mandag den 20. oktober 2014

En skattekiste

 Dybt inde i mit skab stod en lille skattekiste. Og ja, den står der igen.
 Fyldt med Liberty stof. Engang begyndte jeg en samling, jeg havde drømme om tæpper syet af ene Liberty stoffer. Mange år er gået og samlingen er ikke vokset. Nu kunne jeg mærke at de skulle ud i lyset, bruges og nydes i dagligdagens liv. Nu.
17 små lavendelfyldte hjerter blev syet, ét hjerte af hvert stykke stof. Så nu kan mine eventuelle møl blive forskrækket, mens de ser på noget smukt.

26 kommentarer:

  1. Smuk skattekiste, stof og hjerter. Dejligt med sådan skattekister, som man til tider næsten helt glemmer hvad de gemmer på af gode ting og sager.
    Hilsen Ketty Steffensen

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er skønt at have smukke ting i gemmerne, når der ikke er muligheder for at købe nyt :)

      Slet
  2. smukke stoffer som da skal se lyset :-)

    SvarSlet
  3. Vilken vacker skattkista! Och vilken skatt du fann inuti! Det är som en hälsning från förr när man hittar nåt man glömt att man hade.
    Att göra lavendelhjärtan av de vackra tygerna är en underbar idè - fast det kanske inte malen tycker :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej jeg håber de flygter skrigende ud i verden med et smukt minde som erindring :)
      Jeg havde ikke glemt, nok bare håbet og troet at kunne samle nok til et tæppe..Det bliver så ikke lige i dette liv :)

      Slet
  4. Det er da meget bedre at have det smukke stof i skufferne (og endda i hjerteform) hvor du kan se det dagligt og blive helt glad hver gang du åbner en skuffe :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er i hvert tilfælde en lille glæde at åbne skufferne og blive hilst af både duft og det fineste stofhjerte :)

      Slet
  5. Hvor er de fine dine hjerter, Miri:) Jeg kan næsten dufte dem.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Det skulle ikke undre mig om du kan dufte dem- tror mig, hele stuen duftede da de 17 hjerter lå færdige på bordet :)

      Slet
  6. Sikke et hyggeligt projekt, - små duftende hjerter.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det var hyggeligt og jeg blev glad af stoffets gode kvalitet- lækre farver og tryk :)

      Slet
  7. Svar
    1. Tak kære Margith - jeg kan godt lide smukke farver :)

      Slet
  8. Holder også af sådanne små skatte, og kender vældig godt det der med at gemme og samle sammen til noget særligt, for en dag at opdage at nu er det på tide at omdanne:-) og hvor er din kiste dejlig, og det må være skønt at tage det i brug, ikke noget så godt som at åbne sit skab og rammes af den milde duft, eller opdage det når der ryddes op.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg elsker duften af lavendel - nyder min uldhue og trusser dufter fint og svagt af sommer :) Engang samlede jeg på gavepapir og nød den f´dag jeg besluttede at nu skulle jeg altså bruge det og "bare" bruge det til at pakke gaver ind i- det blev så fine pakker :)

      Slet
  9. Ihh hvor fint - og meget smukkere med hjerter end med de traditionelle lavendelposer. Er lavendel effektivt mod møl?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg kan ret godt lide hjerter. Det skulle være yderst effektivt , så jeg håber det virker. Har altid brugt det og har ikke været vildt plaget af møl, trods jeg har meget uld.

      Slet
  10. Skøn ide at lave noget smukt ud af din skjulte skat. Den skal ikke bare ligge i skabet og samle støv. Super god idé at skræmme mølene væk på en smuk måde.

    Jeg har en gang haft besøg af dem, hvor de spiste sig gennem 2 kurve af uldgarn - som jeg blot kunne smide ud. Nu har jeg kugler af cedertræ i min garnkasser. Duften af cedertræ kan møl heller ikke lide.

    SvarSlet
    Svar
    1. Nej, det skal bruges ! Når der nu ikke kom nok til et tæppe, så må det forvandles til noget andet :) Cedertræ er nemlig også en fin duft og så er det smukt, synes jeg- og indebyder til man rører ved det :)

      Slet
  11. Er det ikke deilig med skatter?
    Og jeg har fremdeles de flotte hjertene jeg fikk av deg for mange år tilbake.....de det står Losarinas mor på.
    I love them, og de minner meg på vårt vennskap

    SvarSlet
  12. Jo, jeg holder meget af hemmelige skatte :) Og hvor er det fint at du stadig har de gamle hjerter ! Det er mange år siden jeg syede dem til dig :)

    SvarSlet
  13. Super ide, og hvor er de fine, Det er en skat du vil nyde hvergang du mærker duften, og ser på posen. Smuk med masser af smuk på/i :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Og ja, jeg nyder dem faktisk hver eneste dag :)

      Slet