mandag den 3. november 2014

Efterår


21 kommentarer:

  1. Ja efterår: nogen har bukket under, mens andet stadig stråler :-)

    SvarSlet
  2. ... Af den allerdejligste slags :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lyset , når det er her :) , dét betager mig !

      Slet
  3. Deilig farger har høsten... naturen går å hville.
    Ha en fin dag. Hilsener fra Viola

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, farverne er nemlig smukke og man skulle ikke tro det var November :)

      Slet
  4. Kære Miri, jeg hørte en af Lisa Ekdahls sange for mig, da jeg så dit billede. Her er ordene, og varme klem, fra Laila:

    Jag såg höstens sista löv
    falla från sin gren
    där växa nya löv i vår men den trösten är klen
    jag såg höstens sista löv sakta segla ner
    jag sörjer än inte men gråter inte mer

    Vart tog den vägen
    den där klangen i min röst
    då jag skrattade och grät och ropade ditt namn
    jag minns en tid
    då den där taggen i mitt bröst
    inte alls var nånting självklart utan bara fanns ibland
    vart tog den vägen
    den där klangen i mitt bröst
    jag ropade mig hes då jag ropade ditt namn
    nu finns den ständigt
    den där taggen i mitt bröst
    sen du slutade att svara
    sen den dagen du försvann

    Jag såg hösten vandra in
    och jag såg sommaren gå ut
    jag insåg en minut att allting har ett slut
    jag såg en sekund varthän vi alla ska
    vi måste alla dö
    i alla ingår du och jag

    Vart tog den vägen
    den där klangen i min röst
    då jag skrattade och grät och ropade ditt namn
    jag minns en tid
    då den där taggen i mitt bröst
    inte alls var nånting självklart utan bara fanns ibland
    vart tog den vägen
    den där klangen i mitt bröst
    jag ropade mig hes då jag ropade ditt namn
    nu finns den ständigt
    den där taggen i mitt bröst
    sen du slutade att svara
    sen den dagen du försvann

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh tak Laila for at nedskrive de smukke ord ! Lisa Ekdahl hørte jeg rigtig meget da jeg var yngre !!! Jeg tror sørme jeg skal støve hendes cd er afog lytte til hende igen - tak :)

      Slet
  5. Jeg er ikke så stor af efterår. Det er pænt i skoven med farverne og dejligt, at luften er frisk. Men de grå, våde og mørke dage er ikke balsam for mit sind.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg forstår dig godt - lige det med mørket er min udfordring ..
      Prøver at favne det med lys :)

      Slet
  6. Så smukt og fuld af efterårsstemning :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :) Jeg er ret betaget af farverne, tågen og lyset - de visne solsikker, træerne :)

      Slet
  7. Smukt efterårsbillede, kan se du har mængder af bladguf til dine bede:-)

    SvarSlet
  8. Jeg kan ikke lade være med at se den nye start i det smukke forfald. Måske ér jeg virkelig positiv, - eller måske nægter jeg bare at se virkeligheden i øjnene ;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror du er positiv :) Efteråret er smukt og bærer i sig begyndelsen på våren og bare det er jo smukt !

      Slet
  9. Nu falmer skoven trindt om land eller Regnvejrsdag i november

    Tekster der både relatere til solsikken og de smukke flotte farver trækronerne her på billedet udtrykker.
    Når jeg vågner mangler jeg jahatten, den finder jeg først efter en god times tid, nogle dage lidt mere, billedet du har taget kan godt beskrive mig om morgenen :-)

    Ønsker dig en vidunderlig dag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Efteråret kan være hjertgribende smut og deprimerende usselt - ha ha og det er måske noget af charmen :)
      Lige dette billede synes jeg viser noget fint- farverne og tågen :)

      Slet
  10. Jeg elsker efteråret! Det er min absolutte favorit blandt årstider... ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det kan jeg på en måde godt forstå, på en måde :) Må sige jeg er til forår :)

      Slet