torsdag den 4. september 2014

Mig og mit dørtrin

 Jeg holder af at sidde på mine dørtrin, overgangen mellem ude og inde. Ofte sidder jeg der, på trappen til stuehuset og kigger ud og er samtidig  inde, på en måde. Godt sted at være.
Jeg sidder også her, på dørtrinnet til den gamle stald. Et godt sted at være, også der.
 Derinde, i den gamle stald, foregår mange ting- der er opbevaring, værksted og cykelskur- blandt andet.
Når jeg sidder der på tærsklen, i mellem rummet, kan jeg bare være, behøver intet at gøre eller anrette eller dække op eller noget. Det er bare midlertidigt, at jeg sidder der, på dørtrinnet, mellem ude og inde.

18 kommentarer:

  1. Jamen, dørtrin er gode. Vi har også et vi ofte sidder på. Og hunde og katte kan i øvrigt også godt lide dørtrin (hvilket kan være lidt problematisk om vinteren ;-))
    God aften til dig, Miri!

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana, du har ret- dyrene holder også af dem - har i skrivende stund een kat liggende :)
      Må din aften blive skøn også - tak :)

      Slet
  2. Det både lyder og ser dejligt ud. Godt at skabe os den slags fristeder, hvor vi bare kan være.

    SvarSlet
    Svar
    1. På en måde er de dørtrin bare bedre- måske netop fordi det ikke er noget jeg har søgt t skabe, men de er der bare :)

      Slet
  3. Holder også af den slags steder, mit det ene er på en stabel fliser der ikke er lagt, det andet sted er i et af højbedene hvor jeg har lagt en sten at sidde på, har et par stykker mere;-)
    Ha en god aften!

    SvarSlet
    Svar
    1. Lige netop Anette- disse spontane steder ! Tak og må din aften blive smuk :)

      Slet
  4. Herligt indlæg som vækker tanker, det er alt for længe siden jeg satte mig på trappen med en kop te :-) Tak

    SvarSlet
    Svar
    1. Mig en udsøgt fornøjelse, hvis jeg vække din lydt til st sætte dig ned og lave intet andet end at drikke en kop the :)

      Slet
  5. Jeg har også altid elsket at sidde i en døråbning. Jeg ved ikke hvorfor, men det er et godt sted at være... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et godt sted, denne tærkel :) Sjovt vi er flere der har det sådan :)

      Slet
  6. Jeg har ikke tænkt over det før, men du har ret, - der er noget specielt over det der med at sidde i en døråbning. Helt anderledes end at sidde andre steder. Jeg savner lidt mit "gamle" dørtrin lige nu.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Helt anderledes- ja, det er det nemlig og helt anderledes at rykke lidt væk og sætte sig blødt i en stol. Kender godt det med at savne sit dørtrin :)

      Slet
  7. Det er skønt at sidde på dørtrin, så sidder med hele den trygge verden i ryggen, og kigger ud på alt det uvisse, dejlig fornemmelse, havde helt glemt den...

    SvarSlet
    Svar
    1. Du må hjem og sidde på dit dørtrin- se ud i din forhave og nikke venligt til søde mennesker, der går forbi :)

      Slet
  8. jeg har heller ikke tænkt over det før nu, selvom jeg har gjort det meget. tak fordi du fanger de øjeblikke, kære miri:) dine dørtrin ser vældig rare ud. dem kan jeg li´!
    jeg kommer sådan til at savne min veninde. hun var så god at sidde på dørtrin med, dengang vi boede på landet. det var noget med håndmadder, kaffe, slidte sandaler, grin og klem. og næser, der fløj ud i jasminbusken udenfor.
    fra laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Laila for at dele dit dørtrin- jeg så det for mig - kunne se jer sidde der i jasmin duften :)

      Slet
  9. Der sker noget mentalt over et dørtrin, om det er fra et rum til et andet, eller som du beskriver mellem ude og inde. Det et dvæle en stund, forstå og accepteret det der sker i bevægelsen, mærke efter, lytte, hører de tanker der melder sig, sidder på rygraden, og hvorfor er det nu jeg gør som jeg gør. En anden ting er også stilheden, finde roen, have den med i bevægelsen, bevarer den og overfører den til de situationer hvor uroen tager over, så er det med at hende det gode guld frem, og bruge det :-)
    Håber det gav mening. Her lyder det bekendt. Nydelse på et dørtrin er healende.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for at beskrive dine tanker omkring det at sidde på dørtrinnet - mellem rummet og overgangen :)

      Slet