fredag den 17. oktober 2014

Vil du med ud at gå en tur ?

 Tænk vi skriver midt Oktober og kan stadig gå rundt uden særlig meget tøj på- bare en sweater, et lille tørklæde og uldsokker i støvlerne.
 Her bliver fasaner bespist, før de skal skydes. Synes det lange kig gennem nåleskoven er så fint.Dernede for enden går der en flok røde køer, kalve og deres tyr. Hyggeligt at høre deres muh, når vi går her i den mørke nåleskov, ikke sandt ?.
 Vi skræmte et par duer, Det er de 2 mikroskopiske pletter på billedet, hvis du skulle være i tvivl. Skoven er privat og den køres intensivt, så der fældes meget og plantes så nyt, men småt. Så store træer står ved siden af bitte små træer.
 Trods det lune vejr ved Bøgen godt det er efterår, så den spreder et rødbrunt tæppe ud for vores fødder.
 Jeg har en svaghed for pink... - også selv om jeg nu har forstået, at træer mærket med pink, skal dø. Dø = fældes .
 Tja, skoven bruges også til det... Opdræt af fasaner, som jægere så kan betale for for at slå ihjel.
 Mos og svampe er bare så pæne sammen. Jeg synes, næsten ,man kan se de små folk, der lever på den plet i skoven :) De bor fint.
Skallen fra en ægte kastanje. Er vild med det stikkende ydre og det fløjlsbløde indre.
Tror vi går hjemad nu, kan mærke jeg godt kunne drikke en kop kaffe og lige se om jeg kunne finde noget sødt at nyde dertil. Tak fordi du gad at gå med :)

27 kommentarer:

  1. Svar
    1. Det var så hyggeligt du ville gå med :)

      Slet
  2. Tak for den dejlige tur, Miri :-) Hvornår er der jagt på jægere?

    SvarSlet
    Svar
    1. Velbekomme, det var mig en fornøjelse :) Jagt på jægere ?

      Slet
    2. Jeg har det ikke godt med jagt - at opdrætte en masse fasaner for derefter at skyde dem ...

      Slet
    3. Nu forstår jeg:) Har det som du, jeg hader den form for jagt og her er bare så meget af den i 'min' skov... De har allerede været i gang i Lørdags og skoven bliver så tavs, når de har været her med deres hunde og bøsser..

      Slet
  3. Hellere end gerne.....og hvilken skøn tur Miri - skøn skøn plet på jorden du ha taget under dine vinger ;0)

    Knus

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh, hvor dejligt du var med- det er lang tid siden :)

      Slet
  4. Tak for den dejlige tur i det milde vejr, hvor bor du naturskønt, og billederne helt nede ved jorden er eventyrlige:-)

    SvarSlet
    Svar
    1. PS lækkert mad du viste i går:-P

      Slet
    2. Ja, her er fint og skoven er dejligst , synes jeg, om efteråret og om foråret. Jeg kan godt lide mad, det er der vist igen der er i tvivl om :)

      Slet
  5. Svar
    1. Selv tak - det var rigtig dejligt du gad at gå med :)

      Slet
  6. Takk for en meget deilig tur, Miri.
    Og jeg synes din orange genser er riktig flott, og ditt skjørt og sjal også. Men, har du strikket det selv?
    Nå fyrer jeg faktisk i ovnen, for jeg var så frossen ( tilogmed glasset med vin hjalp ikke til å få igang varmen)
    Det ER høst nå, og vinteren er like om hjørnet.
    En riktig god helg.
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du ville med mig ud at gå :) Sweateren har en sød veninde strikket og brugte den ikke selv og så fik jeg den :) Sjalet har en anden sød veninde købt til mig i en garnbutik og foræret mig, da jeg fik mit svendebrev :)
      Det er godt du kan tænde op og drikke vin- det gælder nemlig om at gøre det godt for sig selv - håber du har fået varmen :)

      Slet
  7. Helt enig med Madame og dig. I Hollymount myldrer det med udsatte fasaner - langt flere nu end før, fordi der er kommet ny ejer på "Manor'en" i nærheden. En stor del af fasanerne gemmer sig klogeligt hos mig... Ellers dejlig tur, Miri. Jeg holder så meget af skovture... :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh hvor godt de har et gemmested hos dig ! Jeg har også give invitationer ud til skovens fasaner :)
      Dejligt du ville med i skoven - god weekend :)

      Slet
  8. Kære Miri, dejligt at læse din harme over fasanjagten :) Min onkel opdrætter også fasaner som skal skydes...Et af hans store dilemmaer er at de bliver for tamme og så er det ikke så sjovt at skyde dem, der er ikke så meget jagt i det så...Han viser hvert år fotos af ham og de kongelige som han jager med, hvor de sidder ved siden af bjerge af døde fasaner. De prøver at sælge fasanerne videre til deres familier for 5 (!) kr pr stk, men kan som regel ikke komme af med dem. Så alle de fasaner han opdrætter og som bliver skudt (for sjov) bliver kørt til destruering...Det er en mærkelig verden og jægernes evige tale om at holde naturen og bestanden ved lige, har jeg lidt svært ved at få øje på...Nå. Knus til dig og tak for turen!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var dog en grusom historie !!!! Jeg har virkelig meget svært ved at forstå jagt i moderne tider. Jeg bliver harm og rystet. Men tak fordi du ville med i skoven :)

      Slet
  9. Dine fasaner har et godt og frit liv i den smukke skov, - det er vel mere end man kan sige om den stegte kylling og frikadellen. Så på den måde....

    Tak for turen, der som sædvanlig bød på tanker og detaljer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak fordi du gik med i skoven Eva, for den er så fin lige nu :) Angående fasanjagt så synes jeg ikke den kan være i orden,heller ikke med udsagnet om at de har haft et bedre liv end en burhøne..Men det er så en helt andet debat :)

      Slet
  10. Vidunderligt med denne vandrig for en bybo :-)

    SvarSlet
  11. Dejlig tur - og sikke en smuk sweater :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt du gik med og ja, den sweater er meget fin og jeg er heldig at jeg fik den :)

      Slet