ganske fin for min smag, så mellem byger nyder jeg også at kunne være ude. Min hæk har kaldt på mig, men indtil videre har jeg overhørt det..... Jeg er mere til nydning lige nu :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Sjovt som haven kan kalde :) Min græsplæne råber, men jeg er lettere døv- du ved, gammel pædagog :)

      Slet