fredag den 10. oktober 2014

5 glæder fra ugen der gik

Lørdag var det Kanelbollens dag og tænk, vi kunne sidde på Gårdspladsen og drikke kaffe og spise HjerteVenligeKanelSnurrer. Mig og mine børn og min svigerdatter. Ja, tænk- vi kunne sidde udenfor i Oktober og det var godt og rart og vi skulle ikke være pakket ind i uldne tæpper. Vi kunne bare sidde der i solen og sippe kaffe, gumle marcipanfyldte kanelsnurrer og tale sammen.
Hver eneste dag glædes jeg over de 5 HønseDamer, der bor hos mig, jeg nyder at se dem eje hele haven og noget af skoven. Jeg holder af deres klukken og skønne måde at løbe på. Jeg føler mig rig, når jeg slår et af deres solskinsgule æg ud på panden. Jeg takker for hvert eneste æg, de gavmildt giver mig, jeg siger det højt, når jeg forsigt bærer det inden for , "Tak , sødeste Rollo Ofelia, tak, smukke Carsten mgala Mandela, tak seje Ragnhildur, mange tak fine Britt Kennedy, tak brave Ghita Nørby.
 Jeg nød at sidde og se en god film, "Beginners", strikke og klappe lidt på de 2 katte der sov på mine ben. Taknemmelig over, at de kom helskinnet igennem at blive kastreret og steriliseret, på trods at dyrlægen opdagede en mislyd på Fannys hjerte..Men hun er den sejeste kat i skoven !
 Valnøddeåret- det må være 2014 og jeg spiser valnødder så det står ud af begge ører og jeg nyder det Friske nødder er en delikatesse og så er de bare så smukke, både når de ligger gyldne i det grønne græs, men også knækket, dér på mit køkkenbord, som små hjerner, fyldt med velsmag og sunde fedtstoffer.
 Fredag er som udgangspunkt Pizza Night i Dronningeledet. Her er begyndelsen på en vidunderlig smuk pizza...
Og ja, nu er det Fredag igen, så jeg ved heldigvis godt, hvad jeg skal have at spise i aften :)
God weekend til jer der kigger med.

28 kommentarer:

  1. Dejlige billeder og ord - og godt at mislingerne slap helskinnet igennem at blive kastreret og steriliseret :-)

    SvarSlet
  2. Ja, det var sørme en lettelse ! Ikke sjovt at blive ringet op og få fortalt, at hun måske ikke ville overleve narkosen..Men det gjorde hun :) !

    SvarSlet
    Svar
    1. Pyha, det var vel nok godt :-)

      Slet
  3. Jag önskar att jag varit med på den underbara fikastunden i solen! Helt underbart att få njuta så i solen i oktober!
    Och de fina djuren - de är också bara underbara!! Tänk att du har ett eget valnötsträd! Jag har aldrig smakat så färska valnötter, men jag kan tänka mig att de smakar annorlunda än de halvgamla man kan få ibland i affären :-(

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror faktisk også du ville have hygget der her - du ville passe ind :) Friske valnødder, smager ganske anderledes en de "gamle" - nogle bryder sig ikke om den friske smag, men jeg gør :)

      Slet
  4. Mmm, hvor ser det fantastisk hyggeligt ud! :-) Og lækker pizza.... Jeg har forresten skrevet om det med værdierne... ;-) http://hyldemorshave.dk/2014/10/10/pa-plads-i-hamsterhjulet/ :-) Tak for inspirationen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh jeg glæder mig til at komme forbi og læse dit indlæg. Jeg er glad for jeg kunne inspirere lidt :)

      Slet
  5. Det er så skønt at mærke, at du mere og mere kan nyde og glædes, - ikke så mange forbehold. Du er vist ved at "vokse sammen med" dit lille sted og dine dyr.
    Det er også en nydelse og inspiration for os, der læser med og ikke har høns og katte og en skov og får pizza hver fredag, men bare får lyst til at have lidt af det. Måske bare en stribet rødbede eller kanelboller i solen eller noget.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Eva- som altid får dine ord mig til at stoppe op og se lidt på mig selv og mit liv..Du husker mig på, hvad jeg gør og hvorfor og du kan via din afstand, se noget jeg ikke selv lægger mærker til. Tak :)

      Slet
  6. Åh, så dejlige billeder. Du forstår at vise og fortælle, så tilskueren (mig) næsten føler at være med. Aer katten samler valnødder, spiser de skønne kanel kager, slår et gult æg ud i skålen - skønt at være med!

