onsdag den 29. oktober 2014

Tillid

Har det moderne menneske mistet sin tillid til livet ? Jeg tro,r vi er mange, der mener vi skal holde øje, planlægge, tage valg og fravalg, gribe det, tænke det, læse om det - fordi vi ikke har tillid til at alt er som det skal være lige nu.

"Følg strømme og stol på retningen. Vandet vil følge sin helt egen vej, slynge sig ind og ud. Det vil finde furer, spalter og sprækker. Følg blot strømmen. Lad den aldrig ude af syne".
                                                                                                                                    -   Sheng Yen  -

At åbne sit hjerte, træde ind i livet, mærke efter, have tillid og så bare leve det liv med glæde som bedste ven og følgesvend.

Fasanen Franz, der indtil videre har overlevet de mange jagt weekender



14 kommentarer:

  1. Franz er bare helt skjønn!!! Har du sett de fargene?
    Godt han har overlevd jaktsesongen. Han har det godt hos deg, Miri.
    Ha en herlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Han er en fryd og glæde at have gående rundt her :) Hvergang der har været jagt, spejdes der efter ham og glæden er står, når han kommer forbi :)

      Slet
  2. Strålende Franz, der sikkert bare følger strømmen, og på den måde undgår at blive jagtbytte:) Stærke ord Miri, meget stærke ord. Jeg tror på, at vi kan mærke inden i os selv, hvad der er godt for os. Og når livet byder på noget der ikke er godt, så skal vi prøve at gøre noget ved det. For mig kunne strømmen lige så godt være intuitionen, og den tror jeg, at mange af os i perioder af livet planlægger og tænker "ihjel".

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi håber oh krydser alt hvad krydses kan, at Franz vil overleve de mange jagtdage.... !
      Tak fro at dele dit syn på og erfaring med strømmen.. Synes det er spændende at få dit input :)

      Slet
  3. Tak for fine ord. Jeg tager dem til mig. De bliver en del af det hele, kan jeg mærke - af strømmen. Og de er lidt som fugle, føler jeg, der flyver højt over floden: Stærke, vilde og fri.
    Franz er sød!:) Jeg kan godt forstå, du spejder efter ham og bliver lettet gang på gang.
    Søde Miri:) Alt det bedste til dig - fra Laila

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er godt at vide, at ord der betyder noget for mig, at jeg kan dele dem og de så kan betyde noget for dig også. Nyd din Torsdag :)

      Slet
  4. Det billede er skæppeskønt! :-D

    SvarSlet
  5. Herlige Franz.
    Vi kølige nordboer, som er vokset op med den protestantiske kristendom i bagagen, følger vel ikke bare en strøm, - vi yder, før vi nyder, vi skaber selv vores tilværelse ved "hårdt arbejde". En helt anden tilgang end den asiatiske.

    Og så kan man jo bruge torsdagen til at tænke over, om det er godt eller skidt. Tak til dig for at sætte tanker i gang.

    SvarSlet
  6. Tak for din kommentar - den får mine tanker i gang !
    For det går mere og mere op for mig, hvor præget vi sikkert er af at leve i et protestantisk samfund- eller kulturkristent
    demokrati.. Nyd Torsdagen :)

    SvarSlet
  7. Jeg håber, at Franz får lov til at leve længe! Jeg har valgt at fokusere på glæderne i livet. Alt er ikke, som det burde være, og det kan man så begræde... men livet er for kort til det. Så længe vi har dejlige dyrevenner omkring os, smukke blomster at se på, sol at nyde og søde mennesker at være sammen med... så er det ikke så galt endda... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg hepper også på Franz ! Overvejer endda at lokke ham ind i stalden, når jagten pågår..Men tror Hanen ville myrde ham, de 2 er ikke gode venner !
      At du har taget et bevidst valg om at holde dit fokus på glæderne i dit liv, det tror jeg bærer dig langt og giver dig er rigere liv- respekt for den beslutning.

      Slet
  8. Jeg kender alt for mange der har dette instinkt, altså at alt skal kontrolleres, og der bliver altid fundet fejl, hvor de så råber op, og siger mange dumme ting.
    Den der så kontrollere glemmer lige at de selv kan lave fejl, der er nemlig ingen der er fejlfri, for der vil opstå fejl, hvis hænderne er oppe af lommen.

    Franz vælger en retning, det er pr. instinkt, så jeg krydser fingre for han ikke finder tvivlen, men bare er Franz

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for dine indput til mine overvejelser og tanker omkring tillid - det er godt at få flere vinkler på det.
      Franz er i særdeleshed Franz :) !

      Slet