torsdag den 25. september 2014

Den der trappesten

Jeg har ofte fortalt jer om min trappesten, tærsklen mellem ude og inde. Du sidder godt der.
 Snørebånd er vildt interessante, hvis du er en kat.
 Jeg sidder dér på trappestenen og tænker over mangt og meget i disse dage; klima, miljø, lønarbejde, mad, mine børn, at blive inspireret, musik, penge, køkkenhave, hjorte, muldvarper, kærlighed, høns, kreativitet, tv, vaner, at gøre en forskel, dyrevelfærd, kage, valg i livet, konsekvenser, venskab, navlepilleri, tid, alderdom og efterårets komme.
Det er godt at have en trappesten

21 kommentarer:

  1. Sikke mange tanker Miri, måske passer det, når man siger at 90% af de tanker vi mennesker tænker er overflødige:) Trappesten kan bruges til mange ting, måske skal en af dine andre trappesten være stedet, hvor du skal være tanketom, så kan du vælge, hvad du er i humør til og trænger til;) knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - du har ret, jeg må finde den tanketommer trappesten :)
      Knus til dig du skønne kvinde :)

      Slet
  2. Jeg vil da gerne høre mere om dine tanker …

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes jeg fortæller mange af mine tanker gennem mine indlæg :) Jeg tænkte jeg bare ville skrive overskrifter, for ofte sætter det så måske dine tanker i gang :) Lidt lige som den der leg, hvor du skal sige det første du kommer til at tænke på, når du hører/ser et ord :)

      Slet
  3. Åh, jag vill också ha en trapp. Sitta där på trappen med kaffe och bara låta tankarna flöda. En filosoftrapp!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Ann, det er da det den er; en FILOSOFTRAPP ! Og man skal sige det på det smukke svenske sprog :)

      Slet
  4. Hej Miri!
    Fangede lige den der med at gøre en forskel, har egentlig aldrig tænkt bevidst at jeg ville gøre en forskel, for nogle dage siden kom der en kunde, som også følger min blog, og hun roste og sagde mange fine ting, men hun sagde at jeg gjorde en forskel, at hun blev mere glad og følte sig inspireret af at følge med og komme her på besøg, og det kom sådan bag på mig, jeg er ikke så hurtig på aftrækkeren med ordene, funderede lidt og sagde 1000 tak, det er jeg glad for at høre, og at det gjorde hun i den grad også!
    Og ved du hvad Miri, du har måske gættet hvad jeg vil sige, men siger det alligevel: alle og hver og en gør en forskel, som du også gør, falder altid i tankerne når jeg kommer her på din skønne blog, og vil formulere mig.
    Ha en dejlig dag, med hilsen fra Anette

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine ord, sødeste Anette :) Alle gør en forskel, siger du- ja, det gør vi vel. Ej, nu fik du mine tanker i gang !! :) Så må jeg vidste brygge en kop kaffe, finde et par småkager frem og sætte mig på Filosoftrappen :)

      Slet
  5. Måske du sidder på filosoftrappen nu og skuer ud over din skønne have. Jeg sidder med kaffe og fordøjer, tænker og venter på accepten.
    Knus.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg kom ikke på Filosoftrappen, da det blæser voldsomt og har regnet helt vildt , så tog kaffen indendøre foran brændeovnen :)
      Accept- ja, den kan være svær, håber det lykkes.

      Slet
  6. Sikke mange tanker :-) Der er mange gode og vigtige ord i mellem, synes jeg...

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er rigtig god til at tænke mange tanker :) Det er gode ord, helt enig og de kan sparke gang i vigtige tanker :)

      Slet
  7. En lang arbejdsdag er slut for mig, og jeg vil tænke på boller i karry og at gå tidligt i seng.... Jeg kunne ærgre mig over, at der ikke er plads til andet. Men hvis jeg lader være med at ærgre mig, kan det være, at der er kræfter til en ny arbejdsdag. Og de kræfter er gode at samle.

    SvarSlet
    Svar
    1. At ærgre sig, er sjældent en konstruktiv følelse, men åh hvor synes den møde os ofte ...
      Håber du fik samlet kræfter og lige om lidt har du weekend :)

      Slet
  8. At få lov og sidde med sine tanker.... og give sig TID til dem - det er luksus!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tid er luksus - især for en travl studerende med fuldtidsjob,2 små børn, høns og hunde og en mand :)

      Slet
    2. Kan du sige minus studerende, nedsat tid og snart ænder :-)

      Slet
    3. Åh - nyheder ! Du må altså komme forbi og fortælle og hente mynte eller skrive en mail :)

      Slet
  9. Uha, som jeg kan se i tråden under har andre nævnt det er mange tanker, jeg blev helt forpustet, og tænkte så, læs det lige som hvilke tanker der kan komme, når du sidder på din trappesten, altså 1 tanke pr. gang, og det kan være nogle af ovennævnte, det kan også være noget andet. For når du alle tankerne gennem i denne stund du sidder på trappestenen, uha tabte pusten igen, bare det at tænke tanken :-)

    SvarSlet