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du gider være med- det er derfor jeg fortæller- tak :)

      Slet
  7. Jeg glæder mig sådan på dine vegne, Miri! Sikke en dejlig uge - og åh, lille Fanny. Ja, sej er hun! Jeg er sikker på, det har hjulpet med kram og tæpper og film og en lille fest udenfor - det må have været så hyggeligt for jer allesammen!:) Sikke en sjov pizza. Jeg synes, den er smuk!:) Den ligner et billede. Mange varme klem til dig og livet i skoven/Fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Hun er nemlig den sejeste mis i skoven :) Ikke bare var pizzaen smuk, men den smagte bare SÅ godt :)

      Slet
  8. Åh, kanelsnurre - send da lige en ;)

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har en enorm stor svaghed for dette bagværk :)

      Slet
  9. Er det bare mig, eller bliver din blog oversvømmet med spam?? Jeg tror jeg nærmest har fået 50 mails siden jeg postede min kommentar...
    KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Min IT ansvarlig har kigget på sagen :) - og hun fortæller at jeg ganske rigtig får en del spam, men at det bliver fanget i min spam mappe og hun derfor ikke forstår, hvorfor du kan få det/se det.. Så ved ikke hvad jeg kan gøre..

      Slet
  10. Det er noget siden, jeg har kigget ind. Har haft travlt i England med alt muligt - men lige så snart, jeg har ro på - så skal jeg kigge ind til dig. Alt falder ned på plads, når jeg kigger ind hos dig... :-) Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Mia - glad for du komme ned i tempo herinde :) Nyder når du kigger forbi.

      Slet
  11. Skønne billeder (som altid) fra din uge. Man mærker din glæder gennem billederne... Vi kunne dag også spise frokost ud på en lille solfyldt plet. Jeg havde samme tanke at det er fedt at kunne i oktober

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor godt det kan mærkes på den anden siden af skærmen :) Lige nu er det typisk Oktober; blæst, gråt og silende regn....Godt vi nød solen !

      Slet
  12. Dine 5 glæder giver mig en tanke for ro, glæde, varme, farver, plads........
    Tusind tak, det trængte jeg lige til:-)

    SvarSlet
  13. Dejlige glæder, og skønt med solen der endnu skinner og bringer varme :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var godt nok en fantastisk dag - lige nu øsregner det og solen har slet ikke vist sig i dag- SÅDAn kan Oktober også være :)

      Slet
  14. Jamen altså.. det er da alt for længe siden jeg sidst var forbi, for du har både høns og katte nu :-))) Hvor er det bare skønt at opdage, og selv håber jeg næste år at finde midler så jeg kan få mig et hønsehus. Drømmer nemlig også om høns hihi. Dværghøns helst, da jeg har hørt at de ikke spiser så grådigt af mine afgrøder :-) I dag er det gråt, men hvor har vi været heldige med vejret indtil nu. Eneste minus er at naturen ikke helt kan finde ud af det, og er det godt mon? Mine jordbærplanter blomstrer nemlig igen, og det virker helt omvendt. Håber stadig på at se dig igen en dag, og indtil da ønskes du en god tirsdag. Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jamen velkommen :) Du bør have høns, for de er sørme til både glæde og nytte også selv om de også spise det du helst ikke ville have de spiste :) Men så må man jo hegne ind. Det kunne være hyggelig at mødes :)

      Slet