fredag den 5. september 2014

Evigheds tæppe - måske

Jeg har hæklet en del denne sommer - reste hækling, hvilket jer en gren af hækling, der står mit hjerte nær. Jeg besluttede simpelthen af mine uldgarns rester skulle forvandles til et slumretæppe.
Jeg synes jeg havde en del rester, faktisk en stor kurvfuld, men det var ikke nok.. Jeg har næsten brugt hvad bruges kan og tæppet er langt fra stort nok til at tage en slumre stund under. Jeg var ellers ikke kræsen med farverne -alt skulle bruges. Jeg havde dog 2 krav; at det skulle være 100 % uld- dvs at strømpegarns rester ikke fik lov til at være med, og der skulle ikke være "blødt" garn, dvs, at alpaca/mohair og lignede blødheder også blev fravalgt. Nu har jeg ikke flere af de brugbare rester, så dette tæppe bliver måske til et evigheds tæppe, fordi jeg må vente på, at jeg får skabt mig nogle nye rester :)
Jeg holder af at hækle tæpper, især af rester.

20 kommentarer:

  1. Ih, hvor bliver det PÆNT! Jeg duer slet ikke til håndarbejde og bliver meget imponeret når jeg ser et værk som dit tæppe. Havde jeg rester, måtte du få dem - men det har jeg altså ikke, så det er jo nemt sagt ... ;-)

    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak for de rosende ord - jeg blev helt glad :) Du er kreativ på andre måder, jeg tænker f.eks på dine opstillinger af dine varer når du tager billeder- så flotte og inspirerende. Og tak - fordi jeg måtte få dine rester :) - tanken tæller :)

      Slet
  2. Hvor er det smukt, Miri - jeg har også hæklet sådan et tæppe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte- :) Det er hyggeligt at hækle disse tæpper, ikke sandt- man kommer helt ned i tempo.

      Slet
  3. Du milde, hvor bliver det flot. Du må skabe nogen rester, - du kan måske være heldig at finde nogen i genbrugsbutikker eller på loppemarked...

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak kære Eva - bliver helt glad for din ros :) Ja, jeg må finde rester og skabe rester - helst inden en evighed :)

      Slet
  4. Jeg er begyndt at gå hen i min lokale Røde Kors butik med jævne mellemrum - de sælger hele garnnøgler til en 5'er. Det er ikke så ofte de har noget, jeg tror der er rift om det, men en gang imellem gør jeg et kup til restelageret, og det er ikke kun akrylskrammel.

    SvarSlet
  5. Jeg skal lige lave et par projekter, der er køkultur, men så kan det faktisk godt være jeg har nogen rester du kan arve. Hvad er mindstemængde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for den fine ide med at prøve genbrugs butikker. Tak søde du for at arve eventuelle rester og nej, der er ingen mindste længde - jo ikke mindre en omkring 3-4 meter :)

      Slet
  6. Ditt evighetstegnet er såååå flott Miri.
    Og jeg liker at du bare fortsetter på det, med de farger og det garn som dukker opp.
    Jeg har noen evighetsprosjekter liggende, jeg også. Men slik må det være.
    God helg, Miri .

    SvarSlet
    Svar
    1. 1000 tak søde Sylvia - evigheds projekter kan være gode at have, at gå til og fra - men nogle trækker så meget at de vidst ikke skal blive ved i al evighed - som dette tæppe :)
      Håber du nyder weekenden lige så meget som jeg gør !

      Slet
  7. Ej hvor hyggeligt! Sådan et tæppe kunne jeg også tænke mig! Er opskriften svær?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig vildt hyggeligt og helt afstressende og det er ikke svært, google bedstemor firkanter :)

      Slet
    2. Tak det må jeg prøve.... Jeg har lige en pony jeg skal have hæklet færdig først, ellers får jeg vist ballade... ;-)

      Slet
  8. Det er lige mig rammer mig i <3
    Minderne popper op.
    Jeg benyttede resterne af strømpegarn i mine unge år, rullede en bold, og det var af resterne og det uden plan et mix af farver. Strikkede nye strømper, veste og elskede dem indtil........ (14 år med op og nedture + 10 år hvor jeg ikke forstod og nu 7 år hvor bygger bro over de 24 år) Elsker dem igen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk hvordan du også kan mærke dit liv gennem dit håndarbejde - at bygge bro er smukt.
      Rigtig god weekend :)

      Slet
  9. Åh hvor er det dog smukt dit evighedstæppe, og godt med evighedsprojekter, for så er vi nemlig nødt til at leve evigt:) Jeg kigger lige i min arvepose, om der er noget uldgarn til dit evighedstæppe;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hæ hæ - ja, for vi kan da ikke dø fra et projekt :) !
      Tak søde Helle :)

      Slet